MENU
1250x200-rebrand-vam_hore_cz
volvo-c30-exterior-11

TEST ojetiny Volvo C30 D2 R Design

8. 8. 2017 • Novinky, Ojeté vozy, Testy, Volvo

Přes jednu dekádu čekali fanoušci Volva na další hatchback a dočkali se až v roce 2006, kdy automobilka představila moderní hatch s označením C30. Ten se však vymykal klasickému chladnému a konzervativnímu designu, mířil totiž na jinou klientelu a chtěl ke značce přilákat mladší zákazníky.

Přestože vůz poutal pozornost, prodejní trhák se z něj nestal. Důvodů můžeme najít hned několik: například cena automobilu začínající těsně pod hranicí půl milionu nebo příplatkové prvky výbavy, které jsou u konkurence samozřejmostí. Ani mezi ojetinami není Volvo C30 nijak zvlášť žádané, na druhou stranu o vyložený ležák nejde. Model C30 totiž není na trhu početně zastoupen, jednotlivá vozidla si kupce hledají déle, ale nakonec ho najdou. O to víc jsem byl rád, že jsem v AAA Auto jeden vhodný kus našel.

c30_5

Design exteriéru každopádně nesedne všem, mě se třeba moc líbí a dokonce si troufám tvrdit, že se jedná o jeden z nejhezčích hatchbacků, který kdy spatřil světlo světa. Model v testu je navíc po omlazovacím faceliftu, který zcela přepracoval příď a interiér. Zkosená a značně prosklená záď s mohutnými světly zůstala. Vůz je dále doplněn o sportovní paket R Design, který mění tvary nárazníků, přidává sportovní prahy a hezká kola. V kombinaci s černým lakem se tak jedná o opravdu přitažlivé auto, za kterým se během testu otáčelo spoustu lidí.

Uvnitř to už taková pohádka není a interiér působí dost zastarale. Nepomáhá tomu ani typická strohost. Jednoduchou palubní desku tvoří kvalitní plast se zdařilou povrchovou úpravou, nepřehlédnutelným designérským prvkem je tenký středový panel stejně jako u většího modelu S40. Palubní deska je totiž shodná. Většina bazarových kusů má navíc žalostnou vnitřní výbavu, která byla u nového auta příliš drahá a ta základní zase příliš chudá.

c30_2

Sedadla R Design nabídnou pohodlí, postrádají však slušné boční vedení těla, což platí i pro výkonnou verzi T5. Vzhledem ke třídveřové karoserii je nutné počítat s obtížnějším přístupem k zadním sedačkám. Interiér je jen čtyřmístný a zadní sedadla jsou vážně nouzová. Řada ojetin ale nemá krycí plato zavazadlového prostoru, což jistě zájemce o vůz nepotěší. Důvodem je fakt, že tento u jiných vozidel běžný prvek byl u Volva C30 za příplatek! Samotný zavazadelník nabídne pouze malý objem 233 litrů.

Jako u všech starších Volv, i tady lze očekávat vnitřní orgány od Fordu. C30 si propůjčila platformu konkrétně z dobového Fordu Focus a to znamená také to, že se jízdně jedná o velmi nadprůměrné auto. Ford totiž vždy uměl skvělé a zábavné podvozky. Ten solidně tlumí nerovnosti a především stojí za jistotou Volva C30 v zatáčkách. Řidič si ale musí zvyknout na velmi citlivé řízení. C30 i ve sportovní verzi a na větších kolech stále nabízí překvapivě komfortní odpružení a dobré odhlučnění kabiny. Jako společník pro denní jezdění je opravdu příjemný.

c30_6

Což platí i o spotřebě, která se ani ve městě nepřehoupla nad 6 litrů a mimo něj se držela kolem 4 litrů. je to dáno malým naftovým motorem D2 o objemu 1.6 litrů a s výkonem 84 kW. Malý a lehký hatch s ním umí upalovat tak akorát. Ani jednou jsem si neřekl, že by to bylo slabé auto. Samozřejmě taková T5 s pětiválcem z Focusu ST je jiná liga, ale to už není auto do města a na každodenní život.

Nicméně pozor, motor 1.6 ze společného vývoje koncernů PSA (Peugeot Citroën) a Ford trápí řada vážných poruch, a tak je lepší zvolit nesrovnatelně spolehlivější dvoulitrový turbodiesel. Objevují se potíže se vstřikovači nebo turbodmychadlem.

c30_1

Známý je také problém v podobě prodírajících se hadic od turba. Zaskočit může i přechod do nouzového režimu v případě malého množství nafty v nádrži. Podle výrobce se jedná o opatření prodlužující dojezd. Počítejte ale s tím, že pokud natankujete méně jak 10 litrů, nic se nezmění. Menší množství totiž vůz nevyhodnotí jako dotankování.

A jak je na tom podvozek? U některých vozidel lze narazit na zvlněné brzdové kotouče a vyloučit nelze ani vůle na přední nápravě, které nejsou na českých děravých silnicích ničím neobvyklým ani u jiných modelů. Vůle mohou být i v silentblocích zadní nápravy a výměna kvůli zarezávání kovových vložek silentbloků a šroubů nemusí být vždy zrovna snadná a ani levná.

c30_4

V jiných ohledech je Volvo C30 spolehlivé auto a dobře fungující auto. Benzínové verze umí nabídnout i ostřejší svezení, které potěší opravdové řidiče. Slabší naftové jednotky pak potěší nízkou spotřebou a nečekaným komfortem jízdy. Pokud se chcete odlišit, C30 je ideální a kvalitní volba.

Za propůjčení vozu děkujeme společnosti AAA Auto.

.

« »