Bez názvu-1

Několik důvodů, proč by Kia Stinger GT měla být lepší než BMW 440i Gran Coupé a Audi S5 Sportback

9. 1. 2017 • Novinky

Kia odhalila svého rivala pro BMW 440i Gran Coupé a Audi S5 Sportback, díky čemž způsobila pořádný rozruch. My se tak podíváme na několik parametrů, díky kterým by Stinger GT mohl na bojišti uspět. Na papíře to má zatím téměř vyhrané, jak na tom bude ve skutečnosti, se musíme nechat překvapit a počkat si na živé srovnání.

Je výkonnější

BMW 440i má třílitrový řadový šestiválec TwinPower Turbo, který produkuje výkon 326 koní a zadní kola zásobuje točivým momentem 450 Nm. Audi S5 se chlubí vidlicovým šestiválcem turbo o objemu 3.0-litru, jenž na všechna čtyři kola posílá 354 koní a rovných 500 Nm. Nyní však přichází na řadu Kia, která má pod kapotou největší 3.2-litrový šestiválec do V, a aby toho nebylo málo, tak je doplněný o dvojici turbodmychadel, díky čemuž má výkon 365 koní a krouťák 510 Nm.

Má mechanický samosvor

Všechna tři auta lze mít s pohonem všech čtyř kol, což bohužel nezaručuje takovou dávku zábavy. Naštěstí BMW a Kia v základu nabízejí pohon kol zadních. BMW má však ”pouze” elektronický diferenciál s omezenou svorností, zatímco Kia starý dobrý mechanický. Zda-li to bude výhodou, uvidíme v budoucnu.

Je nejrychlejší

Ano, tady to není tak jednoznačné, pokud si u Němců necháte vypnout elektronický omezovač, ale při výrobním nastavení je Kia s maximální rychlostí 269 km/h nejrychlejší. Na stovce je s časem 5.1 sekundy stejně rychle jako BMW a obě auta o 4 desetiny zaostávají za Audi. Jenže pružné zrychlení by mělo zase hrát do karet Korejci.

Má nejinteligentnější podvozek

Adaptivní podvozky samozřejmě nabízejí všichni, ale jen Kia dokáže poskytnout systém, u kterého lze odlišně měnit tuhost předních a zadních tlumičů, což pomůže především na vozovkách s horším povrchem a na velmi rychlých úsecích.

Je praktičtější

Ve všech měřitelných ohledech je Kia větší než její rivalové. To zaručuje prostornější interiér a jednoznačně nejobjemnější kufr v nabídce.

Bude nejlevnější

Ceny zatím oznámeny nebyly, ale podle dosavadních slov automobilky by se měl nejvýkonnější Stinger GT prodávat za cenu středně výkonných variant německých konkurentů.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz