MG Cyber X: První čínské auto Jozefa Kabaňe. Čekali jsme víc
MG se na autosalonu v Šanghaji pochlubilo konceptem Cyber X. Ten naznačuje příchod nové generace elektrických SUV řady Cyber, které mají přinést do nabídky víc emocí. Zatímco roadster Cyberster to zvládl na první dobrou, u Cyber X, jehož design vedl slovenský designér Jozef Kabaň, to tak jednoznačné není. Od muže, který nakreslil Bugatti Veyron a povedené modely Škoda Octavia, Superb či Kodiaq, jsme možná čekali trochu víc.
Cyber X je SUV o velikosti zhruba jako Škoda Elroq nebo Mercedes-Benz EQB. Na rozdíl od nich však vyznává drsnější charakter. Důraz na něj je patrný z přísně kubistických proporcí s kolmou přídí, téměř vodorovnou kapotou, svalnatými blatníky a masivním zadním sloupkem. Aerodynamika tu šla víceméně stranou – i když kliky dveří jsou výsuvné a přední světlomety se také vysunují až v případě potřeby, jako kdysi u Ferrari nebo první generace Mazdy MX-5.
Jenže na omráčení veřejnosti to zatím nestačí, podobně jako diodová světelná lišta vzadu, svítící loga MG nebo matný zelený lak. Otázkou také je, co z těchto prvků se vůbec dostane do sériové výroby.
MG o konceptu zatím mnoho neprozradilo. Neznáme přesné rozměry, technické parametry ani podobu interiéru – studie má neprůhledná okna. Jisté je pouze to, že Cyber X bude prvním modelem postaveným na nové elektrické platformě E3 koncernu SAIC. Ta využívá strukturální baterii, která je nosnou součástí podlahy. Díky tomu bude možné vytvořit větší světlou výšku, prostornější kabinu a zároveň snížit výrobní náklady.
Kdy se Cyber X dostane k zákazníkům, MG zatím neoznámilo. O jeho příchodu do Evropy však nepochybujeme – značka tu má slibně rozjetou kariéru, byť nyní čelí tvrdým clům EU na čínské elektromobily.
Připomeňme, že Jozef Kabaň se stal šéfdesignérem skupiny SAIC asi před rokem, poté co odešel z vedení designu značky Volkswagen. Jeho rukopis jsme mohli poprvé zahlédnout na loňském konceptu MG GTS, i když ten ještě vycházel z roadsteru Cyberster, navrženého před Kabaňovým příchodem. Právě Cyber X je první projekt, za který nese plnou odpovědnost od základů. Výsledek není špatný – ale v Číně, kde vládne nelítostná konkurence desítek nových značek, to na úspěch možná stačit nebude.
« Test ojetiny Genesis G70: Německá prémie, třes se Nissan se propadl do „brutální“ ztráty. Bojuje o vlastní přežití »