Pětiválec VW končí, nahradí jej moderní TSI

19. 11. 2011 • Novinky

Pokud si nyní klepete na čelo se slovy, že motory TSI jsou přeci v nabídce VW již dlouho, musíme vás upozornit, že v USA jste jako základní motor k několika modelům (Passat B7, Jetta) stále dostali obstarožní dva a půl litrový atmosferický pětiválec o výkonu 170 koní. Přestože tento motor vlastně nikdo neměl rád, udržel se v nabídce působivě dlouho. Jistě to bylo i tím, že srážel cenu základních Volkswagenů na americkém trhu. Tam je totiž VW považováno za obyčejnou levnou značku bojující o svou pozici s Hyundaiem, Kiou či původně korejskou větví Chevroletu. Rozhodně na tamních trzích nečekejte zástupy až fanatických fanoušků této značky tak, jak je to poměrně běžné v Evropě. Samotné vozy tomu taktéž odpovídají – jsou levné, ale oproti svým evropským alternativám jde poznat, že se výrazně šetřilo. Stačí si důkladně porovnat náš a americký Passat…

Atmosferický řadový pětiválec tedy končí a nahradí jej motor 1.8 TSI o výkonu 160 koní, který můžete znát třeba z Octavie. Kupříkladu Jetta s pětiválcem výrazně zaostávala v otázce spotřeby za konkurenčním Hyundaiem Elantra nebo Fordem Focus, proto bylo vyřazení jednotky z nabídky již nutné. Passat NMS (jak je v USA označován) bude navíc nabízen v Číně s motorem 1.4 TSI se 130ti koni, který my Evropané rovněž dobře známe z mnoha vozů koncernu VW. Americký Volkswagen se tedy o kousek posune blíže ke kontinentálním modelům.

.

« »

https://myrosatis.com/wp-content/uploads/2021/03/21210305car-air-purifier.html https://www.autojournal.cz/how-to-use-baking-soda-to-deodorize-refrigerator/