53121628_1170923856402080_5577348074210066432_n

Karl Lagerfeld měl na auta pořádný vkus! Vznikla tak divize BMW Individual

26. 2. 2019 • Novinky, Zajímavosti

Nedávno zesnulá ikona módního světa se sice v automobilovém světě moc často neangažovalo, ovšem když se tak stalo, výsledky braly dech. Ten člověk měl prostě vkus… Vůbec poprvé si módní gigant na design automobilu sáhl v roce 1992. Jednalo se o tehdejší vrchol mnichovské nabídky, dvanáctiválcové BMW 750iL s hliníkovým blokem, výkonem 299 koní a revoluční soustavou snímačů průtoku vzduchu, které významně snížily spotřebu paliva. To ale Lagerfelda nezajímalo. Jako správný stylista se ihned vrhl na vizuální stránku vozu.

Křišťál a další nejlepší materiály

Jeho automobil se tak dočkal dvoubarevného lakování titanové a černé metalízy a interiérem, který je už od prvního pohledu vším, jen ne obyčejným místem k cestování. Nechybí tu bílá kůže, dekor připomínající ratanový nábytek, dvoubarevně obšitý volant, nebo sedadla mající vzory čalounění nápadně podobné luxusním pohovkám. Před téměř třiceti lety si pak Lagerfeld dovolil do vozu nainstalovat rovněž lednici na šampaňské a dvojici křišťálových fléten. Jistě se nebudete divit, že suma za tehdejší stroj byla astronomická.

Lagerfeldovo objednávka však měla ještě jeden význam. Oproti tehdejším požadavkům byla totiž natolik obsáhlá a odlišná, že se BMW rozhodlo založit speciální oddělení BMW Individual právě pro podobně náročné zákazníky. Takže díky, pane Lagerfelde!

Liboval si pouze v tom nejlepším

V roce 2000 ale Lagerfeld šlápl do spolupráce s BMW napodruhé a ještě výrazněji. K obrazu svému poupravil BMW L7, tedy o desítky centimetrů prodlouženou řadu 7, s výslednou délkou 5,37 metru. Pod kapotou se samozřejmě znovu schovává dvanáctiválec. Ten se mezigeneračně z 5 litrů objemu zvětšil na 5,4 a posílil na finálních 326 koní. Mistra ale samozřejmě znovu ze všeho nejvíce zajímal design.

Automobil se proto dočkal lakování ve dvou odstínech, které nyní už nebyly odděleny elegantní linkou, nýbrž se u ostrých hran generace E38 plynule překrývaly. Spodní část vozu tvoří odstín Chestnut Brown Metallic, z horní pak prodlozřenou sedmičku pokrývá odstín Gold Orange Metallic.

A interiér? Na přelomu milénia frčela hnědá. Luxusní hnědý interiér si však módní ikona nechala ozdobit oranžovými prvky, aby interiér krásně ladil s vnějšími odstíny. V příplatkové výbavě pak nechybí tehdejší vrcholná aparatura, roletky ze všech stran pro maximální intimitu, lednice na dvě láhve šampaňského, nebo třeba výklopná stropní zrcátka.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz