Test ojetiny Genesis G70: Německá prémie, třes se
Představte si vůz, který se snaží konkurovat zavedeným hráčům jako BMW 3 nebo Audi A4, ale přichází z Jižní Koreje s odvážným designem a bohatou výbavou. To je Genesis G70, sedan nebo shooting brake, který se snaží zaujmout evropské řidiče. Působí jako korejský James Bond – uhlazený, sebevědomý a vybavený až po střechu. Říká se, že styl a substance se vzájemně vylučují – Genesis G70 ale dělá vše pro to, aby vás přesvědčil o opaku.
G70 nevypadá jako to levnější BMW, jak si možná někdo myslí. Je to auto, které má sebevědomí bez arogance. Maska ve tvaru štítu s motivem diamantu, úzké horizontální LED světlomety a zadní partie s jemně staženou linkou kufru dávají vozu sportovní a zároveň sofistikovaný vzhled. Na ulici se lidé otáčí. Ne kvůli nablýskanému znaku, ale protože něco na tomhle autě je jinak. Má charisma. Působí až aristokraticky, přesto nenuceně.
Musím uznat, že vypadá opravdu dobře. Jasně, vidím v něm inspiraci v jiných luxusních vozech, zejména v Bentley. Také znak je nápadně podobný již jmenované automobilce a nebo třeba Aston Martinu. Pořád ale má Genesis svou dávku charakteru a originality. Určitě byste neřekli na první dobrou, že je to luxusní značka Hyundaie. Z toho ale pramení několik zcela zásadních výhod. Sdílená technika, cena a dostupnost dílů a nebo také servis. Genesis totiž používá koncernovou techniku včetně motorů. Auto, které jsme otestovali, je ojetina z roku 2022, kterou jsme si půjčili v AAA Auto.
Dveře se zavírají s hlubokým tlumeným cvaknutím, což připomíná, že tahle karoserie je pevná a poctivá. Interiér působí víc jako kokpit než obývák – sedíte nízko, přístrojová deska vás obejme a všechno je orientované na řidiče. Palubní deska není digitální cirkus. Tady se mísí digitální panel s klasickými budíky, analogová tlačítka zůstávají tam, kde dávají smysl. A pak jsou tu sedadla – v kůži Nappa, ventilovaná, elektricky nastavitelná ve dvanácti směrech a s pamětí. Kůže je navíc i jako dekor palubní desky a ve výplních dveří, kde přidává ještě kosočtvercové prošívání. Cítím se jako v business třídě. Interiér je krásný na pohled, z kvalitních materiálů, minimem sdílených prvků a zejména ergonomicky výtečný. Rozhodně působí exoticky, draze a vlastně lépe než u německé konkurence. A to je velká pochvala.
U Genesis neřešíte příplatky. G70 má všechno: head-up displej, 360° kameru, 15reproduktorový audio systém Lexicon, adaptivní tempomat s asistencí řízení, hlídání mrtvého úhlu, aktivní udržování v pruhu, vyhřívaný volant, trojzónovou klimatizaci – vše v základu. Tohle je auto, které se o vás stará. Když vystupujete a míří k vám jiný vůz, varuje vás. Když stojíte v koloně, uvolní vám nohu z brzdy. A parkování? Jde to i přes klíček.
Auto je dlouhé 4685 mm, široké 1850 mm, vysoké 1400 mm a rozvor má 2835 mm. To je zhruba stejná velikost jako trojkové BMW. Tady však přichází pár kompromisů. Kufr má jen 330 litrů – což je spíš Civic než Passat. Zadní sedadla? Pro dva dospělé na kratší trasu dobré, na delší už trochu stísněné, hlavně kvůli klesající střeše. Ale to je daň za krásu.
Další zajímavostí je, že Genesis G70 je postavený na platformě vozidla KIA Stinger. A tuto KIU navrhl sám Albert Biermann, bývalý šéf technik divize M u BMW. To dává tušit, že bude jezdit skvěle, protože už Stinger si získal srdce nejednoho motoristy, zejména ve své šestiválcové variantě. A stejný motor může mít i G70. Naše auto má však konvenční diesel 2.2 CRDi, který můžeme znát třeba z minulé generace Hyundai SantaFe.
Se 200 koňmi a 440 Nm je to naftová jednotka, která neohromuje sprintem (0–100 km/h za 7,5 s), ale přesvědčí tahem a kulturou. Při rozjezdu je tichý, ve středních otáčkách má sílu a při dálničním tempu o sobě skoro nedává vědět. A hlavně – jede s grácií. Osmistupňový automat řadí hladce jako máslo a ve spojení s pohonem zadních kol (nebo čtyřkolky) máte pocit, že auto chápe, co chcete udělat, ještě než pohnete volantem. Potěší i spotřeba, kombinovaně a běžným tempem se dá jezdit kolem 7 litrů na 100 kilometrů.
Tohle je nejlepší část. Genesis G70 se chová jako správný sportovní sedan. Řízení má příjemnou odezvu a přesnost. V zatáčkách působí kompaktně a živě, přitom ne nervózně. Podvozek je adaptivní a v režimu Sport dokáže ztuhnout a přilepit se k silnici. V oblouku drží stopu jako o život, neodskakuje a mechanické přilnavosti je ohromná porce. Trochu mě mrzí, že tento kus nemá benzínový šestiválec pod kapotou, protože v podvozku je jasně cítit mnichovské DNA.
Což v tomto případě nese i stinnější stránku. Dle vzhledu by každý čekal spíše sedan zaměřený na maximální pohodlí. Jenže auto je poměrně tuhé. V komfortním režimu se sice začne karoserie na tlumičích pohupovat, ale velké nerovnosti podvozek odfiltrovat neumí. Rozhodně od Genesisu G70 nečekejte Mercedes, ale právě zmíněné BMW.
Jasně, za podobné peníze můžete mít BMW 320d, Audi A4 2.0 TDI nebo Mercedes C220d. Ale všechny budou osekané o výbavu, plné příplatků a s image firemního služebáku. Genesis působí exkluzivně, jako auto pro někoho, kdo chce být jiný. Navíc – ta pětiletá záruka a bezplatný servis včetně odvozu vozu do servisu? Tohle neumí ani Lexus. Tedy za předpokladu, že budete kupovat nové auto. Genesis stále oficiálně v České republice není, ale v Německu ano.
Genesis G70 není auto pro každého. Ale pokud hledáte styl, kvalitu, výbavu a pocit výjimečnosti bez nutnosti stát se otrokem prémiového leasingu – tohle je trefa do černého. Dieselový motor sice není zrovna cool, ale funguje skvěle. A celkově tohle auto působí jako luxusní dárek sobě samému. Pokud byste přímo o tomto kousku přemýšleli, jeho cenovka je 750 000 Kč, v případě, že byste jej kupovali na úvěr, bude vstupní cena 720 000 Kč. Dobrou zprávou je, že na něj lze uplatnit odpočet DPH.
Technické údaje
– Motor: 2.2litrový čtyřválec CRDi
– Výkon: 200 koní (197 bhp) při 3800 ot./min
– Točivý moment: 440 Nm při 1750 ot./min
– Převodovka: 8stupňová automatická
– Pohon: Zadní kola (RWD)
– Zrychlení 0–100 km/h: 7,4 s (sedan), 7,7 s (shooting brake)
– Maximální rychlost: 230 km/h
– Kombinovaná spotřeba: 6,2 l/100 km (WLTP)
– Emise CO₂: 191 g/km
– Hmotnost: 1838 kg
-Objem kufru: 330 l (sedan)
« Adrenalin po německu: Volkswagen R Driving Experience v Mostě MG Cyber X: První čínské auto Jozefa Kabaňe. Čekali jsme víc »