IMG_2684

První jízdní dojmy: BMW 6 Gran Coupé

25. 5. 2012 • BMW, Novinky, Reportáže, Testy, Zajímavosti

Naše redakce dostala příležitost vyzkoušet nejnovější počin mnichovské automobilky, který se zrovna dostavil na náš trh. Nová karosářská varianta prestižního kupé řady 6 jde na ruku moderním požadavkům movitých zákazníků toužících po voze, který bude kombinovat exkluzivní vzhled a prestiž velkého kupé při zachování praktičnosti sedanu. BMW jim vychází vstříc svým historicky prvním čtyřdveřovým kupé a staví se tak proti velkým jménům jako je Mercedes CLS, Audi A7 nebo Porsche Panamera.

Možnost seznámit se s novou 6 Gran Coupé jsme dostali v překrásném prostředí areálu Chateau Mcely. Nutno říci, že luxusní prostředí zámečku obklopeného zámeckými zahradami se k nové šestce více než hodilo a dva na první pohled stejné vozy postávající na anglickém trávníku se zde opravdu vyjímaly. Během prezentace jsme se dozvěděli, s čím máme vlastně tu čest. První generace šestky uvedená na trh roku 1975 a vyráběná až do roku 1989 se dočkala pokračovatele až v roce 2003. Od minulého roku je k mání již třetí aktuální generace stále dostupná jen v provedení kupé nebo kabriolet. Až nyní přichází na trh také třetí varianta, která se má postarat o nejnovější nároky svých klientů.

Vůz je k mání ve třech motorizacích, benzínová nebo naftová 640 s výkony 235 a 230kW a totožným zrychlením a vrchol řady v podobě přeplňovaného osmiválce s označením 650i a výkonem 330kW, který bude dostupný během července. Všechny motory jsou spojeny s automatickou osmistupňovou převodovkou ZF a pohánějí zadní nápravu nebo v případě modelu 650xi dokonce všechny 4 kola skrze systém xDrive.

Konečně se přesouváme k autům. K dispozici jsou obě zatím dostupné motorizace. Oba vozy mají stejnou barvu z nabídky BMW Individual a to sice Frozen Bronze Metallic, dojem z exteriéru vozu je navíc umocněn přítomností M packetu. Nyní budu silně neobjektivní, ale první dojem z vozu je naprostý úžas. Jedná se o jedno z nejkrásnějších aut, co jsem měl doposud možnost vidět. Po designových rozporech u vozů předchozích generací, kdy na postu šéfdesignéra úřadoval Chris Bangle a jeho práce se mnohým nelíbily, mohu myslím s klidem říct, že nové šestkové BMW je mistrovské dílo.

Úžas, který vůz vyvolal již pohledem zvenčí, přechází plynule k interiéru vozu i zde je vše naprosto špičkové. Jako první usedáme do varianty s dieselovým motorem. Tento exemplář se pyšní kompletním interiérem z nabídky individual a je tedy v provedení z kůží hnědé a bílé barvy doplněné hnědou stropnicí. Po usednutí za volant se potvrzuje to, co bylo řečeno během prezentace. BMW se v interiéru opět orientuje na řidiče a svou posádku objímá víc, než kdy předtím. Kdo má rád interiéry amerického stylu se spoustou místa všude kolem, si na své rozhodně nepřijde. Ti ostatní budou novou šestku milovat, vše ihned padne do ruky, sedadla s elektrickým nastavením dovolují obrovský rozsah ve všech směrech a každý si tak najde svoje místo za volantem.

Voličem automatické převodovky nastavuji D a vyjíždím z areálu Chateau Mcely, dieselový agregát si neslyšně pobrukuje a celkově panuje uvnitř auta naprostý klid. Teprve při ostřejším sešlápnutí plynu se ozve zadunění a vůz vyrazí s vervou vpřed. Vše ovšem při zachování naprosto sametové kultivovanosti a jízdního komfortu. Přitvrzuji tedy a nastavuji jízdní režim na Sport+ a převodovku na manuální řazení. Na palubce se rozsvěcí žlutá kontrolka značící, že kontrola prokluzu zadních kol je v režimu „téměř vypnuto“. Podvozek ztuhne a z plavného cesťáku se stává šelma.  Rychlost o sobě nedává vědět a limity podvozku i motoru jsou daleko za hranicí toho, kam jsem byl ochoten během krátké jízdy zajít. Naprosto famózní výkony předvádí převodovka. Kdybych nevěděl, že se jedná o klasickou měničovou převodovku, tipoval bych naprosto precizní ústrojí se dvěma spojkami. Na impulzy od řidiče reaguje ihned a změna rychlostí probíhá v okamžiku. Jediná výtka by snad mohla směřovat k řízení, nová šestka používá výhradně elektronický posilovač, který, ač je skvěle naladěn, nepřenáší dokonalou odezvu od řízení.  Stále je to ale vyšší úroveň než mnoho vozů od konkurence.

Po tom co se během krátké jízdy přesvědčuji, že je nová šestka opravdu skvělý vůz, přichází na řadu ještě vyzkoušení benzínové varianty. Ta je oproti té dieselové trochu méně vybavena a nemá interiér individual, ale standardní variantu dodávanou k balíku M packet. Celý vnitřek vozu tak halí černá barva a sedačky jsou v provedení kůže/alcantara. Již na první pohled tedy nepůsobí ani tak honosným, jako spíše sportovním dojmem.

Stejně jako u dieselu tedy usedám a vyjíždím na okresní silnice. Vůz je podle očekávání naprosto stejný, co se týče podvozku a řízení. Po tom, co ale zkusím přišlápnout plyn směrem k podlaze a vyzkoušet tak rozdíl mezi benzínem a naftou, náhle zjišťuji, co byla ta poslední věc, která u předchozí motorizace scházela. Motor se místo klasického dieselového zabrání v malém rozsahu otáček roztáčí a s úžasným elánem a ještě úžasnější zvukovou kulisou se řítí vstříc otáčkám přesahujícím sedm tisíc za minutu. V kombinaci s manuálním řazením se tak z auta náhle stává mnohem zábavnější vůz, jehož benzínového šestiválce se dvěma turby se prostě nejde nabažit. Místo obligátního vystřelení ze zatáčky na jakýkoliv kvalt jako u dieselu si tady musíte podřadit a motor podržet pod krkem. Řidičský zážitek z nové šestky se tak jen umocňuje a dojem z auta je naprosto perfektní.

Nová šestka ve mně nechává obrovský dojem. Auto exceluje po všech stránkách a nabízí všechny způsoby cestování. Od klidné plavby s kocháním se krajinou až po rychlou sportovní jízdu s řezáním zatáček. Mimo to vůz úžasně vypadá zvenku i zevnitř a nabízí obrovskou škálu vnitřní výbavy, kterou přebije jakoukoliv limuzínu. Náhle se cena v každém případě překračující dva miliony korun nezdá tak přemrštěná, protože kvality vozu jí dalece překonávají.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz