kgm-torres-2025-5

Test KGM Torres 1.5 GDI Turbo AWD

8. 5. 2025 • Novinky, SsangYong, Testy

Motor: 90%

Převodovka: 90%

Podvozek: 90%

Zpracování: 95%

Praktičnost: 85%

Verdikt:

Když se korejská značka SsangYong poprvé objevila na českém trhu, budila pozornost spíš extravagantním vzhledem, než snahou zaujmout široké publikum. Její auta byla výrazná až výstřední, což spolu s málo známým jménem značky komplikovalo jejich cestu k zákazníkům. Doba se ale změnila. SsangYong už není SsangYong, ale KGM a vozy této značky dnes působí daleko střízlivěji – i když stále ne zcela konvenčně. Důkazem je Torres, SUV, které se rozhodně nesnaží splynout s davem.

Stačí se podívat na příď. Maska chladiče připomíná Jeepy, nese nápis „Torres“ a hlavní LED světlomety doplňuje zajímavě tvarovaná denní světla. Nechybí ani červeně lakovaná krytka tažného oka, pod níž se skrývá závit pro jeho našroubování. Při pohledu z profilu upoutá zejména design C-sloupku, který tvoří netradiční vizuální prvek.

kgm-torres-2025-10 kgm-torres-2025-18

Největší pozornost si zaslouží záď. Víko zavazadelníku nabízí hned dvě zajímavosti – první je stylizace připomínající náhradní kolo jako u klasických off-roadů, druhou boční klika, která naznačuje otevírání do strany. Ve skutečnosti se ale zadní dveře vyklápějí vzhůru a rezervu byste hledali marně. U nejvyšší specifikace Premium jsou navíc elektricky ovládané. Zavazadlový prostor nabídne u verze s pohonem všech kol 703 litrů, předokolka má ještě o 136 litrů víc.

kgm-torres-2025-13

Torres je rozměrově srovnatelný s první generací Škody Kodiaq – délka činí 4700 mm, šířka 1890 mm, výška 1720 mm a rozvor náprav 2680 mm. Na jeho proporce nepůsobí ani dvacetipalcová kola nijak přehnaně velká, i když pneumatiky 245/45 R20 rozhodně nejsou drobné.

Interiér nového KGM Torres je příjemným překvapením – přehledný, prostorný a zpracovaný s překvapivým smyslem pro styl. Jihokorejská automobilka, známá dříve spíš jako výrobce robustních off-roadů než designových ikon, udělala s Torresem výrazný krok vpřed. Nyní zde najdeme dvojici sdružených displejů. Co potěší, je intuitivnost, logika ovládání a solidní grafické rozhraní s dobrou odezvou. Fyzických tlačítek je v interiéru minimum, vlastně zůstala jen na volantu. Ten padne dobře do ruky, má jednoduchý design a multifunkční ovladače. Sedadla jsou pohodlná, především v předních řadách. Čalounění působí příjemně a hodnotně.

kgm-torres-2025-28 kgm-torres-2025-31

Prostor je silnou stránkou Torrese. I vyšší postavy si vepředu i vzadu sednou s rezervou, a díky vysokému posazu máte skvělý výhled ven. Zavazadlový prostor je obrovský – skoro jako v kombíku střední třídy – a sklopením zadních opěradel vznikne téměř rovná plocha.

Celkově působí interiér jako chytrá kombinace praktičnosti a stylu. Nehraje si na luxusní SUV, ale nabídne solidní ergonomii, dostatek místa, moderní výbavu a překvapivě povedený design. Přesně to, co od robustního rodinného SUV čekáte – bez zbytečné okázalosti, ale s důrazem na funkčnost a každodenní použitelnost.

kgm-torres-2025-24 kgm-torres-2025-22

Pod kapotou Torrese najdeme pouze jeden motor – přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1,5 litru s výkonem 120 kW (163 koní) a točivým momentem 280 Nm. Na výběr je buď šestistupňový manuál, nebo automat se stejným počtem stupňů, a pohon předních či všech kol.

Testovaný vůz byl nejdražší dostupnou verzí – čtyřkolka s automatem a výbavou Premium. Její základní cena činí 959 800 Kč. V této specifikaci už nelze mnoho příplatkových prvků přidat, nabídka doplňků se omezuje téměř výhradně na metalické laky.

kgm-torres-2025-17

Auto váží přes 1,6 tuny, takže nelze čekat bleskové reakce. Technické údaje sice neuvádějí zrychlení na 100 km/h, ale maximální rychlost je 191 km/h. Dynamika působí adekvátně, rozhodně však nejde o sportovně laděný vůz. Jízda je spíše klidná a podvozek je velmi komfortní, ačkoliv zvládá svižné tempo třeba na dálnici. V rychlejších zatáčkách však rychle narazíte na limity pneumatik. Při dálničních rychlostech je v kabině znát aerodynamický hluk a pasažéři musejí při konverzaci trochu zvýšit hlas.

kgm-torres-2025-6

Spotřeba patří k slabinám – papírově činí 9 litrů na 100 km, ale v praxi se hodnoty při běžném provozu pohybují spíš mezi 10 až 11 litry. Pod deset se dostanete hlavně mimo město. S 50litrovou nádrží tak dojezd neoslní.

kgm-torres-2025-3

KGM Torres je výrazné SUV, které zaujme svým vzhledem. Nabízí solidní vnitřní prostor, moderní technologie a komfortní cestování pro pět osob s bagáží. Jeho jízdní charakter je pohodový, i když nijak sportovní.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz