ford-capri-2025-3

Test Ford Capri AWD: Legenda se vrací v elektrickém hávu

22. 5. 2025 • Elektrické vozy, FORD, Novinky, Testy

Elektrický pohon: 95%

Dojezd a nabíjení: 90%

Podvozek: 90%

Zpracování: 90%

Radost z jízdy: 90%

Verdikt:

Ford přináší zpět jedno ze svých nejslavnějších jmen – Capri. Tentokrát ovšem ne jako kupé s dlouhou kapotou a zadním náhonem, ale jako stylový a prostorný elektromobil, který cílí o úroveň výš než Explorer. Přestože se pod šik karoserií ukrývá stejná technika jako u modelů koncernu Volkswagen, nové Capri si jde vlastní cestou – a to jak designem, tak ambicemi.

Pod elegantními křivkami Fordu Capri se skrývá známá elektrická platforma MEB od Volkswagenu. Je to výsledek dlouhodobé spolupráce obou automobilek, která vedle osobních modelů zahrnuje i společný vývoj užitkových vozidel. Pokud Explorer vychází z Volkswagenu ID.4, pak Capri je jasným ekvivalentem sportovněji laděného ID.5.

ford-capri-2025-11 ford-capri-2025-25

Ačkoliv technický základ je shodný, Ford udělal maximum pro to, aby Capri působilo jako svébytný model. Designéři dali autu nezaměnitelný vzhled a výroba probíhá výhradně v továrně Fordu v Kolíně nad Rýnem. Capri tak není jen přeznačený Volkswagen – je to po všech stránkách svébytný model s vlastním charakterem.

Zákazníci mají na výběr mezi dvěma variantami – klasickou zadokolkou a výkonnější čtyřkolkou. Základní provedení nabídne elektromotor o výkonu 210 kW (286 koní) a solidní točivý moment 545 Nm. Energii mu dodává baterie o využitelné kapacitě 52 kWh, připlatit si můžete za verzi s větší baterií o kapacitě 77 kWh, která umožní dojezd až 627 kilometrů.

ford-capri-2025-18

Druhou motorizaci je čtyřkolka se dvěma elektromotory – jeden o síle 134 Nm vpředu a druhý s 545 Nm vzadu. Celkový výkon stoupne na 250 kW (340 koní), baterie je zde standardně o něco větší (79 kWh využitelné kapacity) a i přes vyšší výkon zůstane dojezd více než konkurenceschopný – až 592 km v případě základní výbavy a 560 km u luxusnější verze.

Jízdní výkony Fordu Capri nejsou jen formální čísla na papíře. Zadokolka zrychlí z 0 na 100 km/h za slušných 6,4 sekundy, ale čtyřkolka je ještě svižnější – stovku zvládne už za 5,3 sekundy. Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na 180 km/h. I přes příbuznost s vozy Volkswagenu se Capri snaží nabídnout sportovnější jízdní zážitek. K tomu pomáhá i nízko uložené těžiště díky umístění baterie, pečlivě naladěný podvozek a specifická kalibrace pohonu.

ford-capri-2025-20

Ať už zvolíte kteroukoliv variantu, rychlonabíjení je samozřejmostí. Zadokolka zvládne až 135 kW, čtyřkolka dokonce až 185 kW. Nabíjení z 10 na 80 procent kapacity tak zabere zhruba půl hodiny – konkrétně 28 minut u zadokolky a 26 minut u čtyřkolky. Obě verze umí nabíjet střídavým proudem výkonem až 11 kW.

Design Fordu Capri se nebojí odkazu slavného jména. Už na první pohled působí sebevědomě a elegantně, přitom však moderně. Základní verze jezdí na devatenáctipalcových kolech, verze Premium má standardně dvacítky s možností připlatit si za ještě větší jednadvacítky.

ford-capri-2025-9

Karoserie měří na délku 4634 mm, na šířku 1872 mm bez zrcátek (2063 mm se zrcátky) a na výšku 1626 mm. Rozvor náprav 2767 mm naznačuje, že prostoru pro posádku je víc než dost. A skutečně – v interiéru je dost místa jak na nohy, tak na hlavu, a zavazadelník s objemem 572 litrů (567 l u verze Premium) uspokojí i rodiny na delších cestách. Praktický přístup zajišťují páté dveře a rovná nákladová plocha.

ford-capri-2025-28 ford-capri-2025-34

Uvnitř se Capri drží osvědčeného receptu z modelu Explorer. Velký centrální displej, pod kterým se ukrývá „tajná schránka“, doplňuje digitální přístrojovka a minimalistické ovládání. Ford sází na jednoduchost, funkčnost a decentní estetiku. Celkově interiér vypadá svěže a moderně. Ačkoli příbuznost s Volkswagenem na první pohled nepoznáte, Ford bohužel zanechal některé detaily pocházející právě z vozidel rodiny ID. Capri totiž elektricky ovládá všechna čtyři okna pouze dvěma ovladači, mezi kterými se přepíná dotekem na madle poblíž nápisu REAR. Obvykle tedy nevíte, která okna se po manipulaci s ovladačem stáhnou. Druhou věcí je dotykový panel pro ovládání světlometů nalevo od volantu. Z Volkswagenu zůstává ještě jedna věc. Tu si Ford ponechal, ale nové modely Volkswagen ID. už ji nemají. Jde o dotykové ovládací plochy na volantu. Ford jim sice dal vlastní design a podsvícení, ale dotykové ovládání zůstalo.

ford-capri-2025-33 ford-capri-2025-39

Do testu jsem dostal rovnou vrcholnou verzi – čtyřkolku s velkou baterií a výkonem 340 koní. Už to samo o sobě napovídá, že se s tímhle autem rozhodně nudit nebudete. Stovka padne za 5,3 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezená na 180 km/h. To hlavní ale není číslo v techničáku, nýbrž okamžitá reakce na plyn. Auto vystřelí vpřed bez jakéhokoliv zdržování a právě to je ve městě nebo na okreskách k nezaplacení. Jakmile si na to zvyknete, nechcete jinak. Jízda je najednou plynulejší, svižnější a bezpečnější – všechno zvládnete rychleji a s menším manévrovacím prostorem.

ford-capri-2025-4

Dynamika celkově nezklame. Na dálnici už předjíždění nemá tu dravost jako v nižších rychlostech, ale stále patří k tomu lepšímu. Podvozek a stabilizační systémy působí až překvapivě přirozeně a nenásilně. Oproti ID.4 je Capri ještě pohodlnější a kultivovanější, což potěší při delších cestách. A ani v zatáčkách se neztratí – karoserie zůstává klidná, vůz se díky nízko položenému těžišti ochotně stáčí do oblouku a čtyřkolka zajišťuje výborný mechanický grip. Na výjezdu ze zatáčky je znát, jak zadní náprava pomáhá auto stočit, což dodává jízdě na jistotě a zábavnosti. A brzdy? Ty si zaslouží pochvalu – přechod mezi rekuperací a klasickým brzděním je téměř neznatelný, pedál má přirozený chod a působí velmi jistě.

ford-capri-2025-2

Ford Capri jsem dobíjel v síti rychlonabíjecích stanic PRE Point. Tuto síť můžu doporučit zejména kvůli poměru cena/výkon. 

 

Ford Capri na mě zanechal skvělý dojem a troufám si říct, že patří k tomu nejlepšímu, co kdy bylo postaveno na platformě MEB. Ford si dal záležet hlavně na jízdním komfortu a celkovém naladění vozu. Příjemným překvapením bylo i rychlé nabíjení, kdy vždy dokázalo Capri držet stabilních 170 kW po pozoruhodně dlouhou dobu. A samotná spotřeba? V jarních podmínkách se pohybovala pod hranicí 19 kWh na 100 kilometrů, což je výborný výsledek. Celkově velmi příjemné překvapení. Tleskám!

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz