mgr_images_gm20211114_052

Test: Ford představuje čtyři speciální edice pick-upu Ranger

29. 11. 2021 • FORD, Novinky, Testy

Ford Ranger je model mnoha tváří a jeho neobyčejná všestrannost oslovuje velmi rozmanitou skupinu zákazníků. Nyní se Ford rozhodl připravit hned tři speciální edice Rangeru, stejně jedinečné jako samotní zákazníci. Každý si tak může vybrat model, který nejlépe koresponduje s jeho osobním vkusem i potřebami.

Novináři z České republiky měli možnost tyto tři nové edice, Raptor, Stormtrak a Wolftrak, vyzkoušet v praxi. Testovací jízdy proběhly v off-road centru maďarského autodromu Hungaroring. Akce nazvaná Release the Rangers umožnila novinářům poznat na vlastní kůži výjimečné terénní vlastnosti, dynamiku a zážitky z jízdy, jež tyto speciální edice úspěšného pick-upu nabízejí. Off-road areál na Hungaroringu se rozkládá na ploše 30 hektarů a nabízí více než 20 kilometrů terénních tras s nejrůznějšími přírodními překážkami, kde mohly tyto tři speciální edice Rangeru naplno předvést své schopnosti a přednosti.

Ano, víme, že se minulý týden představila nová generace tohoto oblíbeného pick-upu, ale ta ještě rok nebude k dispozici českým zákazníkům. Ford si proto připravil atraktivní “výjezdové” série aktuálního modelu, který má pořád, co nabídnout. V Maďarsku jsme se o tom ostatně přesvědčili na vlastní kůži. Naším favoritem je samozřejmě Raptor, už z principu, ale i ostatní edice jsou velmi zajímavé a oku lahodící. Především jde ale o schopnosti a ty má Ranger v každé variantě pořád nadprůměrné.

Ranger Raptor nenechá nikoho chladným

Ford Ranger Raptor – nejrobustnější a nejsportovnější varianta nejprodávanějšího pick-upu v Evropě – je nyní ještě neodolatelnější. Nový model Ranger Raptor Special Edition rozšiřuje impozantní exteriér a prémiový interiér standardního provedení o nové stylingové prvky v podobě výrazných barevných pruhů nebo červených detailů. Vyrábí se v omezených počtech, aby zůstala zachována jeho exkluzivita.

Ranger Raptor vyvinula divize Ford Performance jako vrcholné provedení pick-upu Ranger. Jeho robustní podvozek, speciální pneumatiky a výkonný vznětový motor EcoBlue oslovují vyznavače outdoorových dobrodružství i nadšence do jízdy v terénu.

mgr_images_gm20211115_060

„Nový Ranger Raptor Special Edition uděluje našemu ‚drsňáckému‘ trucku ještě dramatičtější vzhled. Díky specifickým detailům exteriéru i v kabině je náš sportovní terénní pick-up ještě výraznější a lákavější,“ řekl Attila Szabó, generální ředitel Fordu pro Českou republiku a Maďarsko.

Ať už je lakován modrou Performance, šedou Conquer nebo bílou Frozen, vždy je nový Ranger Special Edition dekorován párem matně černých pruhů lemovaných červenými kontrastními linkami. Pruhy se objevují nejen na kapotě motoru, ale také na střeše, zadním čelu, bočních partiích i zadních blatnících.

Přední tažná oka jsou vyvedena v červeném odstínu, zatímco rozšířené lemy blatníků, nárazníky, kliky i specifická mřížka s vylisovaným nápisem Ford mají matně černou povrchovou úpravu, která speciální edici uděluje ještě působivější vzhled než šedé exteriérové detaily standardního Raptoru.

Interiér působí ještě sportovněji díky červeným švům na volantu, palubní desce i dveřních výplních. Standardně dodávaná kožená sedadla zajišťují pohodlí i vedení těla jak v těžkém terénu, tak na hladké dálnici. Exkluzivitu podtrhuje matně černé provedení palubní desky.

Podvozek Rangeru Raptor Special Edition se neliší od standardního Raptoru. Má tak o 150 mm širší rozchod kol a o 51 mm vyšší světlost než Ranger XLT. Naladěný je s ohledem na specifické požadavky, které na vůz klade rychlá sportovní jízda po nezpevněném povrchu.

dsc_1774

Přední trojúhelníková ramena i zadní víceprvkové zavěšení jsou vyrobeny z hliníku. Tlumiče pérování FOX disponují technologií Position Sensitive Damping, která reguluje jejich účinek v závislosti na míře stlačení. Maximální záběr na volném podkladu zajišťují univerzální pneumatiky General Grabber AT3.

Ranger Raptor Special Edition je poháněn dvojitě přeplňovaným vznětovým motorem 2.0 EcoBlue o výkonu 157 kW (213 k) a točivém momentu 500 Nm. Desetistupňovou samočinnou převodovku má vůz společnou se sportovním vozem Ford Mustang. Systém Terrain Management pomáhá řidičům zvládnout širokou škálu povrchů a provozních scénářů. Specialitou Raptoru je režim Baja, pojmenovaný po slavné pouštní rallye Baja 1000. Už z toho je zřejmé, že je určen specificky pro vysokorychlostní sportovní jízdu v terénu.

Nový Stormtrak je přírodní živel

Limitovaná edice Stormtrak vychází z prémiového Rangeru Wildtrak, přináší však ještě bohatší výbavu spolu s rozšířenými komfortními funkcemi a specifickým provedením některých detailů. Nabízena bude v provedeních Double Cab s větším prostorem na zadních sedadlech a  Super Cab s rozměrnější ložnou plochou.

Ranger Stormtrak je poháněn výlučně vrcholnou motorizací 2.0 EcoBlue Bi-turbo o výkonu 157 kW (213 k) a točivém momentu 500 Nm. Motor je standardně kombinován s přiřaditelným pohonem všech kol a hladce řadící desetistupňovou samočinnou převodovkou.

52

Exkluzivně pro variantu Stormtrak je určen výrazný červený odstín Rapid, který na přídi doplňuje exkluzivní červená vložka v masce chladiče. Ve standardní výbavě nechybí LED světlomety ani robustní ochrana spodních partií. Zákazníci se mohou rozhodnout také pro bílý lak Frozen nebo modrý Lightning. Svalnatý vzhled Rangeru Stormtrak podtrhují exkluzivní polepy na kapotě a bocích, robustní prostorové emblémy a černé provedení zadního nárazníku i rámu za kabinou.

Sériově dodávaný elektrický kryt nákladového prostoru, krytina ložné plochy a dělicí přepážka zvyšují pohodlí obsluhy, praktičnost i možnosti zabezpečení nákladu. Stejně jako oblíbený Wildtrak má také Ranger Stormtrak užitečné zatížení 1,0 t a nejvyšší povolenou hmotnost přívěsu 3500 kg.

dsc_1911

V interiéru čekají na posádku specifická sedadla Stormtrak, potažená stejnou jemnou kůží jako v Rangeru Raptor a ozdobená vyraženými logy Stormtrak. Jejich zvýrazněné bočnice jsou potaženy technickou látkou. Barevnou paletu exteriéru odrážejí interiérové plochy v odstínu Tinted Graphite a červené švy.

Ranger Wolftrak krotí divočinu

Ranger Wolftrak je určen zákazníkům, kteří touží po spolehlivé průchodnosti terénem a výrazném, nicméně účelném exteriéru. Vychází z Rangeru XLT a pohání ho vznětový motor 2.0 EcoBlue o výkonu 125 kW (170 k). Namísto šestistupňové manuální převodovky se lze rozhodnout pro desetistupňovou automatickou skříň.

Průchodnost terénem zajišťuje pohon všech kol přiřaditelný i za jízdy, elektronická uzávěrka zadního diferenciálu a univerzální terénní pneumatiky. V obzvlášť náročném terénu typu strmých výjezdů nebo měkkých povrchů lze zvolit redukovaný převod.

mgr_images_gm20211115_067

Ford předpokládá, že Ranger Wolftrak zaujme zejména zákazníky podnikající v zemědělství, lesnictví nebo outdoorových aktivitách, ale také soukromé osoby. Tunová nosnost a maximální hmotnost přívěsu až 3500 kg umožňují přepravu i velmi těžkých nákladů. Ochranná krytina ložné plochy se dodává sériově. Na přání lze objednat ručně ovládaný kryt nákladového prostoru nebo pevnou střechu Aeroklas. Tyto prvky se pro Wolftrak dodávají v matně černém provedení, které koresponduje s černými detaily vozu.

Trubkový rám určený exkluzivně pro to Ranger Wolftrak uděluje vozu robustní vzhled, zároveň ale slouží jako základna pro montáž příslušenství a usnadňuje upevnění nákladu. Působivý šedý lak Conquer zdůrazňuje tvary vozu a ladí s matně černou maskou, ochranou spodních partií a černými 17palcovými koly z lehké slitiny. Výčet specifických vnějších detailů završují černé emblémy Wolftrak a plastové boční nášlapy. K dispozici je rovněž šedý odstín Sea.

mgr_images_gm20211115_072

K exkluzivním detailům interiéru patří loga Wolftrak, matně černá palubní deska a dveřní výplně nebo odolné vkládané rohože. Systém SYNC 3 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou a navigačním systémem se dodává standardně.

Ještě praktičtější díky elektrickému krytu korby

Ford zároveň zařazuje do nabídky novou, elektricky ovládanou verzi žádaného rolovacího krytu nákladového prostoru. Pro Ranger Stormtrak se dodává standardně, pro Ranger Wildtrak Double Cab na přání. Kryt lze ovládat tlačítkem na klíči, tlačítky umístěnými přímo v nákladovém prostoru a také z kabiny. Před poraněním prstů nebo poškozením nákladu chrání senzory proti přiskřípnutí.

MS-RT jako speciál inspirovaný závody

Posledním speciálním Rangerem na vyzkoušení je speciální edice MS-RT, vzdávající hold závodní divizi připravující soutěžní speciály Ford pro rally. V Česku se jí ale bohužel nedočkáme, protože podle očekávání českého zastoupení Fordu by si ji koupilo asi jen minimum zákazníků.

mgr_images_gm20211114_043

Ranger MS-RT se od ostatních sourozenců odlišuje sportovnějším designem s novým předním nárazníkem, rozšířenými blatníky, 20palcovými koly OZ Racing a aerodynamickým obloukem za kabinou. Stejně jako Raptor a Stormtrak má nejsilnější motor z nabídky – turbodiesel 2.0 EcoBlue Bi-Turbo o 213 koních (157 kW) a 500 newtonmetrech.

6

Hlavním posláním Rangeru MS-RT není být pracovním nástrojem, ale stylovým pick-upem pro každodenní život na normálních silnicích a ve městech, přičemž neztratil nic z dovedností svých sourozenců – stále si ponechal užitečné zatížení o jedné tuně a schopnost utáhnout přívěs až o 3 500 kilogramech.

.

« »