Světová premiéra designového konceptu MissionL

13. 9. 2011 • Novinky

Koncept blízký sériovému stavu nabízí pohled na nový kompaktní model české automobilky. Novinka bude v roce 2012 uvedena na trhy v Evropě, Rusku a Číně. Již v roce 2011 však bude k dispozici pro indické zákazníky.

“Touto premiérou startujeme modelovou ofenzívu značky ŠKODA pro příští léta,” říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. “Nový kompaktní model následovaný dalšími novinkami je garantem toho, že dosáhneme našeho cíle zvýšit do roku 2018 prodeje na 1,5 milionu vozů. V následujících letech budeme přibližně každých šest měsíců představovat nový vůz.”

“Tuto studii jsme pojali jako velmi puristickou, plochy jsme rozdělili jednoduše, ale efektně,” přibližuje filozofii konceptu Eckhard Scholz, člen představenstva společnosti ŠKODA zodpovědný za technický vývoj. “Silným a sportovním výrazem vyjadřujeme přímočarost a mladistvý charakter. Mnoho lidí hledá čisté až minimalistické tvary. To vše jim studie MissionL nabízí,” doplňuje Eckhard Scholz.

Modelovou ofenzívou chce ŠKODA podpořit svůj růst. V porovnání s rokem 2010 vzrostly prodeje vozů s okřídleným šípem na kapotě během prvních osmi měsíců o 18,3 %, tj. na 583 600 automobilů. Mimořádně dynamicky se rozvíjely trhy Ruska, Indie a Číny. V Číně se v období od ledna do srpna prodeje zvýšily o 29,2 % na 148 862 vozů. V Rusku bilance ke konci srpna činila 43 604 vozů. Na indickém trhu směřují prodejní výsledky české automobilky strmě vzhůru: 18 980 prodaných automobilů představuje nárůst o zhruba 50,4 % oproti stejnému období uplynulého roku.

“Jeden rok po startu naší Růstové strategie 2018 můžeme jasně říci, že udržujeme správný kurs,” bilancuje uplynulých dvanáct měsíců Vahland. „Na IAA jsme položili základní kámen produktové ofenzívy značky ŠKODA. Rozšiřování modelové palety nám v následujících letech pomůže ještě více zrychlit tempo našeho růstu.”

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz