Opel představil nový biturbo motor – má 210 koní a 480 Nm.
Opel rozjel výrobu svého nového špičkového turbodieselu a zároveň modelu Insignia Country Tourer: S koncem léta sjel z výrobní linky první vznětový motor 2.0 BiTurbo, který je optimální pohonnou jednotkou pro model Insignia Country Tourer i pro další verze řady Insignia. Insignii nové generace se špičkovým turbodieselem 2.0 BiTurbo bude možné objednat ještě letos, a to ve všech třech verzích: Grand Sport, Sports Tourer i Country Tourer.
Univerzální kombi Insignia Country Tourer oslovuje především zákazníky, kteří hledají elegantní a praktický automobil se stylingem off-road vozu. Novinka bude mít premiéru na blížícím se mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.
Nově konstruovaný vznětový čtyřválec BiTurbo dává z objemu 2,0 litru výkon 154 kW/210 koní při 4000 ot./min a především díky sekvenčnímu dvoustupňovému přeplňování dvojicí turbodmychadel vyniká mohutným točivým momentem až 480 Nm už při 1500 ot./min. Insignia BiTurbo zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých 7,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 233 km/h.
Tak mohutný točivý moment se musí dokonale přenášet na silnici, proto se špičkový vznětový motor BiTurbo vždy kombinuje s jemně řadicí 8-stupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol s funkcí vektorování točivého momentu. Kromě samotného vysokého výkonu patří k přednostem nového motoru se systémem přímého vstřikování paliva common-rail také příznivá výkonová charakteristika a kultivovaný chod, čímž překonává dosavadní velmi populární vznětový motor o objemu 2,0 l s jedním turbodmychadlem o výkonu 125 kW/170 koní.
Novo vyvinutý čtyřválec 2.0 BiTurbo je prvním motorem automobilky Opel, který už plní přísnější emisní normu Euro 6.2, která budou muset plnit všechny nové automobily od podzimu 2018. Kromě aktuálně platné metodiky spotřeby NEDC (New European Drive Cycle) Opel uvádí i hodnoty spotřeby i podle připravované celosvětové metodiky WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), která vstoupí v platnost letos na podzim. Hodnoty spotřeby paliva a emisí pro model Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo podle metodiky WLTP činí: 6,2-12,21 l/100 km, kombinovaná spotřeba 7,5-8,0 l/100 km, kombinované emise CO2 196-209 g/km – jsou tedy výrazně realističtější než údaje podle dosavadní oficiální metodiky NEDC. Spotřeba modelu Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo podle NEDC činí: Město 8,7 l/100 km, mimo město 5,7 l/100 km, kombinovaná 6,9 l/100 km, kombinované emise CO2 183 g/km. Hodnoty podle WLTP zohledňují i rozdílný styl jízdy, což zákazníkům umožňuje lépe odhadnout vlastní spotřebu paliva.
Stejně jako dosavadní turbodiesel 2.0 CDTI přeplňovaný jedním turbodmychadlem o výkonu 125 kW/170 koní, také nový špičkový turbodiesel BiTurbo využívá vysoce efektivní systém čištění výfukových plynů pomocí selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction). V tomto případě se do výfukového potrubí před speciální katalyzátor vstřikuje činidlo AdBlue, které je de facto roztokem močoviny a vody v přesně definovaném poměru. Látka obsahující amoniak (NH3) při vysokých teplotách reaguje v katalyzátoru SCR s oxidy dusíku (NOx), přičemž vzniká neškodný dusík (N2) a vodní páry (H2O). Filtr tuhých částic DPF (Diesel Particulate Filter), který je nyní umístěný v bezprostřední blízkosti motoru, se po studeném startu motoru rychle zahřeje a účinně zachycuje částečky sazí ve výfukových plynech i při nižších teplotách výfukových plynů, což je charakteristické např. při pomalé jízdě.
Nový motor 2.0 BiTurbo je přeplňovaný dvojicí sekvenčně zapojených turbodmychadel. Nasávaný vzduch nejprve prochází skrz první turbodmychadlo, které ho stlačí, a potom vstupuje do druhého turbodmychadla. To je vybavené systémem variabilní geometrie lopatek rozváděcího kola turbíny VGT (Variable Geometry Turbine), což zvyšuje točivý motor v nízkých otáčkách a výkon ve vysokých otáčkách motoru. Vysoce stlačený vzduch se nejprve ochlazuje v kapalinovém chladiči a potom vstupuje do válců. Nafta se přímo do válců vstřikuje přes 7-otvorové dýzy pod tlakem až 2000 barů, přičemž během jednoho pracovního cyklu dokáže systém common-rail uskutečnit až 10 vstřiků. Přeplňovací tlak regulují v závislosti na otáčkách a zatížení motoru celkem tři elektricky ovládané obtokové ventily a elektricky nastavitelné lopatky rozváděcího kola turbodmychadla VGT.
Kromě vysoké účinnosti, výkonu a točivého momentu byly při vývoji nového motoru 2.0 BiTurbo prioritami konstruktérů také kultura běhu a nízká hlučnost. Proto byl použit odlévaný ocelový klikový hřídel, dva vyvažovací hřídele, vyztužený setrvačník a dvojdílná olejová vana – to vše snižuje typické vibrace vznětového motoru na naprosté minimum. Chladicí systém je vybaven elektrickým čerpadlem kapaliny, které se zapíná jen když je třeba.
« BMW X7 uniklo na internet – Obří luxusní SUV je plug-in hybrid Nejkrásnější elektromobil? Jaguar E-Type je jasný vítěz! »