Test KGM Torres 1.5 GDI Turbo AWD
Když se korejská značka SsangYong poprvé objevila na českém trhu, budila pozornost spíš extravagantním vzhledem, než snahou zaujmout široké publikum. Její auta byla výrazná až výstřední, což spolu s málo známým jménem značky komplikovalo jejich cestu k zákazníkům. Doba se ale změnila. SsangYong už není SsangYong, ale KGM a vozy této značky dnes působí daleko střízlivěji – i když stále ne zcela konvenčně. Důkazem je Torres, SUV, které se rozhodně nesnaží splynout s davem.
Stačí se podívat na příď. Maska chladiče připomíná Jeepy, nese nápis „Torres“ a hlavní LED světlomety doplňuje zajímavě tvarovaná denní světla. Nechybí ani červeně lakovaná krytka tažného oka, pod níž se skrývá závit pro jeho našroubování. Při pohledu z profilu upoutá zejména design C-sloupku, který tvoří netradiční vizuální prvek.
Největší pozornost si zaslouží záď. Víko zavazadelníku nabízí hned dvě zajímavosti – první je stylizace připomínající náhradní kolo jako u klasických off-roadů, druhou boční klika, která naznačuje otevírání do strany. Ve skutečnosti se ale zadní dveře vyklápějí vzhůru a rezervu byste hledali marně. U nejvyšší specifikace Premium jsou navíc elektricky ovládané. Zavazadlový prostor nabídne u verze s pohonem všech kol 703 litrů, předokolka má ještě o 136 litrů víc.
Torres je rozměrově srovnatelný s první generací Škody Kodiaq – délka činí 4700 mm, šířka 1890 mm, výška 1720 mm a rozvor náprav 2680 mm. Na jeho proporce nepůsobí ani dvacetipalcová kola nijak přehnaně velká, i když pneumatiky 245/45 R20 rozhodně nejsou drobné.
Interiér nového KGM Torres je příjemným překvapením – přehledný, prostorný a zpracovaný s překvapivým smyslem pro styl. Jihokorejská automobilka, známá dříve spíš jako výrobce robustních off-roadů než designových ikon, udělala s Torresem výrazný krok vpřed. Nyní zde najdeme dvojici sdružených displejů. Co potěší, je intuitivnost, logika ovládání a solidní grafické rozhraní s dobrou odezvou. Fyzických tlačítek je v interiéru minimum, vlastně zůstala jen na volantu. Ten padne dobře do ruky, má jednoduchý design a multifunkční ovladače. Sedadla jsou pohodlná, především v předních řadách. Čalounění působí příjemně a hodnotně.
Prostor je silnou stránkou Torrese. I vyšší postavy si vepředu i vzadu sednou s rezervou, a díky vysokému posazu máte skvělý výhled ven. Zavazadlový prostor je obrovský – skoro jako v kombíku střední třídy – a sklopením zadních opěradel vznikne téměř rovná plocha.
Celkově působí interiér jako chytrá kombinace praktičnosti a stylu. Nehraje si na luxusní SUV, ale nabídne solidní ergonomii, dostatek místa, moderní výbavu a překvapivě povedený design. Přesně to, co od robustního rodinného SUV čekáte – bez zbytečné okázalosti, ale s důrazem na funkčnost a každodenní použitelnost.
Pod kapotou Torrese najdeme pouze jeden motor – přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1,5 litru s výkonem 120 kW (163 koní) a točivým momentem 280 Nm. Na výběr je buď šestistupňový manuál, nebo automat se stejným počtem stupňů, a pohon předních či všech kol.
Testovaný vůz byl nejdražší dostupnou verzí – čtyřkolka s automatem a výbavou Premium. Její základní cena činí 959 800 Kč. V této specifikaci už nelze mnoho příplatkových prvků přidat, nabídka doplňků se omezuje téměř výhradně na metalické laky.
Auto váží přes 1,6 tuny, takže nelze čekat bleskové reakce. Technické údaje sice neuvádějí zrychlení na 100 km/h, ale maximální rychlost je 191 km/h. Dynamika působí adekvátně, rozhodně však nejde o sportovně laděný vůz. Jízda je spíše klidná a podvozek je velmi komfortní, ačkoliv zvládá svižné tempo třeba na dálnici. V rychlejších zatáčkách však rychle narazíte na limity pneumatik. Při dálničních rychlostech je v kabině znát aerodynamický hluk a pasažéři musejí při konverzaci trochu zvýšit hlas.
Spotřeba patří k slabinám – papírově činí 9 litrů na 100 km, ale v praxi se hodnoty při běžném provozu pohybují spíš mezi 10 až 11 litry. Pod deset se dostanete hlavně mimo město. S 50litrovou nádrží tak dojezd neoslní.
KGM Torres je výrazné SUV, které zaujme svým vzhledem. Nabízí solidní vnitřní prostor, moderní technologie a komfortní cestování pro pět osob s bagáží. Jeho jízdní charakter je pohodový, i když nijak sportovní.
« Test ojetiny s minulostí snů: VW Passat B5, co za život najel jen 34 tisíc kilometrů Pohonné hmoty v Česku zůstávají nejnižší za několik let, ceny dál klesly »