Test Ford Ranger MS-RT: Smyslný nesmysl, který si zamilujete
Ford opravdu cením. Je to jediná automobilka na našem trhu, která se nebojí nabídnout opravdu zajímavá auta. Můžete mít klasické rodinné auto jako Kuga, městský crossover Puma, několik povedených elektromobilů a nebo brutální offroad s pořádným motorem Bronco. Pak je tady osmiválcový Mustang, šíleně dobrý Ranger Raptor s vysokovýkonným a řvavým benzínovým šestiválcem, pro který není problém létat vzduchem. A teď přichází další specialitka. Opět Ranger, ale z druhého spektra nabídky. Je to totiž silničně sportovní verze MS-RT.
Ano, může to znít nepatřičně, ale Ford opravdu přiváží na český trh sportovní verzi pick-upu Ranger zaměřenou na silnice a závodní okruh! A víte co? Je to boží! Nový model byl navržen a zkonstruován v úzké spolupráci globálního týmu Fordu a specialistů MS-RT – odnože rallye partnera značky, společnosti M-Sport – tak, aby poskytoval jedinečnou kombinaci působivého vzhledu inspirovaného motoristickým sportem, vylepšených jízdních vlastností a vynikající nosnosti.
Po vizuální stránce přináší MS-RT výraznou přední část s maskou chladiče se strukturou včelí plástve a integrovaným spoilerem. Celkový postoj vozidla snižují tvarované boční prahy a vzadu je výrazný nárazník s integrovaným difuzorem. Víko korby je opatřeno grafikou MS-RT a exkluzivním spoilerem typu ducktail, který je doplněn spoilerem na střeše kabiny. Tato unikátní kombinace spoilerů byla optimalizována pomocí počítačových simulací, aby napomohla celkové aerodynamice a zvýšila stabilitu vozu ve vysokých rychlostech. Osobně se mi nejvíce líbí vytažený blatníky vepředu i vzadu, auto má díky tomu opravdu svalnatý vzhled.
Exkluzivní 21palcová kola používají nízkoprofilové pneumatiky 275/45 R21 a jsou největšími koly, která kdy byla na Fordu Ranger nabízena. Jsou umístěna v rozšířených podbězích, které zvětšují celkovou šířku vozidla vpředu i vzadu o 82 mm; rozchod kol je zvětšen o 40 mm na každé straně pro lepší přilnavost a stabilitu. Systém odpružení byl optimalizován s cílem dosáhnout ideální úrovně ovladatelnosti a komfortu, přičemž konečná konfigurace zahrnuje nové, tužší tlumiče vpředu, upravené nastavení zadního zavěšení a celkové snížení výšky o 40 mm.
Výrazný interiér je vybaven novými sportovními sedadly s podpůrnějšími opěrkami a opěradly na předních sedadlech, které dodávají vozidlu sportovnější vzhled a pocit při současném zvýšení komfortu. Na předních i zadních sedadlech je použita kombinace čalounění vinyl a velur s výrazným vzorem MS-RT a modrým prošíváním. Řidičům je k dispozici také vyhřívaný sportovní volant s modrým označením na 12. hodině.
Ranger MS-RT je poháněn výkonným vznětovým motorem V6 o objemu 3,0 litru s výkonem 240 koní a točivým momentem 600 Nm, využívá 10stupňovou automatickou převodovku a může se pochlubit stálým pohonem všech kol e4WD, který najdeme i v ostatních modelech řady Ranger. MS-RT si rovněž zachovává stejnou vynikající nosnost 1 tuny 1 a tažnou kapacitu 3 500 kg.
Takže tady máme pick-up, který je nižší, širší, tužší a vypadá naprosto skvostně. Bláznovství, můžete si říci, ale užitných hodnot se to nedotklo, teda až na jízdu v terénu. Tu omezuje snížená výška a silniční pneumatiky. Jasně, tohle auto si nebudete kupovat, protože potřebujete, nýbrž, protože chcete. Což vlastně platí i o Raptoru. Jen ten stojí na opačné straně. Už je vám tedy jasné, že se mi tento počin líbí. Nemůžu si pomoci, ale mám rád auta, která vybočují a vlastně nedávají moc smysl. Vždyť k čemu by vám byl pick-up na sportování po silnici.
Pojďme jezdit a začneme podvozkem, protože o tom je tento model primárně. Začnu tím horším. Auto je tvrdé, a to poměrně hodně. Po Praze mě solidně naklepal. Začínám být skeptický. Jedu na okresku a ta je rozbitá, tady pro změnu zadní náprava poskakuje. Dobře, jedu se svést na hezkou silnici plnou zatáček a třeba najdu smysl auta. A opravdu. Na hezké silnici vám MS-RT vezme dech. Krásně a rychle reaguje na volant, auto se zakousne do oblouku a ochotně zatočí. Agilita je působivá a vůz nerozhodí ani přenos váhy a náhlá změna směru. Prostě zatáčí a drží se jako o život. Karoserie se navíc téměř vůbec nenaklání. Wow, tohle se vážně povedlo!
Za volantem mám pořád úsměv a užívám si té nepatřičné a peprné zábavy. Létat rychle s pick-upem po okresce, sem tam si vystřihnout powerslide a cítit se jako ve sportovním autě? Jo, to je správný úlet. Miluju Ford! Žádná jiná automobilka vám v Evropě podobně smyslný nesmysl nenabídne.
Desetistupňová automatická převodovka spolupracuje s naftovým motorem naprosto příkladně. Jednotlivé stupně mění bez jakéhokoliv náznaku škubání a v případě sešlápnutí plynu na podlahu ochotně podřazuje ve zlomku vteřiny. Nemůžete očekávat že třílitrový šestiválec udělá z Rangeru nějakého závoďáka. Přece jen vysoká váha téměř 2,5 tuny je znát, ale Ranger není nijak líný, dobře se s ním předjíždí a zátah odspodu je impozantní.
Když jsem se hlídal a s Rangerem jezdil s lehkou nohou, byl jsem schopný dostat se na spotřebu 9l/100 kilometrů, což je na takového obra s šestiválcem úžasná hodnota. Samozřejmě, pokud po Rangeru budete chtít trochu více dynamiky, běžnější spotřeba se vám ustálí na hodnotě 11 l/100 kilometrů.
Takže si to shrňme. MS-RT vypadá libově, na dobré cestě vás bude bavit a vyčaruje vám úsměv na tváři. Také pro okolí je nepřehlédnutelný. Obětovat musíte něco z komfortu a schopnosti v terénu. V každém případě je to individuální volba pro ty, kteří takový balíček ocení. Buďme rádi, že takové možnosti jsou. Nabídka Fordu a potažmo Rangeru je opravdu bezkonkurenční a potěší širokou masu řidičů, ať hledáte cokoli.
Od zahájení prodeje je Ranger MS-RT k dispozici v řadě barevných provedení, včetně šedé Conquer, s černě lakovanými kryty zpětných zrcátek a klikami dveří v barvě černá Agate. Standardní výbava zahrnuje 12palcový dotykový displej se systémem SYNC 4A, dvouzónovou automatickou klimatizaci, přední a zadní parkovací senzory, 2 zadní parkovací kameru, 2 inteligentní adaptivní tempomat a inteligentní omezovač rychlosti.
Ranger MS-RT je nabízen prostřednictvím prodejců Ford Pro v celé Evropě. Nový model je finálně sestavován a dokončován ve speciálním novém závodě v areálu Ford Dagenham Estate ve Velké Británii. Moderní zařízení, které se nachází v blízkosti základny inženýrského týmu Ford Pro v areálu Ford Dunton Campus, zahrnuje designové a technické studio, poloautomatickou lakovnu a dvě montážní linky, přičemž přímo v areálu se nachází specializovaný tým zákaznického servisu.
« Škoda Auto vyrobila v roce 2024 na celém světě více než 925 000 vozů Rok 2024 byl pro Porsche Česká republika ve znamení intenzivní produktové ofenzivy »