Elektrický Range Rover prochází testy v horkém počasí a míří na pozici nejvýkonnějšího luxusního SUV
Prototypy Range Roveru Electric se v současné době nacházejí v jedněch z nejnáročnějších klimatických podmínkách světa a podstupují nejintenzivnější testování, jakému byl kdy Range Rover podroben.
V rámci náročného vývoje prvního čistě elektrického Range Roveru se Spojené arabské emiráty staly místem pro testování v poušti. Výkonnost a účinnost vozu jsou neúprosně testovány, aby bylo zajištěno, že teplotní management celého systém pohonu je spolehlivý a navržený tak, aby podporoval dlouhou životnost a optimální dojezd.
Range Rover podrobuje svůj nejnovější a nejinteligentnější systém tepelného managementu náročným testům v nemilosrdných teplotách 50 °C a až 90% vlhkosti. Pro systém klimatizace neexistuje náročnější místo než prostředí, kterému jsou při testech všechny Range Rovery vystaveny. Ve snaze o maximální komfort v kabině pro cestující a schopnosti vozidla nezůstává nic opomenuto, od dynamických stoupání v poušti až po jízdu ve sluncem zalitých ulicích měst.
Range Rover Electric přináší působivou účinnost, která při teplotních testech na písku překonává výkony zaznamenané u všech Range Roverů. Navzdory všem omezením byla udržována ukázková tepelná výkonnost nepřetržitě po celou dobu intenzivní, dlouhé jízdy v poušti.
„Horké podnebí je pro každý bateriový elektrický vůz jedno z nejnáročnějších prostředí, protože je třeba chladit kabinu a zároveň optimalizovat výkon baterie. Další výzvou jízdy v písku je, že vyžaduje kontrolu točivého momentu při nízkých rychlostech. Proto naše speciálně vyvinuté systémy řízení trakce a tepelného managementu spolupracují tak, aby nebyla ovlivněna dodávka výkonu. Naše testy ukázaly, že v těchto klimatických podmínkách se Range Rover Electric při opakované jízdě na jemném písku do stometrového kopce vyrovná výkonům Range Roveru s odpovídajícím spalovacím motorem; v některých případech ho díky použití těchto nových systémů dokonce předčí,“ řekl Thomas Müller, výkonný ředitel pro produktové inženýrství.
Range Rover Electric těží z více než 50 let průkopnických inovací, které zajišťují klid a pohodlí v jakémkoli terénu. Tento cyklus testování robustnosti a odolnosti potvrzuje, že Range Rover je schopen „jet kamkoli“ i ve své elektrické éře. Inteligentní systém elektrického pohonu Range Roveru a pokročilý systém Terrain Response vytvářejí bezproblémový jízdní zážitek za hranicemi Dubaje. Range Rover Electric je vybaven schopnostmi, které vzbuzují důvěru, a může se bez obav vydat do pouště.
Rovnoměrné rozložení hmotnosti a vyspělý podvozek bez známky námahy udržují kontrolu a stabilitu v písku a pracují s maximálním klidem. Nekompromisní trakční systémy poskytují okamžitý točivý moment dovolující rychlou akceleraci, pohotovou odezvu a kultivovanou jízdu i při překonávání dun nejrůznějších tvarů.
Nový systém Intelligent Torque Management rozděluje pokyny řízení prokluzu kol přímo na jednotlivé řídicí jednotky elektrického pohonu, čímž zkracuje reakční dobu nástupu točivého momentu na každém kole z přibližně 100 milisekund na pouhou 1 milisekundu. Při jízdě v jemném písku tak nabízí lepší kontrolu trakce.
V srdci pouště Al Badayer v Šardžá se mezi šafránově zbarvenými dunami tyčí „Big Red“. Přírodní stometrový útvar dun je největší kopec v dubajské poušti. Všechny Range Rovery musí stoupání absolvovat pětkrát, aniž by se projevil jakýkoli pokles výkonu, a teprve poté pokračují do další fáze testování. Range Rover Electric zvládl tento úkol na výbornou.
Klientské rezervace Range Rover Electric se spustí v roce 2025.
.« MASERATI GRANTURISMO 110 ANNIVERSARIO: SPECIÁLNÍ SÉRIE IKONY ZNAČKY NA OSLAVU 110 LET ITALSKÉHO LUXUSU Do Česka se dováží starší ojetá auta než na Slovensko »