1232648955446362277

Únik konceptu Peugeotu 308 R!

29. 8. 2013 • Novinky

Na internet unikly první snímky konceptu rychlé verze Peugeotu 308, která má debutovat v září na autosalonu ve Frankfurtu.

Peugeot 308 R, jak se má tato rychlá novinka nazývat, si propůjčí techniku z Peugeotu RCZ R a je tedy jasné, že to nebude žádný lenivý brzdič provozu. Navíc (jako koncept) vypadá prostě parádně!

Třistaosmička dostala agresivní bodykit, který obsahuje nový přední nárazník s masivními otvory pro nasávání vzduchu, aerodynamické boční prahy a zadní nárazník, kterému dominuje na každé straně jedna koncovka výfuku (vyčnívající z výdechů pro vzduch). Tento koncept je pak vyveden v dvoubarevném laku, který kombinuje červenou a černou barvu. Samozřejmostí ale bude také střešní spojler…

Co se motoru týká, ten si 308 R půjčila od RCZ R, tudíž se jedná o přeplňovanou 1,6 THP o výkonu skvělých 270 koní (201 kW) při 6000 otáčkách a točivém momentu 330 Nm (k dispozici už v rozmezí 1900 – 5500 ot.). Aby samozřejmě motor takový výkon vydržel, oproti obyčejnému THP se liší v zesíleném bloku motoru (který byl před obráběním speciálně tepelně upraven), kovaných pístech, ojnicích apod.

308 R dostane šestistupňový manuál, který bude posílat všechnu sílu motoru na přední kola skrze diferenciál Torsen.

Světlá výška vozu je snížena o 26 mm a Peugeot nasadil modelu 308 R 19″ kola, která jsou obuta do pneumatik s rozměry 235/35. O brzdnou sílu se pak starají mocné čtyřpístkové brzdiče, které se budou třít o kotouče Alcon o průměru 380 mm (vpředu) a 330 mm (vzadu).

Zajímavostí na tomto konceptu je široké použití uhlíkových vláken, z kterých jsou např. dveře, přední blatníky, prahy, kapota a nárazníky. To vše je spojeno samozřejmě ke kovové konstrukci, z čehož je vyrobena střecha a víko kufru. Jen tak mimochodem, vnější zpětná zrcátka jsou také z karbonu.

Peugeot odhalil ale také informace o spotřebě paliva, pokud by někoho zajímala. Údajně má tento výkonný motor při pomalém stylu jízdy spotřebovat jen 6,3 litru na 100 km jízdy a jeho emise by měly každý kilometr vypustit 145 gramů CO2.

Pokud se tento koncept opravdu pošle do výroby, budeme se na něj určitě velmi těšit. I když se dá očekávat, že kvůli jeho cenovce sleví od určitých karbonových dílů, i tak to bude jistě zajímavé auto.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz