dodge-charger-daytona-2024_10-clanokw

Elektrická verze Dodge Charger je naprostý propadák. Skončí po pár měsících

21. 5. 2025 • Novinky, Zajímavosti

Měla to být revoluce mezi americkými muscle cars. Loni totiž Dodge uvedl na trh první elektrickou verzi kultovního Chargeru. Díky výkonu a dynamice měl tento elektromobil překonat své spalovací sourozence. A těm, kterým chybí burácení osmiválce HEMI, nabídla automobilka alespoň virtuální výfuk Fratzonic Chambered Exhaust. Ani to ale nestačilo. Chcete důkaz? Zatímco v roce 2023 Dodge prodal přibližně 80 000 Chargerů se spalovacím motorem, letos to byly za první tři měsíce jen 1 947 kusů. I v tom nejlepším scénáři by tak bateriový Charger mohl letos dosáhnout na pouhých 10 000 registrací – což je vzhledem k dřívějším prodejům doslova sebevražedný pád.

Ještě smutnější je, že letošní prodeje elektrického Chargeru nestačily ani na doprodej staré benzínové verze. Té se totiž i po ukončení výroby prodalo o několik desítek kusů více. Budoucnost revoluční novinky, která je v nabídce teprve zhruba půl roku, tak nevypadá vůbec růžově. Naznačuje to i fakt, že Dodge končí s výrobou základní verze Charger R/T, která se stala naprostým ležákem. Přitom i tato verze má dva elektromotory s celkovým výkonem 365 kW, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a velkou baterii s kapacitou 100,5 kWh, která umožňuje dojezd kolem 500 kilometrů. Z pohledu Evropana by to byl solidní „nástroj“.

Za oceánem však o verzi R/T prakticky nikdo nejeví zájem. Podle informací Mopar Insiders se v dealerské síti nachází přibližně 3 500 kusů, kterých se nedaří zbavit. Ceny přitom spadly z původních 60 000 dolarů na méně než 40 000 dolarů, a někde se prodává dokonce za 35 000 dolarů – což je v přepočtu asi 31 300 eur. Za to si v Evropě nekoupíte ani základní Škodu Elroq s poloviční kapacitou baterie a polovičním výkonem. V nabídce tak zůstane pouze výkonnější verze Scat Pack s výkonem 500 kW a akcelerací z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy. Ani její budoucnost ale nevypadá příliš jistě.

Naštěstí architektura STLA Large, na které Charger stojí, umožňuje montáž spalovacího motoru. A právě to může Charger zachránit. Není žádným tajemstvím, že přestože Dodge prezentoval novou generaci zpočátku jako čistý elektromobil, brzy uvede i spalovací verzi – a dokonce dříve, než původně plánoval. Charger s třílitrovým šestiválcem Hurricane dorazí k prvním zákazníkům už letos v létě. Na co tedy ještě čekat? Uvidíme, jak na to zareagují zákazníci – protože i šestiválcová verze představuje ve srovnání s předchozí generací ústup ze slávy. Možná pomůže i chystaná čtyřdveřová verze Chargeru, která je rovněž těsně před uvedením.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz