736493378770470655

SRT oficiálně odhalilo Viper 2013

4. 4. 2012 • Novinky, Videa

Na New York Auto Show byl oficiálně odhalen nový Viper. Konečně po dlouhé sérii teaserů, nekvalitních obrázků a fotek angličáku, máme možnost vidět hotový vůz v celé kráse. Jak je vidět jasně již na první pohled, designéři dělali vše pro to aby původní silueta která dělala Vipera jedinečným zůstala zachována, což se také podařilo. Neskutečně dlouhá příď obdržela kompletně novou přední masku, nově s bi-xenonovými světlomety, kabina kvůli svojí výšce dostala dvě vyboulení nad hlavy řidiče a spolujezdce. Zachovány zůstaly i koncovky výfuku schované v prazích vozu. Ani zadek nebyl ušetřen četných změn oproti předchozí generaci, najedeme zde mohutný spojler a LED světla.

Uvnitř vozu se odehrávala revoluce s úkolem potlačit vše, co bylo předchozím generacím vytýkáno. Použity zde byly kvalitní materiály a pokročilé technologie, celý interiér je tak nyní v kůži, má digitální přístrojový panel a sedadla Sabelt. Pro pobavení cestujících (jestli je to vzhledem k motoru vůbec třeba) je tady audiosystém Harman Kardon, připojený na zábavní systém Uconnect s 8.4 palcovou dotykovou obrazovkou.

Nyní zmíněný motor, zde se příliš nezměnilo, objem se dokonce mírně navýšil na finálních 8.4 litru a je vybaven kompositním sáním a kalenými písty. Díky tomu dosahuje hliníková V10 výkonu 640 koní a kroutícího momentu neskutečných 814 Nm. Převodovka je stejně jako u předchozí generace výhradně manuální a spojená se samosvorným diferenciálem.

Oproti předchůdci nebylo ušetřeno změn ani šasi vozu. To je nyní o 50% tužší, má nové odpružení, brzdy Brembo a osmnácti nebo devatenáctipalcové disky obouvající pneumatiky Pirelli P Zero. Konečně Viper taky dostal elektronickou kontrolu trakce a stability, které by měly alespoň trochu krotit jeho bestialitu. Karosérie je poskládána z kombinace hliníku, karbonu a plastu. Díky karbonové střeše a kapotě se posouvá těžiště níž a celková váha se tak usadila na hodnotě 1521 kg, tedy o 45 kg níž než předchozí generace.

Kromě standardu si můžete Vipera objednat i s SRT Track Packem, obsahujícím Pirelli P Zero Corsa pneumatiky, 4 módy pro kontrolu stability a trakce a vylepšený systém brzd od Bremba. Kdyby i to bylo málo, je tu verze GTS s palubní deskou v kůži a možností objednat si tlumiče Bilstein DampTronic.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz