IMG_9323

TEST Nissan X-Trail 1.6 DIG-T 160 Tekna – Trochu vedle

10. 2. 2016 • Nissan, Novinky, Testy

Motor: 60%

Převodovka: 85%

Podvozek: 60%

Zpracování: 85%

Praktičnost: 95%

Se čtyřkolkou se jedná o velmi dobré a schopné auto. U předokolky v benzínu je to jiná, bohužel už ne tak povedená pohádka.

Verdikt:

Nissan X-Trail jsme v redakčním testu už jednou měli, ale tenkrát se jednalo o auto se vznětovou 1.6 a pohonem všech čtyř kol. My si nyní přebíráme klíče od nejnovější verze s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.6 DIG-T, který jsme měli už v menším bráškovi Qashqai a ani X-Trail neminul pohon pouze předních kol. Na hrátky v terénu tak honem rychle zapomeňte, podíváte se maximálně na suchou polní cestu a do lehčího terénu, kde budete auto stejně jen trápit.

Designově se moc neliší od Qashqaie, přední maska je velmi podobná – tady jen vypadá mohutněji a zavalitěji. Z bočního profilu působí obrovsky a zadní část se opírá převážně o agresivní svítilny, které mi však připomínají ty z Lexusu RX.

Výstřižek3-e1455120724689

Interiér se nese v klasickém japonském stylu, takže na rovné ostré linky Němců rychle zapomeňte. Jsou tu spíše jemné a oblé tvary, většina plastů je měkčených, ale bohužel už ne tak hezky vypadajících. Překvapilo mě však rozložení ovladačů – všechna tlačítka jsou po ruce a není problém cokoliv ovládat, aniž byste ztratili oční kontakt s vozovkou. Informační systém už se bohužel nejnovějším konkurentům nevyrovná, ale na druhou stranu je rychlý, přehledný a ničemu nepřekáží. Na zadních sedadlech je dostatek místa a po pár kilometrech Vám vnitřek X-Trailu přijde jako útulné místo. Objemný zavazadlový prostor 550 litrů taky není k zahození.

Sedadla jsou komfortní a vzdušnost kabiny excelentní. Posed za volantem se řadí na stupně vítězů v kategorii a řadící páka se nachází hezky vysoko a řazení se tak stává nerušivou součástí jízdy. Odkládacích ploch je dostatek. V zadní řadě jsou nově posuvná sedadla, takže ve čtyřech lidech si na komfort a prostornost nikdo stěžovat nemůže. Jedinou nevýhodu vidím při jízdě na nekvalitních cestách, kdy zadní sedadla vibrují a občas i zaskřípou. Při obsazení zadních míst je vše v pořádku. My jsme měli pouze pětimístnou variantu, ale lze připlatit za sedmimístné provedení. zavazadlový prostor se při zvednutí zadních sedadel zmenší na 135 litrů. Nakládací hrana je ale bohužel moc vysoko.

Výstřižek31-e1455120837935

Pod kapotou tohoto krasavce najdeme přeplňovaný čtyřválec 1.6-litru s označením DIG-T 160 Tekna, který je schopný poskytnout výkon až 120 kW v 5600 ot./min. a točivý moment se ustálí na průměrných 240 Nm ve 2000-4000 ot./min. Motor je kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou. Vzadu se nachází víceprvková náprava a hmotnost činí přibližně 1500 kilogramů. Mínusem je absence automatické převodovky a pohonu všech čtyř kol s tímto nejsilnějším zážehovým motorem. Zrychlení z nuly na stovku zabere 9.7 sekundy a ručička tachometru se zastaví na 200 km/h.

Jedu teprve pár kilometrů a nějak se mi zdá, že podvozek je uskákanější a méně komfortní než u předešlé čtyřkolky. Propouští celkem dost rázů do karoserie a na rozbitých ulicích Prahy jsem z jízdy zrovna nadšený nebyl. Jakmile však najedete na hladkou silnici, X-Trail se uklidní a stává se z něj průměrné velké SUV, ze kterého je hezký výhled, krásně se v něm sedí a je dokonale prostorné.

Na dálnici musím pochválit na svou kategorii slušné odhlučnění a nízkou spotřebu – stejně jako ve městě. Ani na jednom místě jsem nepřekročil 8.5 l/100 km, i když jsem nedbal na ekonomiku jízdy. Kde však na rozbitých dálnicích ztrácí je podvozek. Kvůli váze vozu a omezení náklonů karoserie je podvozek tuhý, na nerovnostech uskákaný a ne příliš jistý. Vše však zase zmizí jakmile najedete na nový opravený kus dálnice. Motoru bohužel chybí točivý moment a při zrychlení občas budete muset podřadit.

Výstřižek21-e1455120861804

Na okreskách se chová solidně do doby, než chcete jet svižněji. Motoru zase, pořád a stále dokola chybí točivý moment a do takto velkého a těžkého vozu se prostě nehodí. V nižších otáčkách jakoby netáhl vůbec a chytá se až někde nad 3000 ot./min. Do zatáček se vrhá ochotně jen v nižších rychlostech a na hladkém povrchu. Horší silnice jsou zase za trest a X-Trail je nervózní a ne příliš řidičsky příjemný. Pokud máte kolem svého bydliště 90% hezkých silnic, což bohužel v ČR není častým jevem, X-Trail Vám bude dobrým společníkem.

V posledních letech se kategorie SUV stala velmi vyhledávanou, i když není využívána na účely, pro které byla primárně určena. Občasná jízda po nezpevněných cestách na chalupy apod. Dnes jsou vyhledávána pro větší bezpečnost, snadné nastupování a vystupování, výhled z vozu, vysoký posed za volantem a v neposlední řadě taky jako módní záležitost. Nissan si vždy zakládal na výborném pohonu 4×4 a schopnostech v terénu. No a verze s předním pohonem přesně toto neplní. Navíc mi podvozek přijde uskákaný a nekomfortní – 4×4 mi z nějakého důvodu přišlo lépe naladěné. Navíc motoru schází točivý moment a jediným plusem je nižší spotřeba. Pokud X-Trail chcete a občas zavítáte do lehčího terénu – kupte si ho v naftě a ve čtyřkolce, nejlépe i s automatem. No a jestli chcete pouze velké SUV do města, raději bych se poohlédl po nějakém SantaFe.

Plusy

  • Design
  • Prostorný, variabilní interiér
  • Nízká spotřeba
  • Posed za volantem

Mínusy

  • Odhlučnění od podběhů
  • Vysoká nakládací hrana
  • Méně kvalitní materiály v interiéru
  • Chod spojky
  • Turbo díra a odezva motoru
  • Filtrování nerovností a rázy od kol
.

« »

https://myrosatis.com/wp-content/uploads/2021/03/21210305car-air-purifier.html https://www.autojournal.cz/how-to-use-baking-soda-to-deodorize-refrigerator/