mercedes-benz-clk-a209-7

Test ojetiny Mercedes-Benz CLK Cabrio A209: Dozrál jako kvalitní víno

29. 6. 2025 • Novinky, Ojeté vozy

Brad Pitt, George Clooney nebo Antonio Banderas – tři jména, která i dnes rozbuší srdce mnoha žen po celém světě. Ačkoliv mají svá filmová zlatá léta za sebou a kalendář jim už pár dekád připomíná důchod, pořád mají v sobě to těžko popsatelné kouzlo, které jim zajišťuje status idolů. Stejný jev lze pozorovat i u některých aut. Modely, které zářily na přelomu milénia, dnes zrají jako víno a mění se ve vyhledávané klasiky. Vezměme si třeba BMW E46, Porsche 911 generace 996, Ferrari 575M Maranello, Nissan 350Z nebo Mercedes-Benz CLK – elegantní kupé nebo kabriolet s praktickými verzemi pro každý den i šílenými kreacemi AMG, co nahání hrůzu už jen zvukem. A právě jeden perfektně dochovaný exemplář jsme si půjčili z nabídky AAA Auto.

Tentokrát padla volba na variantu CLK 320 CDI z roku 2007. Jedná se tedy už o facelift a navíc verzi cabrio. Auto má za sebou 170 tisíc kilometrů a je v perfektním stavu. Karoserie nejeví žádné vady a kabina vypadá, jako by auto teprve opustilo výrobní závod. S cenovkou 200 tisíc korun jde o solidní nabídku pro každého milovníka klasických Mercedesů, kdo si chce připomenout, jak se kdysi jezdilo.

mercedes-benz-clk-a209-14 mercedes-benz-clk-a209-37

Původ a vývoj modelu

CLK generace C209 přišlo na svět v roce 2002 jako elegantní dvoudveřové kupé, o rok později následované verzí kabriolet s interním označením A209. V roce 2005 proběhl lehký facelift – s úpravami vzhledu, modernizovaným interiérem a novými pohonnými jednotkami. Produkce skončila až v roce 2009.

Elegantní, ale ne nudné

Design sází na nadčasovou eleganci okořeněnou nádechem sportovnosti. Přední část se pyšní oválnými světlomety a decentní maskou, z profilu zaujme plynule klesající střecha bez B sloupku – po stažení všech oken se promění v otevřený prostor, ideální na letní projížďky. Zadní partie jsou měkce tvarované, světla harmonicky zapadají do zaoblené zádě. Možná jediná výtka směřuje k proporcím – auto může působit trochu vysokým a úzkým dojmem.

mercedes-benz-clk-a209-3

Uvnitř příjemně překvapí

Interiéry mercedesů z této éry se občas stávaly terčem kritiky, ale tady je těžké najít důvod proč. Materiály jsou kvalitní, zpracování pečlivé a jedinou výjimkou jsou nepřesné ovladače klimatizace a rádia, které se později při faceliftu zlepšily. Jinak potěší pohodlné kožené čalounění, měkké plasty všude, kde přijdete do kontaktu a solidní ergonomie. Vysoké jedince může zklamat vyšší posed, daný konstrukcí sedadel, ale místa je dost vpředu i vzadu – ideální i pro dvě osoby na kratší výlet.

mercedes-benz-clk-a209-15 mercedes-benz-clk-a209-19

CLK druhé generace se nabízelo s bohatou škálou motorů:

2002–2006

– 200 Kompressor – 1.8 L4, 120 kW, 240 Nm
– 200 CGI – 1.8 L4, 125 kW, 250 Nm
– 240 – 2.6 V6, 125 kW, 240 Nm
– 320 – 3.2 V6, 160 kW, 310 Nm
– 500 – 5.0 V8, 225 kW, 460 Nm
– 55 AMG – 5.4 V8, 270 kW, 510 Nm
– CLK DTM AMG – 5.4 V8 kompresor, 434 kW, 800 Nm
– 270 CDI – 2.7 L5 diesel, 125 kW, 400 Nm

2006–2009 (po modernizaci)

– 200 K – 1.8 L4, 122 kW, 240 Nm
– 280 – 3.0 V6, 172 kW, 300 Nm
– 350 – 3.5 V6, 203 kW, 350 Nm
– 500 – 5.0 V8, 225 kW, 460 Nm
– 63 AMG – 6.2 V8, 354 kW, 630 Nm
– 63 AMG Black Series – 6.2 V8, 378 kW, 630 Nm
– 220 CDI – 2.2 L4 diesel, 112 kW, 340 Nm
– 320 CDI – 3.0 V6 diesel, 167 kW, 415 Nm

Styl, komfort a překvapivá jízdní radost

Vzhledem k naftové motorizaci pod kapotou jsem očekával usedlý kabriolet pro německé důchodce, ale mýlil jsem se. Podvozek je sice o něco tužší, ale komfort zůstává velmi dobrý. Nerovnosti zvládá s nadhledem a díky výbornému odhlučnění je jízda příjemná i na delších trasách s nataženou střechou. Výhled z vozu je solidní a manévrovatelnost v městském provozu obstojná. Celkově působí CLK jako stylový, ale zároveň velmi použitelný vůz pro každý den.

mercedes-benz-clk-a209-34

Pokud stáhnete střechu, do vozu příliš nefouká. Dozadu lze navíc umístit lamač větru, pak je to ještě lepší. Vzduch začne interiérem více foukat až od nějakých 120 km/h. Překvapila mě poměrně solidní tuhost karoserie, auto se, navzdory svému věku, příliš nekroutí. V horkých dne potěší i ventilace předních sedadel.

Na okreskách se podvozek chová skvěle. Auto drží stopu, má jistý náklon k mírné nedotáčivosti, ale s trochou snahy umí být i zábavné. Brzdy mají dobrý cit a účinnost, i když řízení by si zasloužilo lepší zpětnou vazbu. Převodovka je hladká a příjemná, ale při sportovnější jízdě trochu pomalá. Manuální režim působí zastarale. Nečekejte sporťák – tohle je spíš stylové GT, které umí potěšit i svižnější jízdou.

Silný šestiválec jako zlatý střed

Diesel pod kapotou nevadí ani při stažené střeše. Véčková konstrukce je poměrně kultivovaná a velmi dobře odhlučněna. Motor 320 CDI je tedy třílitrová V6 a výkon činí 167 kW a kroutící moment 415 Nm. Potence má dostatek a CLK je sním svižné. Potěší i spotřeba, která se kombinovaně pohybovala kolem 7 litrů a to jsem auto dynamicky zrovna nešetřil. Automatická převodovka je sice jemně letargická, ale řadí hladce. Pokud po ní chcete sportovnější výkony, musíte hodně dupat na plyn i v jejím sportovním režimu, i tak se rychlost řazení příliš nezlepší. Dokonale tak ladí k uvolněnému charakteru celého vozidla.

mercedes-benz-clk-a209-29

Mechanicky poctivé auto

Co se týče spolehlivosti, CLK C209/A209 si vede velmi dobře. Benzínové i naftové jednotky jsou většinou bezproblémové. Jedinou častější vadou je porucha zapalovacích cívek u motoru 200 Kompressor, oprava je ale levná a rychlá. Automatická převodovka je robustní a poruchy jsou výjimečné – přesto doporučujeme kontrolu úniku oleje. U silnějších verzí se může časem ozvat přední náprava kvůli vyšší hmotnosti.

mercedes-benz-clk-a209-2

Závěr – který motor zvolit?

Téměř všechny verze mají co nabídnout. Základní čtyřválce jsou ekonomické a ideální pro klidné ježdění. Šestiválce nabízejí kultivovanost a slušnou dynamiku, osmiválce pak přidávají pořádný zátah a nezaměnitelný zvuk. AMG varianty jsou extrémně zábavné, ale zároveň náročnější na servis i rozpočet. Nafta se do kupé nemusí každému líbit, ale pro klidné cestování se hodí taky.

mercedes-benz-clk-a209-9

Mercedes-Benz CLK C209 je dnes skvělou alternativou pro každého, kdo hledá elegantní kupé s charakterem, slušnou výbavou, poctivou technikou a širokou paletou motorů. A když najdete zachovalý kus, je to sázka na jistotu.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz