maxresdefault

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari na okruhu ve Fioranu

5. 5. 2015 • Novinky, Videa

Ferrari vypustilo video, kde známý testovací jezdec maranellské automobilky se vzpínajícím se koněm ve znaku Dario Benuzzi prohání hypersportovní vozy všech generací. Ferrari F40, F50, Enzo a dnešní hyper-hybridní LaFerrari.

Ferrari F40
Jen pro připomenutí, uprostřed Ferrari F40 se nachází 2x přeplňovaný 2.9 litrový osmiválec o výkonu 479 koní (352 kW), z klidu na 100 km/h vystartuje za 3.8 sekundy a rozjede se až na 328 km/h. Ve svojí době se jednalo o nejrychlejší sériově vyráběný vůz na světě. Tomuto rekordu přispěla i velmi nízká hmotnost 1100 kilogramů. Dnes si jej nepořídíte pod 25 milionů korun.

Ferrari F50
Jednalo se prakticky o okapotovaný vůz Formule 1. Jeho atmosférický dvanáctiválec o objemu 4.7 litru dává výkon 520 koní (382 kW) a sprint z 0 na 100 km/h mu zabere pouze 3.7 sekundy. Maximální rychlost je kvůli vyšší váze (1230 kilogramů) oproti F40 a obrovskému přítlačnému křídlu nižších 312 km/h. Dnešní ceny startují někde u 30 milionů korun.

Ferrari Enzo
Ve své a mnohdy i v dnešní době nepřekonatelné monstrum. Obrovský šestilitrový dvanáctiválec, výkon 660 koní (485 kW), hmotnost 1255 kilogramů, nepředstavitelné zrychlení z 0 na 100 km/h za 3.14 sekundy a maximální rychlost taková, až je skoro jedno jaká, 355 km/h. To by myslím na popsání tohoto giganta mělo stačit, dnes jeho cena astronomicky stoupá a připravit si musíte alespoň 45 milionů korun.

Ferrari LaFerrari
První sériově vyráběné hybridní Ferrari, nejvýkonnější silniční Ferrari, nejrychlejší silniční Ferrari, nejdražší silniční Ferrari a spoustu dalších NEJ. To je hypersport jménem ToFerrari, LaFerrari. Jeho 6.3 litrový dvanáctiválec s elektromotorem a systémem KERS dává uchvacující výkon 963 koní (708 kW). I s tím vším supermoderním ústrojím se zachovala velmi slušná hmotnost 1429 kilogramů. Brutální zrychlení z klidu na 100 km/h se dostává pod 3 sekundy a maximálka hluboko pokořuje 350 km/h. Pravděpodobně se jedná i o nejrychlejší auto na světě, bohužel čas na Nurburgringu není znám. Cena startovala na 35 milionech Kč, auto však bylo okamžitě vyprodáno a ”ojetý” kousek nekoupíte pod 60-70 milionů korun.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz