ford-f-150-25

Test ojetiny Ford F-150 5.0 Ti-VCT V8

10. 3. 2025 • Novinky, Ojeté vozy

Pick-upy, ačkoliv to nejsou vozy, které by většina lidí běžně využívala, se v posledních letech staly velmi populárními, a to nejen díky své praktičnosti, ale i jako módní záležitost. Automobilky je dnes nabízejí v různých atraktivních variantách, které se liší vzhledem a výbavou. Zatímco v USA jsou pick-upy stále považovány za pracovní nástroje, u nás je spíše obdivujeme. My jsme se podívali na ojetý Ford F-150 z roku 2020 s motorem V8 o objemu 5 litrů.

Osobně mám rád velká auta – jsou pohodlnější, poskytují lepší výhled na silnici a řidiči jsou k nim většinou ohleduplnější. Zkuste se někdy projet v malém městském autě, jako je třeba Citigo nebo Kia Picanto. Většinou budete mít pocit, že vás někdo neustále „předjíždí“ nebo se vám snaží „ujet“. Naopak, pokud si vezmete větší auto, jako je testovaný pick-up, ostatní řidiči budou více respektovat vaši pozici na silnici.

ford-f-150-4

Ford F-150 z roku 2020, který jsme testovali, byl ve verzi Supercrew s prodlouženým rozvorem (XL) a čtyřmi samostatnými dveřmi. Měřil 619 cm na délku a 203 cm na šířku (bez zrcátek), což je mnohem více než u běžných evropských vozů. Když s tímto autem vyrazíte na parkoviště, budete mít problém zaparkovat na standardním místě – na šířku se sice vejdete, ale na délku to nevyjde. V praxi tedy zaparkujete na několika místech nebo si najdete místo v rohu, kde nebudete tolik překážet. Parkování na sídlišti nebo ve městě je s tímto autem skutečně náročné.

ford-f-150-29 ford-f-150-28

Interiér Fordu F-150 je stejně prostorný. Uvnitř je dost místa pro až šest cestujících, a to jak v přední, tak i v zadní části vozu. Zadní sedadla nabízejí několik centimetrů prostoru navíc pro nohy, a pokud nikoho vzadu nevezete, můžete sedadla jednoduše vyklopit a využít prostor pro náklad.

ford-f-150-27

A samozřejmě, nechybí ani velká korba. Měří 200,5 cm na délku a 165,6 cm na šířku, což poskytuje prostor pro náklad a možnost převážet až 1,25 tuny. Navíc lze připojit až 3,5tunový přívěs, což je ideální pro přepravu těžkých nákladů.

Materiály v kabině jsou spíše funkční, což je v souladu s tím, že tento vůz je primárně pracovní nástroj, nikoliv reprezentativní model. Testovaný kus byl velmi jednoduše vybaven, bez luxusních doplňků jako tempomat nebo automatická klimatizace. Jedinou „nadbytečností“ bylo rádio, které ale mělo typickou americkou vlastnost – přeskakování frekvencí při ladění.

ford-f-150-8

Pod kapotou měl tento Ford atmosférický motor V8 o objemu 5 litrů, který poskytuje výkon 395 koní a točivý moment 542 Nm. Navzdory své váze přes 2,3 tuny má auto dobrou dynamiku, a to nejen při rozjezdu, ale i při pružném zrychlení na silnici. Systém pohonu kol je primárně zadní, ale lze ho přepnout na pohon všech čtyř kol, což poskytuje lepší trakci v těžších podmínkách.

Zvuk motoru je příjemně decentní, ale při plném plynu se kabinou rozléhá příjemný symfonie osmiválce. Jízda je spíše poklidná a auto se dobře hodí do běžného provozu, kde se bez problémů přizpůsobí tempu ostatních vozidel. Podvozek není navržen pro sportovní jízdu, což je typické pro pracovní vozy. S prázdnou korbou je auto schopné projet zatáčky poměrně rychle, ale při větších nerovnostech se může trochu rozhoupat.

ford-f-150-23

Testovaný model měl klasický volič automatické převodovky na pravé straně pod volantem. Řadící páka je mechanická, a to i přesto, že novější modely už mají volič na středovém tunelu. Automatická převodovka má deset rychlostních stupňů a při běžné jízdě je velmi hladká a téměř nepozorovatelná.

I když by se dalo očekávat, že vysoký počet stupňů pomůže snižovat spotřebu paliva, realita je taková, že spotřeba je i tak poměrně vysoká. Při běžném používání se pohybuje mezi 16 a 18 litry na 100 kilometrů. Předchozí majitel, který předělal auto na LPG, měl možnost snížit náklady na palivo, a to i díky nádrži, která byla umístěná pod korbou a nijak neomezovala prostor pro náklad.

ford-f-150-9

Americké pick-upy, jakým je i tento Ford F-150, jsou fascinující vozy, které se na silnici vyjímají díky svým rozměrům. Nicméně, nejsou zrovna praktické, zejména co se týče parkování a spotřeby paliva. Jsou ideální pro práci, ať už jde o přepravu nákladu nebo tahání těžkých přívěsů. Co se týče spolehlivosti a nízkých nákladů na údržbu, Ford F-150 rozhodně patří mezi solidní volby.

ford-f-150-21

Testovaný automobil jsme měli půjčený z autobazaru AAA Auto, ale dlouho se u nich nezdržel, protože byl prodán během týdne. Cena 700 tisíc korun za pětiletý vůz v dobrém stavu není vůbec špatná, což si noví majitelé také uvědomili.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz