alfa-gtv6-kopia

7 nejzajímavějších aut Jeremyho Clarksona. V garáži měl opravdové skvosty a jedno abnormálně poruchové auto, kterého se hned zbavil

23. 7. 2018 • Novinky

Občas je zajímavé nahlédnout do garáže slavné osobnosti, zejména pokud jde o automobilového žurnalistu.  Tentokrát vám představíme sedm nejzajímavějších kousků Jeremy Clarksona, hlavního protagonisty nejúspěšnější motoristické relace na světě. Nutno podotknout, že toto nejsou všechna jeho auta, má jich desítky. Ve výběru jsou však ty, které on sám považuje za nejlepší.

1969 Ford Cortina 1600E

Ford Cortina je pro Clarksona speciálním nejen proto, že se jedná o jeho první auto, ale hlavně proto, že má k němu vztah již odmalička. Jeho rodiče totiž vlastnili právě tento model, a tak na něm Jeremy vyrůstal. V roce 1977 se tedy rozhodl pro jeho koupi.

Ford Escort RS Cosworth

Toto “žihadlo” si Clarkson opatřil na počátku 90. let. Escort RS Cosworth měl pod kapotou dvoulitr s výkonem 227 koní. I díky pohonu všech čtyř kol se z 0 – 100 km/h dostal za 6,3 sekundy a dosáhl maximální rychlosti 241 km/h.

Alfa Romeo GTV6

Podle Clarksona se oficiálně můžete považovat za automobilového fanatika až tehdy, pokud budete vlastnit alespoň jeden model Alfa Romeo. On se rozhodl pro výjimečné GTV6 s legendárním třílitrovým motorem Busso pod kapotou (vyrobených jen něco přes 1 000 kusů). Clarkson ho měl rád, přestože na tomto voze skoro nic nefungovalo. Dokonce přiznal, že jeho prodeje lituje ze všech jeho prodaných vozů nejvíce.

Mercedes-Benz 600 Grosser

Možná jste viděli jeden z dílů Top Gearu, kde proti sobě soupeřil Mayů Rolls-Royce Corniche a tento unikátní Mercedes-Benz 600 Grosser (v roce 1963 nejdražší auto na světě). Vlastnily ho i takové hvězdy jako Coco Channel, John Lennon, Elvis Presley a další. Tento skoro 5,5 metrový obor skrýval pod kapotou 6,3 litrový motor V8 o výkonu 250 koní, díky kterému se dokázal rozjet až do rychlosti 205 km/h.

BMW 3.0 CSL

Tento “Batmobil” si Clarkson opatřil dříve, než se stal slavným. Pod kapotou se nacházel 3,2 litrový šestiválcový motor o výkonu 205 koní, pomocí kterého se z 0 – 100 km/h auto dostalo za velmi slušných 7,1 sekundy a dosáhlo maximální rychlost 222 km/h. BMW 3.0 CSL proslulo hlavně svými úspěchy v motorsportu.

Ferrari F355 GTS

Během testování Ferrari F355 se do něj Clarkson jednoduše zamiloval a netrvalo dlouho a v jeho garáži se objevilo jeho vlastní F355. Svého času se o něm vyjádřil, že se jedná o nejlepší auto, jaké kdy řídil. Pod kapotou se nacházel 3,5 litrový motor V8 o výkonu 380 koní. Z 0 – 100 km/h vystřelilo za 4,7 sekundy a rozběhlo se až na 295 km/h. Jediné, čeho litoval bylo, že si ho neobjednal v jiné barvě a jiném karosářském provedení než coupé.

Ford GT

Na závěr pro vás máme nezapomenutelnou specialitu. Po letech snění, tvrdé práce a dvou letech čekání na auto se před Clarksonová domem konečně objevila tato americká legenda. Vše vypadalo super, dokud nepřišel třetí den (první porucha) a vše nabralo nečekaný spád. Po měsíci plném problémů nakonec Jeremy požádal o vrácení peněz a Ford mu vyhověl. Na účet dostal svých 126 000 liber a s Fordem GT40 se rozloučil.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz