mercedes-benz gle coupé exterior (25)

TEST Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic Coupé

21. 11. 2015 • Mercedes-Benz, Novinky, Testy

Motor: 100%

Převodovka: 95%

Podvozek: 100%

Praktičnost: 85%

Zpracování: 95%

Ve výsledku tady máme luxusní vůz s výraznou image, který kombinuje mohutnost s čistou eleganci a na silnici nabídne dokonalý jízdní komfort a příkladné chování aristokrata. Je to jedno z nejlépe jezdících SUV, kdy lépe už umí fungovat jen britská rodina Range Rover.

Verdikt:

Musíme si to vyjasnit hned na začátku – Mercedes-Benz GLE Coupé nemůže být vníman jako prostá kopie BMW X6. Je jasné, že když zkombinujete vizáž velkého SUV a sportovního coupé, dostanete vůz podobný původnímu mnichovskému receptu. Nicméně pak by byly kopie i veškeré ostatní auta stejného typu karoserií.

Obě auta jsou tolik rozdílná prosazujíc zcela jinou filozofii, že je opravdu pojí jen obdobné vzezření a boj na stejném segmentu. BMW X6 má však velký problém, protože GLE Coupé se neomezilo jen na útok líbivým vzhledem. Začneme však právě u designu. Mercedes-Benz vsadil na oblé tvary a celkovou mohutnost karoserie, přičemž zbytečně nekombinoval nadměrné množství linek. Výsledkem je velmi elegantní a vyvážené auto, které budí přímo nevídanou pozornost. Může za to samozřejmě i designový jazyk a lá S Coupé, kterému se GLE podobá nejvíce zezadu. Mnichovský problém tak začíná rovnou tady – X6 totiž působí obtloustle, nevyváženě a překombinovaně.

gle4

Testovaný model vybavený příplatkovým lakem Hyacinth (32.302 Kč) se spokojil se základní karosářskou výbavou Exclusive, bez příkras v podobě AMG Line. Jsou tu však větší jedenadvacetipalcová kola za 31.260 Kč, která podtrhují celkovou majestátnost vozidla. Mercedes-Benz na to šel chytře a GLE Coupé je vlastně jen rozsáhlým faceliftem třídy ML (jež se přejmenovala na GLE). Konstrukčně to tak není nový model a poznat to jde zejména v interiéru.

Ten totiž odpovídá právě zmíněnému ML, změnil se jen způsob zasazení displaye infoteinment systému do palubní desky. Nyní má podobu jemně zapuštěného tabletu, nicméně zbytek interiéru zůstal stejný. Některé ovládací prvky, třeba klimatizace, jsou tak vedle nové třídy C nebo S už lehce zastaralé. Posed je také trochu vyšší a vysocí lidé se nebezpečně blíží dosažení snesitelného limitu místa nad hlavou. Ergonomicky je však všechno v pořádku a kvalita zpracování je naprosto perfektní. V této oblast však dorovnává skóre Mnichov.

gle6

Coupé si drží exkluzivitu a nepořídíte ho s ničím slabším, než vznětovým třílitrovým  šestiválcem 350d. Výkon je slušných 190 kW a točivý moment 620 N.m a na dvě a čtvrt tunové auto to s přehledem stačí. Velký kus práce na tom odvádí výborná devítistupňová převodovka 9G-Tronic s hydrodynamickým měničem, se čtveřicí jednoduchých planetových soukolí a šesti řídicími členy. Tato technologie má primárně za úkol snížit otáčky při ustálené jízdě a to se ji daří přímo perfektně.

Není problém jet osmdesátikilometrovou rychlostí na devátý převodový stupeň a točit něco málo nad jeden tisíc otáček. Díky krátkým kvaltum však vozu propůjčuje i svižnou akceleraci a dobrou odezvu. Ve většině případů řadí naprosto sametově a nepostřehnutelně. Vyniká také okamžitou rychlostí, ale v nízkých otáčkách má tendenci čas od času škubnout. Příčinou je snaha, co nejdříve uzavřít přemostění momentu.

gle3

Motor sám o sobě vyniká kultivovaností a tichým projevem prostým jakýchkoli vibrací. Jeho tah je naprosto lineární už od volnoběžných otáček a díky špičkovému odhlučnění kabiny si můžete užívat naprosté pohody a příjemné gradace výkonu. Už dlouho jsem nejel v takto kultivovaném autě, natož SUV. A zde je právě mezník, kde se filozofie BMW a Mercedesu naprosto rozcházejí. X6 se snaží nabídnout svezení jako ve sportovním sedanu a na okresce tak bude rychlejší a ovladatelnější, ovšem na úkor jízdního komfortu a vlastností na nezpevněných površích. GLE Coupé není o tolik pomalejší, ale v zatáčkách se projevuje jiné nastavení pohonu 4×4, kde je výkon posílán rovnoměrně mezi obě nápravy.

gle2

Vůz si můžete pořídit standardně s dvoustupňovými tlumiči Agility Control a nebo si připlatit 44.546 korun za vzduchový podvozek Airmatic. Tím byl vybaven i náš testovací vůz a je to další stupeň k dokonalým jízdním vlastnostem. Systém ADS navíc zcela eliminuje náklony karoserie a přizpůsobuje vůz aktuálnímu povrchu vozovky. Podvozek jde také zvednout na celých 255 mm a zvýší se tak propustnost terénem. Právě vzduchový podvozek a jeho možnosti posouvají GLE Coupé o pořádný kus dále před X6, která na nezpevněném povrchu nezmůže téměř nic a komfortem také zrovna neoplývá. Neříkám, že GLE Coupé je zrovna pravověrný terénní vůz, ale jeho průchodnost a schopnosti zvládnou více, než jeho zákazníci budou vůbec vyžadovat.

A co spotřeba? Výrobce udává hodnotu těsně pod sedm litrů na sto kilometrů, na tu se mi bohužel nepodařilo dostat. Nicméně finálních 8,4 litrů po týdenním ježdění i v horách je velmi slušný výsledek. Při plné zátěži je třeba počítat s odběrem kolem 14 litrů.

gle1

Ve výsledku tady máme luxusní vůz s výraznou image, který kombinuje mohutnost s čistou eleganci a na silnici nabídne dokonalý jízdní komfort a příkladné chování aristokrata. Je to jedno z nejlépe jezdících SUV, kdy lépe už umí fungovat jen britská rodina Range Rover.

Přečtěte si taky test a prohlédněte sexy fotky od slečen na webu zenazavolantem.cz

Plusy

- kultivovaný motor

- kvalita zpracování

- převodovka

- spotřeba

- podvozek a jízdní vlastnosti

- design a image

Mínusy

– horší výhled vzad

 

Nejlevnější verze modelu: 1.778.700 Kč (Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic Coupé)
Základ s testovaným motorem: 1.778.700 Kč (Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic Coupé)
Testovaný vůz s výbavou: 2.295.296 Kč(Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic Coupé)

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz