IMG_2103

TEST ojetiny Opel Insignia 2.0 CDTI – Za cenu holého hatchbacku

12. 10. 2015 • Novinky, Ojeté vozy, OPEL, Testy

Tentokrát jsme si do testu ojetiny vybrali zajímavý vůz, který trhal prodejní rekordy a svůj hledáček mířil proti Škodě Superb. Jde o Opel Insignia, jenž prakticky zachránil automobilku před krachem. Náš vůz měl najeto lehce přes 130 000 kilometrů a z výrobní linky sjel v roce 2010. Samozřejmostí byla řádně vyplněná servisní kniha a auto za celých 5 let vlastnil pouze jeden majitel. Za vše hovoří taky prověření od Carlife, kdy auto získalo hodnocení 5 hvězdiček, což je plný počet bodů. Insignie v tomto stavu se pohybují kolem 250 000 Kč, což zní skvěle, protože za ty peníze koupíte maximálně tak holý hatch back, který navíc časem ztratí na ceně. Jak se dozvíte níže, tato ojetina má smysl!

Exteriér

Už když Opel vyrazil s Insignií na trh, bylo to něco a vzbudil tím obrovský rozruch. Moderní tvary, velké rozměry, pořádná výbava a nadprůměrné jízdní vlastnosti, konkurence se bála a měla čeho. Auto vypadá velmi dobře a navzdory autobusáckým rozměrům se povedlo udělat elegantní vůz. Ten náš je v zachovalém stavu a až na pár malých oděrech nenajdete žádnou závadu.

IMG_2115

Interiér

Už po usednutí do interiéru je cítit, že se Opel opravdu snažil. Stavba a design vnitřku je opravdu povedený a v kombinaci světlé perforované kůže a dřevěného dekoru působí luxusně. Nechybí měkčené plasty a solidní materiály. Jasně, po detailním prozkoumání zjistíte, že plasty na středovém panelu vržou a občas něco nelícuje, ale opět, za ty peníze se ve své době opravdu blíží prémiovému segmentu. Výborné jsou třeba sedačky, které jsou nastavitelné v mnoha směrech a nabídnou nadprůměrný komfort a solidní boční vedení. Insignia je sice primárně dálniční křižník, ale oporu v zatáčkách budete potřebovat. Interiér je navíc hezky zachovalý a jde poznat, že bývalý majitel se o auto hezky staral.

IMG_2135

Jízda

A tím se dostáváme k věci, ve které tento vůz naprosto exceluje a může si podat ruku třeba s takovou Mazdou 6 – jízdní vlastnosti! Možná byste to od téměř dvoutunového kombíku nečekali, ale Insignia se na okreskách umí sakra rozvášnit. Podvozek je opravdu brilantní a funguje výborně. Průjezd technickými úseky, esíčky a utáhlými zatáčkami zvládá výborně, bez citelných náklonů a s pocitem, že vlastně o nic nejde. Podvozek je naladěn v ideálním poměru sport/komfort a patří k tomu nejlepšímu, co mimo prémiový segment střední třídy, hlavně mezi ojetiny můžete koupit.

IMG_2096

Není to však jen o podvozku. Dobré je i řízení a převodovka se řadí k lepšímu průměru. Vše jde přesně a ztuha a Insignii je opravdu radost řídit. Snese sportovní jízdu a obstojí při ní s grácií. Vůz reaguje přesně na pokyn volantem a karoserie se naklání zcela minimálně. Opel podvozky vždy uměl a tady si dal opravdu záležet. Tak či onak, za podvozek a jízdní vlastnosti musím Opelu vyslovit velkou pochvalu.

IMG_2113

A co absence pohonu všech čtyř kol? Upřímně, bez čtyřkolky jezdí Insignie lépe. Vůz je vyváženější, nemá prodlevy na přenosu výkonu na silnici a systém Haldex neobtěžuje řízení. Český trh je pohonem 4×4 posedlý jako málokterý v Evropě a přitom reálné využití, kdy souvislá vrstva sněhu na vozovce by se dala ročně na dny napočítat na prstech dvou ruk, velmi malá. Na suchém nebo mokrém asfaltu nemá čtyřkolka systému Haldex žádné výhody, a tak je zcela zbytečné si ji kupovat. Insignia se s ní stane tupější a ztratí notnou část své agility. Pokud nebydlíte na vrcholcích nejvyšších českých hor, neblázněte. A i tam by pro vás mělo daleko větší smysl nějaké SUV s vyšší světlou výškou a stálým pohonem. Třeba Subaru Forester.

Víc jsem očekával od testovaného motoru 2.0 CDTI, který se sice chlubí výkonem 118 kW, ale v reálu žádným dojmem silné pohonné jednotky nepůsobí. Na normální ježdění je však dostačující a naopak oku lahodí při pohledu na průměrnou spotřebu, kdy jsem při svižném ježdění nepřekonal 8 l/100 km, což je na auto vážící téměř 2 tuny slušný výsledek.

IMG_2098

Technický stav

Po technické stránce je náš vůz naprosto v pořádku a odhaduji dalších 100 000 kilometrů bez výrazných investic. Na bazaru jsem si prohlédl celkem tři insignie, přičemž žádná nenesla známky výrazného opotřebení či technických problémů. Při koupi si však dávejte pozor na stav turbodychadla, systém vstřikování a kvůli vyšší váze na opotřebení brzdových kotoučů, destiček a tlumičů.

IMG_2143

Závěr

Ojetý Opel Insignia tedy dává smysl, a to velký. Vždyť za těch 5 let je na svém cenovém minimu a už prakticky nemá kam dále padat. To znamená, že na takovém kupu ani nijak výrazně neproděláte.  Auto velmi slušně jezdí a jedinou nevýhodou je malinko méně kultivovaný naftový čtyřválec. Ale za ty peníze mu to rádi odpustíte.

Plusy

  • Bez 4×4 znatelně živější, plnohodnotný vrchol nabídky
  • Precizně naladěný podvozek
  • Bezvýhradně pružný motor
  • Efektní design, masivní proporce
  • Útulný interiér, kvalita zpracování
  • Velmi pohodlná sedadla

Mínusy

  • Krátké převody znamenají nízkou maximální rychlost
  • Vnitřní prostor neodpovídá vnějším rozměrům
  • Místo na zadních sedadlech
  • Turbo díra

Za propůjčení bychom chtěli poděkovat společnosti AAA Auto, kde si můžete již zmíněný nebo jiný vůz prohlédnout.

.

« »