Mercedes-Benz C 63 AMG Black Series Coupe oficiálně

23. 7. 2011 • Novinky

Německá automobilka Mercedes-Benz nám v posledních měsících dělá vyloženě radost. Na světový trh chrlí jeden krásný model za druhým a my se v tom pomalu začínáme ztrácet. V čem se ovšem ztratit opravdu nemůžeme, jsou novinky z divize AMG, jež nás v žádném případě nenechávají chladnými a zrovna dnes Vám můžeme představit to nejlepší co se v Německu za poslední dobu urodilo.

Nejde o nic jiného, než o nový Mercedes-Benz C63 AMG Black Series Coupe, jeden z posledních pořádných atmosférických osmiválců s pohonem zadní nápravy. Pojďme si ho však představit podrobněji. Internetem kolovaly „zaručené“ informace o použité technice, výkonech a parametrech této rychlé střely a teprve nyní je vše jasné. Pod kapotou nejsilnějšího Mercedesu třídy C nalezneme již zmíněný 6,2litrový atmosférický osmiválec vyladěný na maximální výkon 380kW (517 koní). Tedy o celých 30 koní více, než kolik nabízí dosud nejsilnější verze C63 AMG Performance. Hodnota kroutícího momentu je 620Nm a tak se vůbec není čemu divit, že vůz dokáže i díky sedmi-rychlostní převodovce AMG SPEEDSHIFT MCT se zámkem zadního diferenciálu zrychlit z nuly za 100km/h za 4,2vteřiny.

Tato generace Black Series je již čtvrtým modelem od roku 2006 a stejně tak jako její předchůdci nabízí tu nejlepší techniku co je v daný moment na trhu. Vůz tak disponuje sportovním stavitelným podvozkem, tužšími stabilizátory a šestipístkovými brzdovými třmeny. Ty mohou být na přání doplněny o keramické kotouče, jež se budou ukrývat za titanově šedými kovanými koly z lehkých slitin o velikostech 9×19“ vpředu a 9,5×19“ vzadu. K dispozici budou také dva balíčky Track a Aerodynamic, jež přidají vozu na obratnosti na okruhu resp. přidají pár karbonových doplňků. Bude tedy jen a jen na majiteli zda svůj Mercedes postaví i na trať nebo ho bude s chutí předvádět po okolí.

První co zákazník uvidí bude exteriér. Vůz svou agresivní povahu dává jasně najevo pomocí nového předního nárazníku, který obsahuje velké nasávací otvory a černý splitter. O efekt se pak stará opravdu krásná chromovaná maska chladiče s trojcípou hvězdou, kapota s výřezy pro sání a především vytažené blatníky. Ani zadní strana není vůbec marná. Ta má opět rozšířené lemy blatníků o 42mm, jež v sobě ukrývají kola s o 70mm větším rozchodem. Nesmíme však zapomenout na černý difuzor se čtveřicí lichoběžníkových koncovek výfukového systému a na zadní spoiler v barvě vozu. Jako třešničkou na dortu jsou aktivní vstupy pro přívod vzduchu k brzdové soustavě.

A jak je na tom interiér? Ten nepostrádá žádný z komfortních prvků výbavy. Naopak k nim přidává ještě dvojici sportovních skořepinových sedaček (pořád se bavíme o komfortu?) s čalouněním z mikrovlákna. To cestující na zadních sedadlech se moc nepovozí. Zadní lavice byla totiž z důvodu snížení hmotnosti zcela odstraněna. Co však odstraněno nebylo, je úžasný AMG Performance sportovní volant obšitý kůží Nappa v kombinaci s mikrovláknem Dinamica.

C63 AMG Black Series Coupe si odbude svou světovou premiéru při závodě Formule 1 na Nürburgringu. Německá Grand Prix startuje zítra, 24.července. Uvedení na trh se pak plánuje na leden příštího roku. A zajímá Vás cena? Ta činí 115.430 euro včetně daní. Je to moc nebo málo za vůz, jež se zarytě brání downsizingu?

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz