3542648351_56e69698ac_b

Volkswagen pracuje na nástupci motoru VR6!

26. 9. 2013 • Novinky

Ač mnohé vozy značky VW nemáme zrovna v lásce, musím uznat, že mě tato zpráva velmi potěšila. Jeden z nejlepších motorů v historii Volkswagenu se údajně dočká svého nástupce.

Tento motor já osobně znám pouze z Corrada, avšak dostal se i pod kapotu Golfu a dokonce i Passatu či Venta. Jednalo se o motor 2,8 litru, který v nejslabší verzi produkoval 120 kW. Dále pak výkon vzrostl o 8 kW a když byl pak následně zvýšen objem na 2,9 litru, tento motor produkoval až 140 kW. VR6 měl mimochodem dvouventilovou techniku na každý válec, tudíž výsledek dal 12V.

Dodnes se stále automobiloví nadšenci přou, zda se jedná o vidlicový nebo řadový motor. Jeho konstrukce je však vyjímečná v tom, že se jedná o takovou směs obou řešení. Motor VR6 má sice uspořádání válců do V, avšak úhel, který svírá dvojice řad válců má jen 15°. Dále se pak tento motor inovoval a inovoval, až se dostal také do Golfu IV. generace (už však s 24 ventilovou technikou) a když byl převrtán na objem 3,2 litru, můžeme jej znát také z Golfu R32. Jeho technologický růst však pokračoval i nadále a dá se tedy říct, že jeho právoplatný vnuk dnes sedlají naši policisté v Passatech R36. Dostal se tedy pod kapotou také Škodě Superb.

Ale to byl jen takový stručný výčet toho, co si tento atmosférický šestiválec zažil. Dnes u VW totiž pracuje Fritz Eichler (bývalý šéf vývoje motorů u AMG), a ten chce legendární VR6 znovu oživit. Je sice pravdou, že už to nebude atmosféra a dostane dvojité přeplňování, ale mělo by nás to rozhodně zajímat vzhledem k tomu, jaký má poskytovat výkon.

Novodobá VR6 má disponovat výkonem minimálně 340 koní, ale hovoří se i o dosažené metě 450 koní. Více informací bohužel nemáme, takže s přesností to říct nemůžeme. Ale na něco takového si však milerádi počkáme.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz