jaguar xf (1)

TEST ojetiny Jaguar XF 2.7D – Lord

25. 2. 2015 • Jaguar, Novinky, Ojeté vozy, Testy

Když jsem si vybíral další ojeté auto, které otestuji, přemýšlel jsem nad různými BMW, Mercedesy atd. Na poslední chvíli mi však padl do oka tento Jaguar XF 2.7D. Narodil se v roce 2008, doposud najezdil 148 000 kilometrů, obýval garáž pouze jednoho majitele a servisní knížka je samozřejmostí. Cena? Příjemných 400 000 korun. Za jeho propůjčení bychom chtěli poděkovat společnosti AAA Auto.

Kvůli malému počtu těchto vozů v České republice se mě hodně lidí ptalo, co je to zač, čemu to konkuruje, jak je to staré a kolik to stojí. Jedná se o sedan vyšší střední třídy, který brány továrny opouští už od roku 2008. Konkuruje Mercedesu třídy E, BMW řady 5 a Audině A6. Cenovkou lehce nad jedním milionem korun konkurenci hravě překonával. Charakterizuje ho výrazný, nadčasový a velice elegantní design. Do dnešního dne vůz prošel jedním faceliftem, my jsme otestovali jeden z prvních kusů.

jaguar3

Přední část už nevypadá tak moderně jako kdysi, ale když s ním někam přijedete, každý se na vás dívá, jako byste dojeli opravdu exkluzivním a luxusním vozem. Zadní svítilny mi z velké části připomínají mohutnější Aston Martin, někteří si ho s Astonem z dálky doopravdy i pletou, sakra, jak mě se líbí! Což vlastně i je, v České republice Jaguary moc nejezdí a nechápu proč, pořizovací cena je nižší jako u konkurence, vypadají skvěle, jezdí výborně  a hlavně je nemá každý druhý. Pokud se podíváme do jiných států, počet vozů této britské automobilky je tam daleko vyšší.

Ano, teď mi řeknete, že v té době byl vlastníkem Jaguaru a Land Roveru Ford, kterého všichni zrovna nechválí pro jeho spolehlivost. A právě tady bych se hádal, můj známý vlastní model XF se silnějším dieslovým motorem 3.0 sd a za celou dobu ho vůz ani jednou nezklamal. Pozor si však dejte na vymlácené nápravy a mnohdy bourané kusy. Motory byly držáky, ale kolem 200-250 tisíc odcházela turbodmychadla. Mouchy se nevyhnuly ani elektronice, převážně otočným výdechům a elektricky stavitelným sedadlům.

Interiér je jedna velká paráda. Co Vás na vnitřku tohoto britského aristokrata nejvíce zaujme, jsou detaily. Kruhový volič automatické převodovky, který vyjíždí ze středového tunelu, všudypřítomné kvalitní materiály a hlavně je vše směrováno přímo na řidiče, takže problém s ovládáním čehokoliv tu není! Výdechy klimatizace jsou při vypnutém motoru zavřené, po nastartování se přetočí o 180 stupňů a otevřou se, jak geniální. Úplně každý, koho jsem během týdne vezl, byl z této parádičky hotový. Kvůli jedné slečně jsem musel dokonce 2x startovat, aby si to mohla natočit. Dobré, že? Zklamáním je jen na dnešní poměry nižší rozlišení displeje informačního systému.

jaguar4

Kufr nabízí velmi slušný prostor, rovných 500 litrů. Na zadních sedadlech je místa dostatek a vpředu si taky není na co stěžovat, jen silnějším lidem na místě řidiče XF připadne trochu užší. Sedadla, volant, vlastně úplně vše je elektronicky nastavitelné a jde vidět, že vůz byl navrhován pro lidi, kteří opravdu milují pohodlí víc, než cokoliv jiného.

Pod kapotou se ukrývá 2.7 litrový šestiválec s dvojitým přeplňováním navrhnut Fordem a PSA. Výkon je celých 152 kW (207 koní) při 4 000 ot./min., točivý moment pak masivních 435 Nm už při 1 900 ot./min. Do 130 km/h zrychluje velmi svižně a ani vyšší rychlosti nejsou žádným problémem. Papírově se rozjede až na 229 km/h. Sečteno, podtrženo, motor táhne už ve velice nízkých otáčkách, šestistupňová automatická převodovka ZF funguje dobře, jen prvních pár sekund při jízdě ‘‘na plný plyn‘‘ ve vysokých otáčkách tak úplně neví, co chce. Jakmile pochopí styl jízdy, už je vše v pořádku a řadí velmi hladce a jemně. Pádla řazení pod volantem vyzkoušíte první tři jízdy, potom zapomenete, že tam vůbec jsou. Dynamice možná malinko ubírají docela opožděné reakce plynového pedálu, které jsou však typické pro všechna dieselová auta. Při lehce svižnější jízdě se Vám průměr zastaví někde kolem 9-10 litrů. Pokud se zklidníte, nebude problém jezdit za 8 litrů.

jaguar1

Podvozek žehlí prakticky cokoliv a i po 7 letech života by mohl některé nováčky učit. Překvapilo mě, jak i na rozbitých silnicích dokáže být auto pohodlné, tady konstruktéři odvedli opravdu dobrou práci. A to odhlučnění, tleskám! Při svižnější jízdě byste u takového vozu možná čekali kolébaní, ale náklony jsou jen mírné. I přes své měkčí naladění Vás XF dobře povozí a nejraději má rychlé, hladké a široké okresky, kde si můžete dovolit opravdu hodně. Na užších a klikatých silničkách se už budete muset spokojit s klidnější jízdou, na toto je jednoduše moc velké a těžké.

Řídíte rádi? Pokud podržíte tlačítko DSC, tuším 10 sekund, vypnete stabilizaci a se zadním náhonem si překvapivě užijete příjemnou zábavu! V nízkých rychlostech se dá vysoký krouťák dobře využít a XF si dokáže pěkně, bez nějaké složité práce za volantem, pohodit tím sexy zadkem. Stačí jen trochu více přišlápnou plyn a lehkým kontra volantem a hraním si s plynovým pedálem počkat až do výjezdu ze zatáčky, kde se zase chytne.

jaguar2

Závěr? Máte rádi auta a luxus? Zamilujete si ho a nedáte z ruky, moc chyb opravdu nemá. Hlavně i po 7 letech vypadá pořád úžasně a každý druhý se za vámi otočí. Navíc za 400 000 Kč zcela jistě nekoupíte podobně vypadající a tak dobře jezdící auto

Sexy fotky od žen za volantem naleznete zde: Jaguar XF, BMW 3 a čtyři drsné ženy za volantem

Fotografie: Jirka Mařík

 

Technické údaje
Motor Jaguar XF 2.7d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2720
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 152 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 435 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 229
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 8.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 5.8 / 7.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 500 / 963
Objem nádrže (l): 69
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1696 / 614
Rozměr pneu: 245/40 R19
.

« »

https://myrosatis.com/wp-content/uploads/2021/03/21210305car-air-purifier.html https://www.autojournal.cz/how-to-use-baking-soda-to-deodorize-refrigerator/