genesis-g90-facelift-kdm-spec3

Hyundai si vyšlápl na ty nejluxusnější značky světa. Toto je nový Genesis G90

28. 11. 2018 • Novinky, Zajímavosti

Vrchol jihokorejského luxusu evidentně ještě neřekl poslední slovo a automobilka Hyundai také ne. Její dceřinná automobilka, luxusní výrobna jménem Genesis, totiž nyní představila modernizovaný model G90. A narovinu – i my bychom se zprvu přeli o to, že tohle musí být nový Aston Martin!

Genesis G90 se ani omylem nepodobá tomu, jaké auto jsme doposud znali. Je opulentní, na pohled obrovský a působí minimálně natolik majestátně, že by mohl okamžitě vozit kteroukoliv hlavu státu na planetě. A přitom se díváme „jenom“ na facelift původního modelu.

Robustní a majestátný
Přední maska má vskutku velmi netradiční tvar, se šípovitým zakonečním směrem dolů. Po jejích bocích zdatně sekundují full LED světlomety, z nichž je každý rozdělen do čtyř segmentů. Celkově robustní dojem pak završuje kapota s dvojitým profilováním a výrazným prolisem, který při pohledu zpředu spojuje masku s boky vozu.

Nová je také zadní část, kde nyní najdeme spojené LED svítilny. Ty vozidlo opticky rozšířují a zjemňují. Modernizace se ale dotkla také interiéru. Palubní přístrojová deska, výdechy ventilace, materiály, odlišné dekory, nebo ještě vytříbenější kůže. To vše bylo změněno k nepoznání, a i když jsme novinku neviděli naživo, z fotografií působí opravdu hodnotně.

Velkoobjemové benzíny
Naopak paleta motorů zůstává. Základem je atmosferický zážehový motor s objemem 3,8 litru a líbezným zvukem, který dále doplňuje přeplňovaná šestiválcová jednotka o objemu 3,3 litru spalující rovněž benzín, kterou známe například z modelu Kia Stinger. Vrcholem nabídky je jako již tradičně obrovský motor s objemem 5 litrů a osmi válci. S dieselovou stejně jako s hybridní variantou se prozatím nepočítá.

Automobilka sice plánuje, že nový vůz prozatím zůstane pouze na domácím a americkém trhu, Moc bychom se ale nebáli, že si s tímto vzhledem postupně neprojezdí cestu i na jiné kontinenty. Jen v Evropě to bude kvůli emisním nařízením trochu horší. Použité motory jsou totiž kromě jediného proti „pravidlům“, a aby je automobilka zvládla takzvaně protlačit na trh, musela by přibýt také úsporná alternativa (nejspíš hybrid). Tak snad se dočkáme. Vidět tohle auto jezdit na silnicích musí být totiž zážitek.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz