fabia

Nová Škoda Fabia prošla losím testem. Výsledek překvapí

20. 5. 2019 • Novinky, Zajímavosti

O nových vozech Škoda je známo, že v porovnání se svými konkurenty jsou mírně pohodlnější a zároveň také měkčí. Ovšem jak se takový rozdíl projeví při zkouškách nouzového vyhýbacího manévru?

Nová Škoda Fabia jezdí po modernizaci opět znatelně pohodlněji. A tak si ji naši španělští kolegové, kteří ve velkém provádějí dynamické testy podvozků rozličných vozů nyní vzali do parády. Jedná se o silnější verzi 1.0 TSI s výkonem 95 koní na 16palcových pneumatikách o s rozměrem 215/45. A jak dopadl výsledek?

Vyšší rychlost zvládne? Paradox

Už při nájezdové rychlosti 77 km/h, která je průměrnou při podobném testování, se Škoda Fabia nebyla pravým předním kolem schopna zakousnout do asfaltu natolik, aby nesrazila žádný z kuželů. Z výsledků totiž vyplývá, že automobil se už při prvotním razantním zatočení volantem výrazně nahne, přenese až příliš hmotnost na vnější přední kolo, zvedne se mu záď a přestává být stabilní.

O to více tak překvapí finální výsledek. Zatímco při nižší rychlosti Fabia nebyla losí test schopna zdolat, při rychlosti 80 km/h, což je pro odobný test mimochodem již vysoké tempo dovolilo její měkčí nastavení mezi kužely proplout bez ztráty kytičky. Pokud se ovšem podíváte podrobněji, zjistíte, že Fabia testem prošla pouze díky dvěma faktorům. Auto má totiž velmi dobře nastavený systém jízdní stability ESC, který dovoluje mírný skluz a tím umocňuje schopnosti vozu zatáčet. A tím druhým faktorem jsou významně kompaktní rozměry. Být totiž Fabia větší, tak kužely na vnější straně testu v pravotočivém oblouku shodí.

Malé srovnání

Co dodat závěrem? Pohodlí nové Fabia skutečně připomíná větší vozy. Ovšem podle tohoto testu je to za určitou část z její ovladatelnosti. Výsledné tempo při úspěšném absolvování testu je ale přesto znamenité. Jen je v případě, že s tímto vozem pojedete rychle, počítat s výraznými náklony a poměrně citelným náznakem přetáčivosti. Ostatně schválně se podívejte na obě dvě přiložená videa. V druhém je nový Ford Fiesta, který podle nás svým podvozkem přesně splňuje to, co člověk od malého mrštného auta očekává. Rychlosti absolvování testu jsou velice podobné, ovšem způsob, jakým jej obě auta provedou… No dost bylo slov. Přejeme zajímavé pokoukání.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz