alfa-romeo-giulia-24

Češi chtějí i v ojetinách stále více prvků autonomní výbavy

24. 1. 2020 • Novinky

Přestože trh s novými i ojetými automobily stagnuje, někteří prodejci v rámci svých prodejů neustále rostou. Navíc stále rostou nároky zákazníků na standard u ojetin. Nejvyšším tempem roste zájem o autonomní prvky. Klimatizace nebo tempomat má již většina aut. Vyplynulo to z analýzy prodejních dat největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO.

I rok 2019 ukázal další nárůst obliby ojetých automobilů. Ve středoevropském regionu jsme jich prodali rekordních 86 000. Zákazníci mají zároveň stále vyšší požadavky na výbavu a do popředí zájmu se začínají dostávat autonomní prvky výbavy. Klimatizace, mlhovky či základní prvky bezpečnostní výbavy, jako jsou ABS, ESP nebo airbagy, patří k úplnému základu. Nadpoloviční většina aut má již i tempomat nebo multifunkční volant. Dále roste zájem i o komfortní prvky, jako například vyhřívaná sedadla, volant nebo čelní sklo.

Mezi nejžádanější prvky výbavy patří klimatizace a mlhovky. Blíží se svému maximu stejně jako bezpečnostní prvky v podobě airbagů, ABS či ESP, které již dosáhly svého maxima a ve velkých autocentrech již v podstatě automobily bez těchto vymožeností nenajdete. Více než polovina ojetin má již také automatické denní svícení (68 %), tempomat (61 %) nebo multifunkční volant (60 %). Téměř polovina aut pak má Bluetooth připojení pro handsfree telefonování (46 %), kontrolu tlaku v pneumatikách (45 %) nebo dešťový senzor (46 %). Více než třetina aut již má i vyhřívané sedačky (38 %) a parkovací senzory (34 %). Největšími skokany jsou pak autonomní prvky, jako systémy pro automatické zastavení před překážkou, hlídání vybočení z jízdního pruhu či hlídání mrtvého úhlu.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz