dacia-dokker_01-nestandard1

Ruce pryč: Tohle je 15 nejporuchovějších ojetin dle statistiky TÜV

16. 4. 2025 • Novinky, Zajímavosti

Pokud se chcete vyhnout problémům se svým vysněným autem z druhé ruky, určitě se obloukem vyhněte těmto 15 modelům. Ačkoliv mají na trhu s ojetinami lákavé ceny, hrozí u nich vysoké riziko poruch a následných investic do neočekávaných oprav. Seznam vychází z výsledků německých technických kontrol, takzvaného TÜV Reportu, ale zohledňuje také roky výroby či počet najetých kilometrů.

Podrobné výsledky aktuálního žebříčku TÜV Reportu jsme vám přinesli už loni. Teď se ale podíváme na 15 aut, která jsou černými ovcemi statistik německých STK. Spojuje je fakt, že velká část z nich neprojde technickou kontrolou kvůli závažným nedostatkům. Aby byl však seznam objektivní, německý Auto Bild při tomto výběru zohlednil i průměrný počet najetých kilometrů a stáří. Pokud tedy konkrétní model najel více a byl starší než ostatní, mluvilo to spíše v jeho prospěch než neprospěch. I když samozřejmě stále zůstáváme v zóně těch nejméně spolehlivých aut.

Mezi auty jsou totiž v počtu najetých kilometrů obrovské rozdíly, a to už při první STK po třech letech. Takový městský Fiat 500 má najeto průměrně jen 24 000 km, zatímco Ford Mondeo, typický manažerský křižník, i více než 70 000. V seznamu jsou zároveň zachyceny jen ty nejhorší ročníky daného modelu, na které si je třeba dávat obzvlášť velký pozor. Co se týče zastoupení značek, nejvíce „hororových“ ojetin má Dacia a Renault. Čím se ale nemohou chlubit ani Ford, Tesla, BMW, Opel a několik modelů koncernu Volkswagen.

Pokud ale po některém z nich přece jen zatoužíte, věnujte před koupí velkou pozornost kontrole. Riskovat se nevyplácí. Není vyloučeno, že narazíte na exemplář s nízkým počtem najetých kilometrů a dobrou servisní péčí, ale rizika i tak přetrvávají. Chronické poruchy se mohou objevit už po pár tisících kilometrech. A nebavíme se o maličkostech. Auta v tomto seznamu mají zásadní nedostatky. Například únik motorového oleje, problémy při emisní kontrole, problémy s brzdovým systémem, se světly či s korozí. Jejich odstranění je velmi drahé a může pokazit dobrý pocit z naoko výhodné koupě.

Model Období výroby Výkon (k) Cena od (€) Problémy na STK Časté problémy
1. Dacia Dokker 2012–2020 75–115 5 000–10 000 Úniky oleje, problémy s emisní kontrolou, zavěšení náprav, řízení, pružiny, tlumiče, brzdové vedení Ztráta oleje, opotřebení podvozku, výfuk
2. Dacia Logan I 2004–2012 75–110 3 500–6 500 Brzdové vedení, světla, výfuk, rez, podvozek Opotřebené brzdové kotouče, problémy s řízením, rez
3. Renault Twingo II 2007–2014 60–133 4 000–8 000 Ztráta oleje, problémy s pružinami, tlumiči, ložisky, brzdové vedení Rez na podvozku, opotřebení kloubů řízení
4. Tesla Model 3 2017–současnost 283–450 33 000–55 000 Brzdové problémy, slabé osvětlení, rez, brzdové vedení, problémy se zavěšením náprav Problémy s brzdami a podvozkem
5. Dacia Duster I 2010–2017 85–125 7 000–12 000 Úniky oleje, výfuková rez, problémy s řízením, parkovací brzda Problémy s elektronikou, opotřebení podvozku
6. Renault Clio III 2005–2012 60–200 3 500–7 500 Rez, problémy s podvozkem, brzdové vedení, osvětlení Klouby řízení, tlumiče, pružiny, světla
7. Dacia Sandero I 2008–2012 75–100 4 000–8 000 Úniky oleje, problémy s řízením, zavěšením náprav, brzdy Brzdové kotouče, nožní brzda, rez
8. VW Sharan II 2010–2020 140–220 10 000–25 000 Problémy s odpružením, opotřebené brzdové kotouče, problémy se světly Zavěšení náprav, rez
9. Ford Mondeo V 2014–současnost 120–240 9 000–20 000 Úniky oleje, problémy s výfukem, brzdové kotouče Emisní testy, opotřebení brzdových kotoučů
10. Škoda Scala 2019–současnost 115–150 14 000–22 000 Brzdové kotouče, problémy s osvětlením Emisní testy, úniky oleje, problémy s řízením
11. Seat Alhambra II 2010–2020 140–200 8 000–20 000 Problémy s odpružením, opotřebené brzdové kotouče, problémy se světly Zavěšení náprav, opotřebení brzdových kotoučů
12. Opel Crossland X 2017–2022 83–130 10 000–18 000 Ztráta oleje, problémy s podvozkem, brzdové kotouče Opotřebené tlumiče, pružiny, výfuk
13. Ford S-Max II 2015–2020 120–200 13 000–25 000 Ztráta oleje, problémy s emisním testem, výfuk Opotřebené brzdové kotouče, problémy s řízením
14. Škoda Superb III 2015–současnost 150–280 18 000–35 000 Ztráta oleje, problémy s emisním testem, brzdové kotouče Problémy s řízením, pružiny, tlumiče, rez
15. Renault Mégane III 2008–2016 90–220 5 000–15 000 Problémy s podvozkem, opotřebené brzdové kotouče, světla Emisní testy, problémy s řízením
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz