bmw-750i-6

Německé auto neznamená vždy německou kvalitu

30. 4. 2020 • Novinky

Německé auto přece znamená německá kvalita. Takový precizní národ, jakým Němci bezpochyby jsou, by přece nevypustil ze svých cenných továren svého nejdůležitějšího průmyslu nějaké auto, které by nebylo hodné přívlastku “německé”. Nebo je to přece jen jinak?

Mezi námi motoristy je běžné, že k některé značce máme blíže než k jiné. Ať už jsme fanoušci francouzských pohodlných aut, italských aut s charakterem nebo německých aut s dokonalou precizností, spojuje nás ve své podstatě stejné hobby, kvůli kterému bychom se měli navzájem respektovat. Nežijeme však v ideálním světě a mnoho z nás má potřebu všechny okolo přesvědčit, že právě ten jeho názor je ten nejsprávnější. My jsme tu proto, abychom vyvracely všeobecné sociální dogmata. Zatímco v minulé části jsme se podívali na to, že i francouzské auto může řidiči přinést nebývalý zážitek, dnes se podíváme na opačný předsudek. Konkrétně na to, že německé auto je přece dokonalé!

Audi A2

Ani hatchback ani MPV a navíc ten nepříliš lákavý design, který budí podezření, že Audi si snad tehdy dělalo legraci. Toto zvláštní auto je postavené na platformě tehdejší fabie první generace bylo navíc dost drahé a není tedy divu, že se jich moc neprodávalo. Zaplatit prémiovou cenu za techniku nízkorozpočtové fabie a navíc s odpudivým designem, to si troufl jen málokdo> Nepomohlo ani 1,2-litrové TDI s pohádkovou spotřebou 3 litry.

BMW 3 Compact (E46)

Zdálky to vypadá jako trojka coupé, ale je to kratší a mnohem odpornější. Co je to? No přece kompakt generace E46! Zatímco na předchozí E36 se ještě jakžtakž dalo dívat, skutečně v redakci nechápeme, co chtělo BMW dokázat těmi předními světly u kompaktu generace E46. Naštěstí je to poslední kompakt, který kdy vyrobili.

BMW 7 (E65)

Banglova éra BMW je opravdu zajímavým milníkem v historii mnichovské značky. Zatímco řada 7 generace E38 je opravdu elegantní limuzína, která stárne velmi pomalu, její následovník E65 je přinejmenším ošklivé auto. A o spolehlivosti také nemůže být řeč, mělo tolik problémů, že nad tím rozum zůstává stát. Dobře na tom není ani dobová řady 5 s označením E60.

Mercedes-Benz C Sport Coupé (CL203)

Zřejmě zamýšlen jako konkurent stejně nepodařených BMW řady 3 Compact se do tohoto žebříčku dostal i Mercedes třídy C Sport Coupé. Nedá se říci, že tento model lámal prodejní rekordy. Možná za tím byl design zadní části, který připomíná Toyotu Prius. Rozhodně však vypadal mnohem lépe než konkurenční kompakt z Mnichova.

Mercedes-Benz A (W168)

Jak bychom jen mohli zapomenout na první generaci třídy A, jejíž selhání v losím testu je dnes už přímo legendární? Přesto se první generace Áčka prodalo, podle různých zdrojů, více než 1 milion kusů. Dobře na tom navíc nebyl ani se spolehlivostí. Zlobila ho elektronika i motory. Každá hvězda holt nezáří.

Opel Kadett E

Přestože byl Opel Kadett E svého času vítězem ankety Evropské auto roku, podle více uživatelů bylo toto auto naplněné problémy zdola až po samý vrch. Auto mělo tak špatnou pověst, že do Ameriky se dostalo pod názvem Pontiac LeMans. Opravdu, vzpomínáte si na Daewoo Racer?

Smart ForTwo

Smart Fortwo se od svého představení netěšil pozitivním ohlasům od motoristických novinářů. Dokonce i ConsumerGuide ho označil za jedno z “nejhorších aut za posledních deset let”. Důvodem byl mrtvý tříválcový motor a na takové malé auto vysoká spotřeba paliva.

Volkswagen (New) Beetle

Nový brouk je typickým příkladem toho, kdy se oživení historické ikony absolutně nepodaří. Beetle z přelomu tisíciletí si vysloužil titul ženského auta a při pohledu na jeho křivky musíme říci, že právem. Nikdy nedosáhl byť jen zčásti takového úspěchu, jako jeho slavný předchůdce, ale s tím musel Volkswagen tak nějak počítat, že?

Volkswagen Routan

Zoufalá snaha Volkswagenu získat si srdce maminek ve Spojených státech. Takto by se dal popsat Volkswagen Routan. Tedy v podstatě jen převlečený Dodge Caravan. Je vlastně sporné, zda toto auto patří do tohoto žebříčku, protože německé je na něm pravděpodobně jen to logo…

Trabant

Jak bychom mohli zapomenout na Trabant. Auto, které sice rozhýbalo tehdejší východní blok, ale při pohledu na některé technické řešení máme podezření, že prvotní záměr tehdejších inženýrů byl úplně jiný. Benzínová nádrž přímo nad motorem? Ale no tak, soudruzi…

Hoffman 1951

Hoffman z roku 1951 je obecnou motoristickou veřejností považován za nejhorší auto, jaké bylo kdy vyrobeno. Důvodem jsou až bizarní technická řešení. Zmíníme jen několik z nich: vzduchem chlazený jednoválcový motor o objemu 0,2 litru s výonom 4,8 kW, který je umístěn vzadu a samozřejmě bez jakéhokoliv ventilátoru; zvláštní lineární kulisa (zleva do prava a naopak místo klasické H kulisy) řízení 3-stupňové převodovky, kdy se mezi každým stupněm nachází neutrál nebo umístění zpětných zrcátek, které jsou blokovány A-sloupkem. Mimochodem, řízená je zadní náprava, čili auto se na silnici chová jako tříkolový vysokozdvižný vozík.

.

« »