audi-a5-2020-3

Test Audi A5 40 TFSI Coupé

8. 6. 2020 • AUDI, Luxusní vozy, Novinky, Testy, Videa

Motor: 90%

Podvozek: 95%

Převodovka: 90%

Zpracování: 100%

Radost z jízdy: 80%

A5 po faceliftu je velkým a příjemným překvapením. Nabízí vytříbený interiér s perfektní ergonomií, atraktivní vzhled a perfektní jízdní vlastnosti. O to překvapující je, že poslední generaci na silnicích příliš nepotkávám. Možná za to může ambiciózní cenovka, kdy nejlevnější model pořídíte od 1.100.000 Kč. Testovaný dvoulitr vyšel na astronomických 1,8 milionu...

Verdikt:

Stejně jako Audi A4, i sportovněji laděná Audi A5 se dočkala decentního faceliftu. Ten přinesl řadu technologických novinek a odvál benzínový motor u vrcholného modelu S5, který na evropském trhu nahradil 3.0 litrový diesel.

Začněme ale tradičně u exteriéru, který je ještě výraznější a dominantnější. Vidět to lze hned na masce chladiče Singleframe, která je plošší a nepatrně širší. Designéři však poupravili i vzhled prahů a v zadní části decentně pozměnili difuzor, díky čemuž by měl vůz vypadat širší.

Nová A5 je standardně osazena LED světlomety, ve vyšších výbavách se však lze setkat i s LED Matrix světlomety a zájemci o vrcholnou verzi se mohou těšit dokonce i na laserové světlomety. Zadní lampy jsou také standardně vybaveny LED technologií, ve vyšších verzích jim však nechybí ani dynamické blinkry a speciální světelná sekvence.

Automobilka navíc nabízí tři volitelné vzhledy exteriéru. Kromě základního je k dispozici ještě Advanced a S Line. Modely S5 a A5 kabriolet navíc dostanou své vlastní unikátní designové prvky, díky čemuž mají působit unikátněji. Zájemci se navíc mohou těšit i na 12 odstínů laku, mezi kterými se nově objevuje výrazná zelená metalická barva District Green.

audi-a5-2020-5

Pod kapotou modernizované Audi A5 je na evropském trhu k dispozici v šesti motorizacích, jejichž výkon bude začínat od 120 kW (163 k). Všechny motorizace splňují emisní standard Euro 6d-temp a všechny jsou vybaveny mild-hybridním systémem MHEV. Ten sestává z řemenem poháněného startér/generátoru, který získává energii z brzdění a ukládá ji do Li-ion akumulátoru. U čtyřválcových modelů se jedná o 12voltový sytém a u šestiválcové S5 o 48voltový. Na vrcholu evropské nabídky stojí Audi S5 TDI, pod jejíž kapotu se nastěhovala třílitrová vznětová V6 o výkonu 255 kW (347 k) s točivým momentem 700 Nm. Zákazníci na mimoevropských trzích se však dočkají 3.0 litrového motoru TFSI, který nabídne 260 kW (354 k) a 500 Nm točivého momentu. Královské žezlo drží model RSD s benzínovým šestiválcem o výkonu 450 koní.

Uvnitř kabiny se odehrály podobné změny, jako uvnitř faceliftované Audi A4. Zájemci se tak mohou těšit například na nový 10.1 palcový infotainment systém MMI s dotykovou obrazovkou, který nahradil starší otočný volič. Systém běží na platformě Volkswagen Group MIB 3 a díky vyššímu výkonu nabízí podstatně plynulejší chod. V kapličce přístrojů je ukryta 12.3 palcová obrazovka digitálního přístrojového štítu Audi Virtual Cockpit.

audi-a5-2020-16

Automobilka samozřejmě myslela na bohaté možnosti konektivity. Vůz je například vybaven systémem inteligentní navigace, která se učí z předešlých tras a současně je schopna získávat informace z online dopravního servisu. Ve výbavě vozu pak nechybí ani Wi-Fi hotspot a podpora aplikace myAudi app, díky které lze propojit vůz s chytrým telefonem. Uživatelé zařízení s OS Android navíc mohou proměnit svůj smartphone v klíč, se kterým půjde odemknout dveře i nastartovat.

Audi pěkné vnitřky prostě umí a nová A5 není výjimkou. Koncepce připomíná velké SUV Q7, takže hlavním designovým prvkem je lišta s výdechy klimatizace, jež se táhne po celé šířce palubní desky. S hliníkovým dekorem možná vnitřek působí trochu chladně, ale zase vypadá elegantně a nadčasově. Důležitější však je, že materiály jsou kvalitní a že si v Audi dali záležet také na zpracování. I to je perfektní. Středový panel je více natočen k řidiči, což samozřejmě přispívá k větší bezprostřednosti ve vztahu mezi autem a šoférem. Pomáhá i perfektně vymyšlené ovládání, ostatně jak je u aut koncernu Volkswagen obvyklé, kdy jsou všechny ovladače jakoby náhodou přesně tam, kde byste je očekávali. Náhoda ta pochopitelně není.

audi-a5-2020-10 audi-a5-2020-28

Testované coupé dorazilo ve výbavě S Line, která vzhled podtrhuje prostřednictvím sportovních nárazníků s velkými otvory a nádherných kol. Nadčasový design je dlouholetou konkurenční výhodou automobilky Audi a model A5 na tom není jinak. Facelift je sice decentní, ale auto působí vlastně jako úplně nové – draze a čerstvě. Na kupátku mohli všichni oči nechat a i já musím uznat, že se jedná o jedno z nejhezčích aut na svém segmentu.

Pod kapotou dřímal základní benzínový motor s trochu klamavým názvem 40 TFSI. Ne, není to čtyřlitr a ani osmiválec. Je to totiž základní benzínová motorizace se čtyřválcovým dvoulitrem o výkonu 140 kW (190 koní). Kroutící moment činí 320 Nm. a vůz zrychlí na stovku za 7,3 vteřiny a zastaví se na rychlosti 241 km/h. Docela slušná základní motorizace. O přenos výkonu na silnici se starala pouze přední náprava a dvouspojková převodovka DSG, které u Audi říkají S Tronic.

audi-a5-2020-24

Motor je dobře odhlučněný a má poměrně dobré reakce. Pokud však necháte nastavení motoru pro komfortní jízdu, počítejte spíše s mdlejším projevem, motor ožívá až se sportovním režimem. Známý koncernový dvoulitr je povedený a funguje vlastně bez chyby. Zátah má plynulý nástup, rád se nechá točit do otáček a i zvuk je příjemný. Pokud bych měl něco vytknout, i tady se projevil přechod na novou emisní normu v podobě mírné prodlevy při rozjezdu z místa. Potěší však spotřeba. S autem jsem ujel téměř tisíc kilometrů a zakončil testování s kombinovaným odběrem 6,8 litrů. Pokud budete jezdit opravdu rychle, počítejte s apetitem kolem 11 litrů. Převodovka řadí rychle a většinu času o ní nevíte. Občas si však umí cuknout, zejména při popojíždění.

audi-a5-2020-8

Podvozek je příjemně komfortní i na větších kolech a pochválit musím i celkové odhlučnění interiéru. Audi ušlo velkou cestu v doladění jízdních vlastností. Ještě před několika lety bych nápis S Line na karoserii ihned odsoudil a vůz zařadil mezi uskákané trakaře. Dnes je vše jinak a Audi se sportovním paketem jezdí perfektně. Podvozek s adaptivním tlumením funguje příkladně – v komfortním režimu se jedná o výborné auto pro každý den, které vyžehlí i pražské silnice. Ve sportovním módu naopak překvapí agilita v zatáčkách a chuť vrhat se do oblouku. Pryč jsou doby s motorem před přední nápravou a mohutnou nedotáčivostí. Současná Audi působí lehkonoze, obratně a vyváženě. Velký pokrok. Dobré je i strmé řízení, na které vůz ihned reaguje. Testovaný model tak trpěl jen na absenci pohonu všech čtyř kol.

A5 po faceliftu je pro mě velkým a příjemným překvapením. Nabízí vytříbený interiér s perfektní ergonomií, atraktivní vzhled a perfektní jízdní vlastnosti. O to překvapující je, že poslední generaci na silnicích příliš nepotkávám. Možná za to může ambiciózní cenovka, kdy nejlevnější model pořídíte od 1.100.000 Kč. Testovaný dvoulitr vyšel na astronomických 1,8 milionu…

Plusy

– Kultivovaný a dynamický motor
– Komfort podvozku
– Perfektně zpracovaný a přehledný interiér
– Spotřeba
– Design a image

Minusy

– Vysoká cena
– Občas cukající převodovka

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz