Bez názvu-1

TOP 5 aut střední třídy – S těmito vozy nemůžete šlápnout vedle

17. 8. 2016 • Novinky

Kategorii liftbacků a sedanů střední třídy jsem si poslední dobou nějak zamiloval. Nedá se říct, že by v ní bylo vyloženě špatné auto a všechny vozy jsou praktické, příjemné a velmi komfortní na dlouhé trasy. Pořád však přemýšlím, které auto tomuto segmentu dominuje, shrneme-li dohromady kupní cenu, ztrátu ceny do budoucna, jízdní vlastnosti, praktičnost, kvalitu a vše ostatní. Právě proto vám nyní přinášíme náš TOP 5 list a zaručujeme vám, že ani s jedním níže zmíněným autem nemůžete šlápnout vedle.

1. Škoda Superb

Dlouho jsem si říkal, proč by na prvním místě neměl být zrovna Superb – má vady na kráse v podobě lacinějších plastů v interiéru, horší odhlučnění nebo méně inovativních systémů než konkurence. Vždyť přece v minulém srovnávacím testu se mu takový Renault Talisman vyrovnal. To vše může být pravdou, jenže tu je jedno velké ale. Žádné jiné auto nenabídne tak výbornou kombinaci komfortu, praktičnosti, dobrého podvozku a solidních motorů. Superb se povedl sladit do jednoho velkého a fungujícího celku, za což mu náleží první místo. Navíc nabízí velmi širokou škálu úsporných i velmi silných motorů. Strašně příjemně se s ním jezdí. Test ZDE.

2. Volkswagen Passat

Možná jste čekali, že zaujme první místo, ale není tomu tak. Ačkoliv se jedná o velmi podobné auto Superbu, které má o něco lepší interiér, více moderních technologií a silnější motory, tak o malinký kousek prohrává. Důvodem je fakt, že Superb je komfortnější a prostornější. Jeho velkým plusem je podvozek, který umí kombinovat jak pohodlnou, tak svižnější jízdu a líbí se nám i široká škála nabízených motorů. Vlastně jediným mínusem je vyšší cena, ale dostanete za ni kus kvalitního a pořádného auta, které si při denním ježdění oblíbíte. Výhodou Škodovky a VW je vyšší zůstatková hodnota do budoucna. Test ZDE.

3. Renault Talisman

Odvážný Francouz, který zaujme především exotickým vzhledem a spoustou inovativních technologií v čele se systémem 4Control, masážními sedadly, digitálními budíky a head-up displejem. Základní cena je sice vyšší, než u většiny konkurentů, ale v plné výbavě ho pořídíte za milion korun, což se ani o jednom Němci říct nedá. Auto má příjemné motory, ale neuškodilo by obohatit nabídku o něco většího než jsou stávající šestnácti-stovky. Podvozek umí být velmi rychlý, avšak je lehce tužší. Vynikající je dvouspojková převodovka a řízení, které sice postrádá zpětnou vazbu, ale je rychlé a přesné. Test ZDE.

4. Kia Optima

Kia Optima mohla být bez sebemenšího problému na prvním místě. Co, že je teda až na čtvrtém? Může za to jedno výrazné mínus, a tím je chybějící silnější vznětový agregát v nabídce. Jedna-sedmička se 104 kW je sice dostačující, ale spousta zákazníků chce o něco silnější motorizace. To, co by Optimu dostalo na první místo, je podvozek, odhlučnění, interiér, prostornost a spotřeba. Podvozek je famózně komfortní a bez rázů vyžehlí všechny typy nerovností, poté ho přepnete do Sportu a autu nedělá problém projíždět zatáčky pořádnou rychlostí. Na dálnici uvítáte vynikající odhlučnění a děti prostorný interiér – vy pak jeho dobrou ergonomii, zpracování a kvalitní materiály. Navíc ji v plné palbě koupíte do milionu korun, a to včetně spousty bezpečnostních systémů a se zárukou 7 let.

5. Mazda 6

Nejovladatelnější a nejřidičtější – to je Mazda 6. Auto střední třídy, které vás baví tlačit na limit při projíždění klikatých okresek. Má vynikající vznětové motory bez sebemenší turbo-díry. Je kvalitně udělaná, má výborný posed za volantem, skvělý interiér a překrásný design karoserie. Jenže není tak praktická, hůř se do ní nastupuje a vlastně ve všem ostatním je docela průměrná. Takže Šestku si musí koupit někdo, kdo rád řídí nebo někdo, kdo po spatření té krásné karoserie a interiéru dostává erekci. Nepatříte-li mezi tyto dva typy lidí, asi pro vás bude lepší jeden z výše zmíněných vozů. Test ZDE.

Kdo se do TOP 5 nedostal?

6. Hyundai i40 – Podobně příjemné auto jako Optima, jen je ve všem o něco slabší a má víc drobných chyb, kterým dominuje třeba starší a nepřehledný interiér. Test ZDE.

7. Ford Mondeo – Auto je celkově průměrné a ničím neumí výrazně zaujmout. Vlastně nemá ani moc větších chyb, ale je to taková šedá ryba.

8. Peugeot 508 – Příjemný Francouz, jenže autu ještě chybí pár levelů k dosažení konkurence. Vše lehce zaostává. Test ZDE.

9. Citroën‎ C5 – Je nejpohodlnějším a nejlépe odhlučněným autem v kategorii, jenže tím jeho přednosti končí. Zbytek už je oproti konkurenci příliš zastaralý. Test ZDE.

10. Opel Insignia – S příchodem na trh to bylo velmi dobré auto, které vlastně zachránilo Opel před krachem. Dnes už za konkurencí ztrácí a potřebovalo by oživit. Test ZDE.

11. Toyota Avensis – Neutrální auto, které potěší každého neřidiče, co se nechce o nic starat a řízení mu je ukradené. Test ZDE.

 

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz