kgm-musso-grand-2025-5

Robustní pracant na každý den: Test pick-upu KGM Musso Grand

23. 6. 2025 • Novinky, SsangYong, Testy

Motor: 85%

Převodovka: 90%

Podvozek: 90%

Zpracování: 90%

Praktičnost: 95%

Verdikt:

Do redakce nám dorazil pořádný kus auta – pětimístný pick-up Musso Grand od značky KGM (dříve SsangYong). Jde o vůz, který na silnici rozhodně nepřehlédnete: nejen svými proporcemi, ale i sebevědomým vzhledem. Za kabinou se nachází prostorná ložná plocha, která bez problémů pojme až jeden kubík nákladu, a to z něj dělá ideálního parťáka nejen pro práci, ale i pro volnočasové aktivity.

Při prvním pohledu na vůz nás zaujala jeho impozantní délka – Musso Grand rozhodně nepůsobí jako běžné SUV. O to větší bylo překvapení při nasedání, protože vstupní otvor není tak velký, jak by se od pick-upu této velikosti čekalo. Zvenčí zaujme nová mřížka chladiče, která vozu dodává moderní a dravý vzhled, který dále podtrhují full LED světlomety s dynamickými směrovými LED světly (předchozí verze má xenonové světlomety a LED světla denního svícení). Obě verze – Style a Premium – pak nabízí novou metalickou barvu exteriéru SAND béžová.

kgm-musso-grand-2025-22 kgm-musso-grand-2025-17

V interiéru na nás uvítala kabina spíše ve stylu osobního SUV než užitkového vozu, a to jak svým designem a zpracováním, tak prostorností. Interiér je prostorný a bez problémů pojme pět cestujících.

Přehlédnout nelze výraznou páku voliče převodovky, která vypadá skoro jako z off-roadu – přesto se jedná o automat. Hned vedle najdeme otočný ovladač pro přepínání pohonu mezi zadní nápravou, 4×4 a uzávěrkou diferenciálu. Vůz je v testované výbavě vybaven digitálním přístrojovým štítem a velkým 12,3” displejem hlavního infotainmentu. Grafika za volantem je skvělá a rozložení přístrojů a informací lze měnit. Infotainment vypadá také hezky, jen by mohl být přehlednější a rychlejší. Pochválit musím celkové zpracování interiéru a také pohodlná přední sedadla.

kgm-musso-grand-2025-39 kgm-musso-grand-2025-41

Z asistenčních systémů nově přibyl asistent proti rozhoupání přívěsu (TSC) a u verze Premium též adaptivní tempomat. PREMIUM+ paket, kterým lze rozšířit výbavu verze Premium, nově obsahuje 360-stupňovou kameru usnadňující parkování nebo třeba jízdu s vozem ve složitém terénu (u předchozí verze je za příplatek).

Ve městě? Překvapivě použitelný

Přestože má Musso Grand na délku bezmála 5,5 metru a přes dva metry na šířku, manipulace ve městě není tak náročná, jak by se mohlo zdát. Kamerový systém a další asistenční technologie dokážou velmi účinně pomoci při parkování i v těsnějších prostorách. Je ovšem třeba počítat s tím, že v nákupním centru si budete muset místo pečlivě vybírat.

kgm-musso-grand-2025-7

Nakládání do korby je velmi snadné a její prostornost potěší každého, kdo převáží větší břemena. Náklad navíc lze snadno přikrýt plachtou nebo roletou korby a upevnit do ok po stranách. Délka nákladového prostoru je 1610 mm, šířka 1570 mm a hloubka je 570 mm. Jeho výplň tvoří na pohled odolný plast (to jsme ale nijak nezkoušeli ověřit), nechybí čtveřice kotvících ok v rozích. Přestože Musso není typický městský vůz, zvládá každodenní provoz ve městě bez potíží – většinu času jsme jezdili pouze se zadním pohonem.

Na okreskách

Abychom vůz pořádně prověřili, rozhodli jsme se ho vzít i na klasické okresní silnice. Pohon jsme ponechali pouze na zadní nápravu, protože podmínky byly dobré. V zatáčkách vůz seděl velmi jistě, i když bylo znát, že zadní část by snesla trochu nákladu, aby se zatížila. I tak ale toto KGM příliš neposkakuje, taková Toyota Hilux je na tom o poznání hůře. A to je velký kompliment pro Jižní Koreu. Samotný podvozek je naladěny velmi příjemně s primárním akcentem na komfort jízdy. Nerovnosti tedy vůz žehlí velmi dobře a je pohodlným parťákem i na dlouhých cestách.

kgm-musso-grand-2025-30

Spotřeba paliva

V otázce spotřeby se Musso Grand drží očekávaných čísel: v průměru si motor řekne o zhruba 10 litrů nafty na 100 kilometrů. Při plné zátěži je samozřejmě třeba počítat s lehkým nárůstem, ale i tak zůstává vůz relativně hospodárný. V průběhu testu jsme využívali pohon všech kol jen v nezbytných situacích, kde čtyřkolka přináší znatelný nárůst jistoty (lesní nebo polní cesta). Potěšilo nás, že rozdíl ve spotřebě mezi 2WD a 4WD režimem není nijak dramatický, očekávejte v průměru dva litry.

V terénu se cítí jako doma

Když už má Musso Grand pohon všech kol a uzávěrku diferenciálu, byla by škoda ho nevzít i mimo asfalt. S aktivovanou čtyřkolkou si vůz poradil i s těžším terénem bez sebemenšího zaváhání. Na polní cestě se chová velmi stabilně a díky své světlé výšce a robustní konstrukci zvládne i složitější překážky. V případě nouze pomůže uzávěrka diferenciálu – i v náročnějším terénu jsme se nikdy neocitli ve skutečné nouzi. Počítejte tedy s tím, že největším omezením budu silniční gumy.

kgm-musso-grand-2025-23 kgm-musso-grand-2025-26

Na dálnici klid a pohoda

Na dálnici se Musso Grand cítí překvapivě dobře. Automatická převodovka, adaptivní tempomat a asistent pro udržování v jízdním pruhu zajišťují komfortní jízdu bez zbytečného stresu. I s nákladem jsme se na dálnici pohybovali svižně a stabilně, a to i za horších povětrnostních podmínek.

kgm-musso-grand-2025-16

Při noční cestě zpět jsme ocenili také adaptivní světlomety, které automaticky přepínají mezi dálkovými a potkávacími světly. I za mlhy a deště byla jízda bezpečná a přehledná.

Závěr

Až během testu jsme si uvědomili, kolik podobných pick-upů jezdí po českých silnicích – možná jsme je dřív přehlíželi, ale Musso Grand nás přinutilo dívat se jinak. Nejspíš právě pracovní sektor – stavebníci, energetici či montážní firmy – tvoří jeho hlavní cílovku. Ale umíme si představit i soukromníka, který potřebuje spolehlivý vůz na chalupu, převoz materiálu nebo kol pro celou rodinu.

kgm-musso-grand-2025-1

Srdcem testovaného modelu byl 2,2litrový naftový čtyřválec s výkonem 149 kW/202 koní a s točivým momentem 441 Nm (manuál má jen 400 Nm).Dynamika auta není vůbec špatná. Automatická šestistupňová převodovka pochází od Aisinu a stejně jako samotné auto je spíše rozvážná. Nemá ráda zbrklé chování, má raději klidnou a plynulou jízdu, pak řadí hladce a bezproblémově.

kgm-musso-grand-2025-25

Pokud hledáte kombinaci komfortu, prostornosti a užitkových vlastností, Musso Grand rozhodně stojí za zvážení.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz