IMG_0246

TEST Škoda Yeti 2.0 TDI Monte Carlo – Pořád svěží

11. 5. 2016 • Škoda, Novinky, Testy

Motor: 85%

Převodovka: 85%

Podvozek: 80%

Zpracování: 90%

Praktičnost: 85%

Škoda Yeti je výborným společníkem na každý den a takovou tu běžnou rutinu - odvézt děti do školy, sebe do práce, zajet na velký nákup, vyjet si v létě na chatu, v zimě dojet k lyžařské sjezdovce a o prázdninách s rakví na střeše bez problému zvládne i moře v Chorvatsku či Itálii.

Verdikt:

Škoda Yeti už na trhu působí opravdu dlouhou dobu a prošla jen jedním faceliftem, který přinesl malinko odlišné pohonné jednotky a pár změn ve vzhledu a několik detailů v interiéru. Oblíbené české SUV tak pomalu stárne a blíží se svému závěru výroby, co nevidět jej totiž nahradí nová verze.

To, že se jedná o nejstarší model v nabídce je znát zejména na tvaru karoserie a zadních světlech. Největším rozdílem oproti novým vozům Škoda je zastaralý interiér, který sice nabídne kvalitní materiály, solidní zpracování a dobrou ergonomii, ale oblé tvary bez přímých linek už nepůsobí zrovna moderně.

2

Provedení Monte Carlo nabídne tmavší podklad světlometů, sportovnější nárazníky, černou střechu, zrcátka, mřížku chladiče a kola. V interiéru nalezneme látková sedadla s lepším bočním vedením (materiál čalounění však nevypadá příliš trvanlivě), sportovnější kožený volant alá RS, červené prošívání a chromované sportovní pedály.

Posed za volantem je v dané kategorii menších SUV průměrný, ale nemůžu se zbavit pocitu, že sedím jako na záchodové míse. Líbí se mi vzdušnost a celková ergonomie, všechny ovládací prvky jsou tam, kde je očekáváte a žádná ztráta času hledáním tlačítka na zapnutí navigace nehrozí. Volant skvěle padne do rukou, ale ve městě není příliš příjemná jeho spodní zkosená hrana. Na zadních sedadlech je dostatek místa i pro vyšší osoby nebo děti v sedačkách a Yeti se tak zdá být skvělým společníkem pro maminky vozící děti do školy a zvládnout by měl i dovolenou v Chorvatsku. Tady však přichází problém v podobě menšího zavazadelníku, který je v případě zaškrtnutí rezervy v příplatkové výbavě opravdu žalostný. Papírově má jen 321 litrů.

1

Ve městě, tam kde SUV této velikosti stráví nejvíce času, se Yeti chová velmi dobře. Chod 110 kW naftového čtyřválce je docela kultivovaný a s průměrnou spotřebou kolem 7 litrů mu nelze nic vytknout. Na křižovatkách bohužel občas potrápí špatné naladění spojky, která má zajímavě ostrý záběr v horní části a během prvních dní motor i těm zkušenějším občas ”zdechne”. Jak píšu pokaždé u 2.0 TDI 110 kW s manuální převodovkou, kluci ve Škodovce by se měli na sladění motoru, převodovky a spojky podívat a trochu to napravit. Délky převodů jsou do města jako dělané a točivý moment je k dispozici hezky odspodu, ale není to ten citelný zátah jako u starších dvoulitrů 103 kW. Holt i tady se nejnovější emisní normy podepsaly. V rušných ulicích a na parkovištích uvítáte hlavně dobrý výhled do všech stran a příjemné řízení. Ale zpět k motoru, kde za zmínku stojí jedna připomínka. Pokud auto budete používat převážně po městě, jednoznačně jděte do benzínové jednotky 1.4 TSI, která je kultivovanější a krátké vzdálenosti se studeným motorem jí nijak výrazně nevadí. Naftu byste dřív nebo později utrápily, a to by se mohlo projevit na dražším servise při vyšším nájezdu kilometrů. Benzín má navíc jen o malinko vyšší spotřebu, ve městě je téměř totožná.

Na dálnici musím pochválit komfortní podvozek, který si s naší dálnicí D1 bez problému poradí a do rychlosti 140 km/h dostává palec nahoru i odhlučnění. Ve vyšších rychlostech už se projevuje aerodynamika dlažební kostky a aerodynamický hluk od čelního okna a zrcátek je znatelný, i spotřeba pak překročí 8 litrů na sto kilometrů.

3

Na okreskách jde jasně vidět, na co je Yeti stavěný. A tím je pohodlná jízda s dětmi za zády. Jízda je klidná, řízení lehce komunikativní a tak akorát tuhé. Hrubší šlápnutí na plyn znamená mírné zklamání, protože Yeti se houpe, naklání a nedotáčivost přichází opravdu brzy, ale kdo by od městského SUV čekal něco jiného, že ano. Na okresce tak zůstává pořád na vrcholu Ford Kuga či Mazda CX-5.

Verze Monte Carlo je sice nejvíce zaměřená na silnice, ale poradí si i s lehčím terénem a troufnu si tvrdit, že na místa, která dokáže projet se 99% majitelů nikdy ani nepodívá. Polní cesty, mokrá tráva a podobně mu problém nedělá. Nejnovější systém pohonu všech kol Haldex funguje bezproblémově a připojení zadní nápravy je znát jen občas, a to na opravdu špatném povrchu, jinak zadek připojuje bez povšimnutí. Jedinou nevýhodou, která zamrzí hlavně na sněhu, je nemožnost zcela vypnout ESP, a tak můžete na klouzání se na sněhu nebo mokré louce rychle zapomenout.

Škoda Yeti je výborným společníkem na každý den a takovou tu běžnou rutinu – odvézt děti do školy, sebe do práce, zajet na velký nákup, vyjet si v létě na chatu, v zimě dojet k lyžařské sjezdovce a o prázdninách s rakví na střeše bez problému zvládne i moře v Chorvatsku či Itálii. Takže pokud vám jde pouze o komfortní přemístění z bodu A do bodu B, příjemné ovládání všech systémů a reprezentativní vzhled, tak je Yeti jasnou volbou.

4

Plus

Komfortní podvozek

Prostornost interiéru

Kvalita zpracování

Ergonomie

Spotřeba

Mínus

Na první pohled starší interiér

Malý objem kufru

Naklánění v zatáčkách

Chování podvozku při rychlé jízdě – brzká nedotáčivost

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz