DSC_0137

Sraz sportovních automobilů KSA Brno 2011

12. 5. 2011 • Novinky, Reportáže

Když jsme přijeli na sraz Klubu sportovních aut, bylo asi 9 hodin ráno. Myslel jsem si, že víc jak 5 lidí se tam nesejde. Také se nebylo čemu divit, když silničáři uzavřeli dva hlavní vjezdy na okruh, takže jediný, který zůstal otevřený, byl příjezd z nějaké menší vesničky u okruhu.

Po příjezdu zde bylo zatím jen skromné množství aut a stejně tak lidí. Na dráze sice už jezdila nějaká auta, ale bylo jich málo. První věc, kterou jsme udělali, byla registrace v boxu číslo 1, kde jsme mohli vyhrát jízdu v supersportu. Losovalo se ze všech návštěvníků, kteří svou vstupenku vhodili do slosování.

Začali jsme pomalu fotit přítomná auta, hlavně BMW, což nebyl problém, protože nejpočetnější značky na srazu bylo právě BMW a  také Porsche. Tady aspoň člověk vidí, která auta jsou pro řidiče a která pro ty ostatní. Nissan a jeho GT-R také nebylo pozadu a nějaké to Ferrari či Lamborghini nebylo výjimkou.

Jednou z věcí, kterou nešlo přehlédnout byl již zmiňovaný velký počet značky Porsche. Bylo snad všude! Také jsem vnímal, jak malé rozdíly při jízdě na okruhu vznikají mezi těmi nejslabšími a nejsilnějšími auty. Okruh všechny srovnává na podobné jízdní výkony, snad jen rovinky zde rozhodují a v jednom případě i zatáčky. V jednom HROZNÉM případě, kterým byl nabroušený Ford Focus RS. Bylo to totálně nejhorší auto v zatáčkách, očividně se sunulo ven z dráhy a zážitky v takovém autě bych přirovnal ke strachu z výkonu a podvozku zároveň. Dále zde byl výrazný zvuk některých aut s turbomotory a to v záporném slova smyslu. Drtivý počet GT-R a sem tam i nějaké Porsche mi silně připomínalo sobotní úklid. Konkrétně hodně naštvaný vysavač, který spolykal všechno, na co přišel. Tímto bych se dostal k další raritě a tou bylo Bugatti Veyron. Auto mnoha nej, patřil ale také mezi ty vysavače. Pán, který s ním jezdil, měl asi předvést co Veyron umí. Všimnul jsem si projetí cílové rovinky, kterou proletěl opravdu rychle, ale to bylo asi tak všechno. Nezaregistroval jsem ani jedno ostré kolo, pokaždé se na něj čekalo, než se objevil, často zastavoval v boxech z kdovíjakých důvodů a vůbec žádnou show  nepředvedl. Bylo to takové zklamání dne, kvůli kterému tam mnozí byli. Ale jo viděl jsem Bugatti Veyron a rád se vrátím do reality. Asi jsem byl jeden z těch, kteří Veyron vyfotili jako první, protože jsem jej přistihnul hned při vjezdu do areálu.

Od začátku až do konce se sjížděla nová a nová auta a bylo se pořád na co dívat! Z pohledu fanouška BMW byl tento sraz velmi podařený, tolik “emek“ jsem pohromadě v životě neviděl, dokonce se zde ukázala i legenda v podobě E46 M3 CSL! Sice zklamalo zvukem, ale i tak jsem byl rád, že jsem jej viděl opět v akci! Co mě asi nejvíc potěšilo v tom stádu bavoráků, byla krásné, nablýskané E92 M3 GTS!! Vypadala opravdu dobře a to, i když stála. Na první pohled jsou vidět zásahy do vzhledu a techniky auta a co teprve když jede. Jeho barva je výrazná a sportovní vzhled zařazuje GTS mezi elitu na okruhu. Dřív jsem byl velkým zastáncem starého dobrého CSL, ale po srazu KSA v Brně rychle začínám měnit názor.

Trochu mě zklamaly jízdy po okruhu, jelikož jsem fanda driftů a čekal jsem trochu té zábavy aspoň občas. Chápu, že jezdci měli za cíl předvést, co jejich auta umí, ale rychlost není všechno. Když jede za sebou víc aut, tak chápu opatrnost a profesionalitu. Za to palec nahoru, ale pokud je nějaký jezdec v dostatečné vzdálenosti od ostatních, může občas předvést něco pro diváky. Takovou jízdu na hraně, kde auto líže okraje dráhy a při brzděni od kol letí dým či nějaké ty driftíky by rozhodně neuškodily. Teď nevím, na co jsou všechny ty kurzy sportovní jízdy a driftu KSA.
Sraz se hodně vydařil, domů jsem přijel spokojený, unavený a spálený. Už teď se těším na další setkání, ale před tím bude na programu něco, co mi v sobotu chybělo- drifty. Na okruhu v Mostě.

FOTO a TEXT: David Bartošek

.

« »