Toyota GT 86 – sériové coupé oficiálně

27. 11. 2011 • Novinky

Milovníci dostupné automobilové zábavy a fanoušci původní Toyoty AE 86 byli poslední dva roky jako na trní. Před čtyřiadvaceti měsíci se totiž představil první koncept Toyoty FT-86 a s ním přišly i ohromující informace o voze. Nízká hmotnost, jednoduchost, zaměřenost na řidiče, zadní náhon, samosvorný diferenciál a vysokootáčkový atmosferický čtyřválec, to vše za velmi přijatelnou cenu. Není divu, že lidé toužící právě po takovém autě mají poslední dobou neklidné spaní. Mnoho z nich už ani nedoufalo, že se vše nakonec povede tak, jak automobilka avizovala. Přeci jen Toyota v poslední době vyrábí samá antiřidičská auta, nedůvěra tedy byla na místě. Již nyní ale můžeme říct, že se nebylo čeho bát a snad až na cenu se zdají být všechna předsevzetí vyplněna. Malé coupé se nakonec nejmenuje FT-86 ani Celica, ale GT 86 a v Japonsku dokonce jen 86 (což znamená, že na domácím trhu vůz opět ponese název hachiroku, jak se číslovka 86 v japonštině vyslovuje).

Důkladně si prohlédněte fotky, protože to je to hlavní, co oficiální představení přineslo. Některé technické specifikace známe již z dřívější doby. Atmosferický dvoulitrový boxer bude mít 200 koní v 7000 otáčkách a 205Nm točivého momentu jen o 400 otáček níže. Hmotnost základní varianty je pouhých 1210 kg a nejlevnější model jezdí na pneumatikách rozměru 205/55 R16. To je samo o sobě obdivuhodné, konečně se někdo postavil proti nesmyslně velikým kolům a Toyota tak jasně dala najevo, že hravost, dostupnost a zábava jsou pro ni důležitější, než přetížení v zatáčkách.

Stále neznáme hodnoty zrychlení vozu či maximální rychlost, ačkoliv se spekuluje o čase 6,5 sekundy pro zrychlení z 0 na 100 km/h a maximální rychlosti 220 km/h. Rozložení hmotnosti vozu bude 53:47 ve prospěch přední nápravy a těžiště je pouhých 475 mm nad zemí. Uvidíme, jakou cenu Toyota nastaví pro náš trh, ale již nyní je jasné, že tohle auto je nejočekávanější novinkou zimy. Toyota má náš respekt.

YouTube Preview Image

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz