renault-captur-zen-16

Ženský test Renault Captur Zen 1.0 74 kW

30. 8. 2020 • Žena za volantem, Novinky, Renault, Testy

Motor: 85%

Převodovka: 85%

Podvozek: 95%

Zpracování: 90%

Praktičnost: 85%

Celkově je nový Renault Captur dobře udělané auto. Nám se líbí zpracováním, pohodlím pro posádku a jeho mezigenerační skok je obrovský. Dokonale doplňuje modelové řady značky Renault a v současném trendu bude dále nepochybně bojovat o titul nejprodávanější model segmentu SUV-B

Verdikt:

Po delší době jsem dostala na test opět Renault a tentokrát nižší modelovou řadu Captur. Testovala jsem ho ve městě i v terénu a všude uspěl. Tento Crossover není nijak velký a výška vozu je 1576, délka 4227, šířka 1547 mm a váha je 1 265 kg. Tudíž i do užších uliček je vhodný, průměr otáčení je 11,10 metrů. Renaultí tvary jsou znát hned na první pohled, jejich specifické členění světlometů pozná člověk už z dálky.

Kombinace černé střechy, zrcátek a šedého laku je decentní a Capturu sluší. Tento vkusný vzhled doplňují ocelové disky o velikosti 17″. Perfektně funguje automatické odemykání a zamykání vozu. Pokud přijdete k vozu, auto se automaticky odemkne. Naopak, když od vozu odcházíte, ozve se zvukovým signál, že jste nezamkli a Captur to tedy provádí za vás. Zpětná zrcátka se automaticky sklopí a vy nemusíte hledat klíček třeba v tašce či kabelce. Klíček není třeba ani k nastartování, součástí výbavy je bezklíčové tlačítko start.

renault-captur-zen-18

Renaultí interiér Smart Cockpit je natočený směrem k řidiči. Multimediální dotyková obrazovka má 9,3” a systém Easy Link, který je opravdu uživatelsky přátelský. Grafika je jednoduchá a nepřeplácaná. Navigace je intuitivní a na nic se zdlouhavě nečeká. Součástí této výbavy nebyla zadní parkovací kamera, pouze senzory. V interiéru je mnoho plastových částí, které na nerovnostech občas zavrzaly, což je škoda pokud se to projeví už u nového auta.

Nebyla jsem spokojená s ovládáním hlasitosti. Manuální ovládání se nachází na páčce pod volantem nebo na dotykovém display. Pokud si chci z jakéhokoliv důvodu měnit hlasitost a jedu v zatáčkách, je o mnoho lepší mít tlačítka přímo na volantu a v zatáčce mít současně obě ruce na volantu. Na něm je ale například ovládání tempomatu. Látkové čalounění je příjemné a do sedadel je zavedeno vyhřívání. Bohužel jsem ho v těchto letních hicech nevyužila, naopak klimatizaci jsem pouštěla neustále, což se pak mohlo projevit trochu na spotřebě. Klimatizace má jednoduché ovládání na kolečka, v nichž je zavedena moderní digitální projekce. Líbí se mi to, je to čitelné a decentní. Výdechy klimatizace se nacházejí i u zadních sedadel, tudíž si i ostatní cestující užijí komfortu.

renault-captur-zen-41 renault-captur-zen-31

Benzínový tříválcový turbomotor má obsah 999 cm3, náhon na přední kola, výkon 74 kW (100 k) a maximální točivý moment 160 Nm. Pokud přemýšlíte, zda je tato motorizace dostačující, tak přiznávám, že bych raději volila silnější verzi. A to není myšleno nijak zle, nicméně se silnějším motorem je jízda plynulejší a jednodušší.

Tyto motorizace jsou levnější, ale pokud pak člověk chce jet rychlejším tempem, musí mít podřazeno a razantně akcelerovat. To se následně projeví na spotřebě, která se zvýší. Moje tempo s podobnými motorizacemi je klidnější, nechci se nikam hnát a nemám ani chuť se dostat na maximální výkon. Spotřeba se držela kolem 6,9 litrů a dle údajů Renaultu by měla být kombinovaná spotřeba kolem 5,1 litrů. Palivová nádrž má obsah 48 litrů. Řekla bych, že tyto motorizace jsou vhodnější pro ty, kteří nechtějí předjíždět, chtějí si užít poklidnou jízdu a kochat se krajinou.

renault-captur-zen-21

Pokud se rozhodnete dupnout Capturu na plynový pedál, zjistíte, že z 0-100 km/h se dostane za 13,3 sekund. To ale jen tehdy, pokud jste perfektně řadili. Stačí špatné načasování práce s převodovkou a nějaká ta vteřinka navíc se projeví. Maximální rychlost je 173 km/h a přiznávám, že jsem ji nepokořila. Vžila jsem se do role pohodáře, který si projíždí krajinou a nikam nespěchá. A víte co, bylo to fajn. Proč se každý den někam honit a být všude první, když si můžete užít jen tu cestu a pohodu.

Manuální převodovka s pěti převodovými stupni mi moc nesedla. Byla tužší v chodu a v určitých pohybech tak trochu „drhla“. Po delším používání bych si nejspíš zvykla, ale testovací interval na to bohužel nestačil. Motor není nijak hlučný a v kabině se hluk neprojevuje ani při zátěži. Podvozek je tužší. Řízení je naopak přeposilováno a zpětnou vazbu v něm nenajdete. Captur nicméně drží v zatáčkách dobře a příliš se u toho nenaklání. Oproti minulé generaci je jízdní projev mnohem dospělejší a komfortnější.

renault-captur-zen-23

Celkově je nový Renault Captur dobře udělané auto. Nám se líbí zpracováním, pohodlím pro posádku a jeho mezigenerační skok je obrovský. Dokonale doplňuje modelové řady značky Renault a v současném trendu bude dále nepochybně bojovat o titul nejprodávanější model segmentu SUV-B. Cena tohoto modelu se pohybuje od 425 000 Kč.

Plusy

– Design
– Zpracování
– Výbava
– Jízdní vlastnosti
– Nízká spotřeba
– Výkon světlometů
– Vnitřní prostor

Mínusy

– Pouze pohon předních kol
– Převodovka občas cuká

.

« »

https://myrosatis.com/wp-content/uploads/2021/03/21210305car-air-purifier.html https://www.autojournal.cz/how-to-use-baking-soda-to-deodorize-refrigerator/