Elektrická verze Dodge Charger je naprostý propadák. Skončí po pár měsících
Měla to být revoluce mezi americkými muscle cars. Loni totiž Dodge uvedl na trh první elektrickou verzi kultovního Chargeru. Díky výkonu a dynamice měl tento elektromobil překonat své spalovací sourozence. A těm, kterým chybí burácení osmiválce HEMI, nabídla automobilka alespoň virtuální výfuk Fratzonic Chambered Exhaust. Ani to ale nestačilo. Chcete důkaz? Zatímco v roce 2023 Dodge prodal přibližně 80 000 Chargerů se spalovacím motorem, letos to byly za první tři měsíce jen 1 947 kusů. I v tom nejlepším scénáři by tak bateriový Charger mohl letos dosáhnout na pouhých 10 000 registrací – což je vzhledem k dřívějším prodejům doslova sebevražedný pád.
Ještě smutnější je, že letošní prodeje elektrického Chargeru nestačily ani na doprodej staré benzínové verze. Té se totiž i po ukončení výroby prodalo o několik desítek kusů více. Budoucnost revoluční novinky, která je v nabídce teprve zhruba půl roku, tak nevypadá vůbec růžově. Naznačuje to i fakt, že Dodge končí s výrobou základní verze Charger R/T, která se stala naprostým ležákem. Přitom i tato verze má dva elektromotory s celkovým výkonem 365 kW, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a velkou baterii s kapacitou 100,5 kWh, která umožňuje dojezd kolem 500 kilometrů. Z pohledu Evropana by to byl solidní „nástroj“.
Za oceánem však o verzi R/T prakticky nikdo nejeví zájem. Podle informací Mopar Insiders se v dealerské síti nachází přibližně 3 500 kusů, kterých se nedaří zbavit. Ceny přitom spadly z původních 60 000 dolarů na méně než 40 000 dolarů, a někde se prodává dokonce za 35 000 dolarů – což je v přepočtu asi 31 300 eur. Za to si v Evropě nekoupíte ani základní Škodu Elroq s poloviční kapacitou baterie a polovičním výkonem. V nabídce tak zůstane pouze výkonnější verze Scat Pack s výkonem 500 kW a akcelerací z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy. Ani její budoucnost ale nevypadá příliš jistě.
Naštěstí architektura STLA Large, na které Charger stojí, umožňuje montáž spalovacího motoru. A právě to může Charger zachránit. Není žádným tajemstvím, že přestože Dodge prezentoval novou generaci zpočátku jako čistý elektromobil, brzy uvede i spalovací verzi – a dokonce dříve, než původně plánoval. Charger s třílitrovým šestiválcem Hurricane dorazí k prvním zákazníkům už letos v létě. Na co tedy ještě čekat? Uvidíme, jak na to zareagují zákazníci – protože i šestiválcová verze představuje ve srovnání s předchozí generací ústup ze slávy. Možná pomůže i chystaná čtyřdveřová verze Chargeru, která je rovněž těsně před uvedením.
.« Sliby o robotaxících byly jen zástěrka: Musk chtěl prodávat drahé ojetiny Honda představí v Evropě nový palivový článek. Je výkonnější a dvakrát levnější »