ford-ranger-ms-rt-2025-1

Test Ford Ranger MS-RT: Smyslný nesmysl, který si zamilujete

23. 1. 2025 • FORD, Novinky, Testy

Motor: 95%

Převodovka: 95%

Podvozek: 90%

Zpracování: 90%

Radost z jízdy: 100%

Verdikt:

Ford opravdu cením. Je to jediná automobilka na našem trhu, která se nebojí nabídnout opravdu zajímavá auta. Můžete mít klasické rodinné auto jako Kuga, městský crossover Puma, několik povedených elektromobilů a nebo brutální offroad s pořádným motorem Bronco. Pak je tady osmiválcový Mustang, šíleně dobrý Ranger Raptor s vysokovýkonným a řvavým benzínovým šestiválcem, pro který není problém létat vzduchem. A teď přichází další specialitka. Opět Ranger, ale z druhého spektra nabídky. Je to totiž silničně sportovní verze MS-RT.

ford-ranger-ms-rt-2025-8 ford-ranger-ms-rt-2025-23

Ano, může to znít nepatřičně, ale Ford opravdu přiváží na český trh sportovní verzi pick-upu Ranger zaměřenou na silnice a závodní okruh! A víte co? Je to boží! Nový model byl navržen a zkonstruován v úzké spolupráci globálního týmu Fordu a specialistů MS-RT – odnože rallye partnera značky, společnosti M-Sport – tak, aby poskytoval jedinečnou kombinaci působivého vzhledu inspirovaného motoristickým sportem, vylepšených jízdních vlastností a vynikající nosnosti.

Po vizuální stránce přináší MS-RT výraznou přední část s maskou chladiče se strukturou včelí plástve a integrovaným spoilerem. Celkový postoj vozidla snižují tvarované boční prahy a vzadu je výrazný nárazník s integrovaným difuzorem. Víko korby je opatřeno grafikou MS-RT a exkluzivním spoilerem typu ducktail, který je doplněn spoilerem na střeše kabiny. Tato unikátní kombinace spoilerů byla optimalizována pomocí počítačových simulací, aby napomohla celkové aerodynamice a zvýšila stabilitu vozu ve vysokých rychlostech. Osobně se mi nejvíce líbí vytažený blatníky vepředu i vzadu, auto má díky tomu opravdu svalnatý vzhled.

ford-ranger-ms-rt-2025-29

Exkluzivní 21palcová kola používají nízkoprofilové pneumatiky 275/45 R21 a jsou největšími koly, která kdy byla na Fordu Ranger nabízena. Jsou umístěna v rozšířených podbězích, které zvětšují celkovou šířku vozidla vpředu i vzadu o 82 mm; rozchod kol je zvětšen o 40 mm na každé straně pro lepší přilnavost a stabilitu. Systém odpružení byl optimalizován s cílem dosáhnout ideální úrovně ovladatelnosti a komfortu, přičemž konečná konfigurace zahrnuje nové, tužší tlumiče vpředu, upravené nastavení zadního zavěšení a celkové snížení výšky o 40 mm.

ford-ranger-ms-rt-2025-30 ford-ranger-ms-rt-2025-34

Výrazný interiér je vybaven novými sportovními sedadly s podpůrnějšími opěrkami a opěradly na předních sedadlech, které dodávají vozidlu sportovnější vzhled a pocit při současném zvýšení komfortu. Na předních i zadních sedadlech je použita kombinace čalounění vinyl a velur s výrazným vzorem MS-RT a modrým prošíváním. Řidičům je k dispozici také vyhřívaný sportovní volant s modrým označením na 12. hodině.

ford-ranger-ms-rt-2025-41 ford-ranger-ms-rt-2025-31

Ranger MS-RT je poháněn výkonným vznětovým motorem V6 o objemu 3,0 litru s výkonem 240 koní a točivým momentem 600 Nm, využívá 10stupňovou automatickou převodovku a může se pochlubit stálým pohonem všech kol e4WD, který najdeme i v ostatních modelech řady Ranger. MS-RT si rovněž zachovává stejnou vynikající nosnost 1 tuny 1 a tažnou kapacitu 3 500 kg.

Takže tady máme pick-up, který je nižší, širší, tužší a vypadá naprosto skvostně. Bláznovství, můžete si říci, ale užitných hodnot se to nedotklo, teda až na jízdu v terénu. Tu omezuje snížená výška a silniční pneumatiky. Jasně, tohle auto si nebudete kupovat, protože potřebujete, nýbrž, protože chcete. Což vlastně platí i o Raptoru. Jen ten stojí na opačné straně. Už je vám tedy jasné, že se mi tento počin líbí. Nemůžu si pomoci, ale mám rád auta, která vybočují a vlastně nedávají moc smysl. Vždyť k čemu by vám byl pick-up na sportování po silnici.

ford-ranger-ms-rt-2025-26

Pojďme jezdit a začneme podvozkem, protože o tom je tento model primárně. Začnu tím horším. Auto je tvrdé, a to poměrně hodně. Po Praze mě solidně naklepal. Začínám být skeptický. Jedu na okresku a ta je rozbitá, tady pro změnu zadní náprava poskakuje. Dobře, jedu se svést na hezkou silnici plnou zatáček a třeba najdu smysl auta. A opravdu. Na hezké silnici vám MS-RT vezme dech. Krásně a rychle reaguje na volant, auto se zakousne do oblouku a ochotně zatočí. Agilita je působivá a vůz nerozhodí ani přenos váhy a náhlá změna směru. Prostě zatáčí a drží se jako o život. Karoserie se navíc téměř vůbec nenaklání. Wow, tohle se vážně povedlo!

Za volantem mám pořád úsměv a užívám si té nepatřičné a peprné zábavy. Létat rychle s pick-upem po okresce, sem tam si vystřihnout powerslide a cítit se jako ve sportovním autě? Jo, to je správný úlet. Miluju Ford! Žádná jiná automobilka vám v Evropě podobně smyslný nesmysl nenabídne.

ford-ranger-ms-rt-2025-25

Desetistupňová automatická převodovka spolupracuje s naftovým motorem naprosto příkladně. Jednotlivé stupně mění bez jakéhokoliv náznaku škubání a v případě sešlápnutí plynu na podlahu ochotně podřazuje ve zlomku vteřiny. Nemůžete očekávat že třílitrový šestiválec udělá z Rangeru nějakého závoďáka. Přece jen vysoká váha téměř 2,5 tuny je znát, ale Ranger není nijak líný, dobře se s ním předjíždí a zátah odspodu je impozantní.

Když jsem se hlídal a s Rangerem jezdil s lehkou nohou, byl jsem schopný dostat se na spotřebu 9l/100 kilometrů, což je na takového obra s šestiválcem úžasná hodnota. Samozřejmě, pokud po Rangeru budete chtít trochu více dynamiky, běžnější spotřeba se vám ustálí na hodnotě 11 l/100 kilometrů.

ford-ranger-ms-rt-2025-2

Takže si to shrňme. MS-RT vypadá libově, na dobré cestě vás bude bavit a vyčaruje vám úsměv na tváři. Také pro okolí je nepřehlédnutelný. Obětovat musíte něco z komfortu a schopnosti v terénu. V každém případě je to individuální volba pro ty, kteří takový balíček ocení. Buďme rádi, že takové možnosti jsou. Nabídka Fordu a potažmo Rangeru je opravdu bezkonkurenční a potěší širokou masu řidičů, ať hledáte cokoli.

Od zahájení prodeje je Ranger MS-RT k dispozici v řadě barevných provedení, včetně šedé Conquer, s černě lakovanými kryty zpětných zrcátek a klikami dveří v barvě černá Agate. Standardní výbava zahrnuje 12palcový dotykový displej se systémem SYNC 4A, dvouzónovou automatickou klimatizaci, přední a zadní parkovací senzory, 2 zadní parkovací kameru, 2 inteligentní adaptivní tempomat a inteligentní omezovač rychlosti.

ford-ranger-ms-rt-2025-6

Ranger MS-RT je nabízen prostřednictvím prodejců Ford Pro v celé Evropě. Nový model je finálně sestavován a dokončován ve speciálním novém závodě v areálu Ford Dagenham Estate ve Velké Británii. Moderní zařízení, které se nachází v blízkosti základny inženýrského týmu Ford Pro v areálu Ford Dunton Campus, zahrnuje designové a technické studio, poloautomatickou lakovnu a dvě montážní linky, přičemž přímo v areálu se nachází specializovaný tým zákaznického servisu.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz