P90134571_highRes

Mini – Nové technologie a motory pro budoucí generace!

6. 10. 2013 • Novinky

Není to ani 2 měsíce zpět, co jsme psali o konceptu Mini Vision – tedy, dá se říct, konceptu budoucí generace Mini Cooperu. Tenkrát jsme však o něm ještě nic nevěděli a nyní máme oficiální informace i o použitých motorech.

Nová éra vozů značky Mini zanevře na oblíbené nafoukané šestnáctistovce a vymění jej za dvoulitr. To však už trochu předbíhám a nejdříve si řekneme, co vše se změní…

Díky novým motorům s dvojitým turbodmychadlem TwinScroll budou motory poskytovat více výkonu a zároveň také méně emisí CO2. Nové Miníky dostanou v benzínovém základu dokonce tříválcové motory, ale jejich minimální výkon bude 100 kW.

Benzínové agregáty použijí klasickou technologii Double-VANOS, přeplňovaní TwinPower, přímé vstřikování, plně variabilní rozvod patentované technologie VALVETRONIC atd. Vznětové agregáty (který bude zatím jen jeden) budou všechny samozřejmě také přeplňované a budou používat nejnovější generaci common rail.

Základní tříválec má mít objem 1,5 litru a má poskytovat výkon již zmíněných 100 kW (136 koní) a točivý moment 220 Nm, který bude dostupný již od 1250 otáček. Mimochodem, nové vozy značky Mini budou disponovat také funkcí overboost, která krátkodobě zvýší hodnotu točivého momentu. U tohoto tříválce to bude o dalších 10 Nm.

My se však nejvíce budeme těšit na dvoulitrový čtyřválec, který díky nafoukanému turbodmychadlu TwinScroll bude dávat předním kolům výkon až 141 kW (192 koní) a točivý moment 280 Nm (při overboostu až 300 Nm). Omezovač otáček pak bude nastaven na 6500 ot./min., což dopomůže sportovnímu charakteru motoru. Očekává se samozřejmě také příchod výkonnější verze JCW, která by měla disponovat výkonem okolo 220 koní.

Vozy Mini budou ale vybaveny také dieselovým motorem, který bude mít pouze tři válce a objem 1,5 litru. Jeho maximální výkon bude činit 85 kW (116 koní) a točivý moment 270 Nm.

Pro nové Miníky jsou už připraveny nově vyvinuté šestistupňové manuální převodovky, avšak dočkáme se i samočinných převodovek. Manuály budou mimochodem vybaveny funkcí vyrovnávání otáček během řazení, která zlepší plynulost řazení při sportovní jízdě.

Pro novou generaci vozů Mini se už dolaďují také nové podvozky, díky kterým si máme užít údajně ještě intenzivnější řidičské zážitky. Zdokonaleno byl celý podvozek, také odpružení, tlumení nerovností i brzdové soustavy. Důraz bude kladen také na nižší těžiště, širší rozchod kol, kratších převisů a velmi tuhé (avšak lehké) karoserie.

Poprvé bude mimochodem ve vozech značky Mini použito řešení aktivních tlumičů, jejichž nastavení bude záviset na zvoleném jízdním režimu.

My se na nové vozy Mini velmi těšíme, ale automat a diesel si skutečně nepřejeme. Stejně jako systém Start / Stop (který bude k dispozici pouze u automatu). Jedno je ale jasné. Za volantem nových Miníku se opět královsky pobavíme…

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz