Nissan-Juke-Nismo-by-Senner-Tuning-2

Nissan Juke Nismo od Senner Tuning!

21. 8. 2013 • Novinky, Tuning

Přiznám se, že jsem si ulítlého a extravagantního Juka ve své petrolheadské duši velmi oblíbil. Nejen, že se vymyká všem dnešním automobilovým zásadám, ale také především skvěle jezdí, a to je ten hlavní atribut, proč by jej automobiloví nadšenci měli mít rádi…

Na AutoJournal jsme měli tu čest vyzkoušet už všechny motorizace, a to od dieselu, přes atmosférickou šestnáctistovku a přeplňovanou verzi DIG-T o výkonu 190 koní, až po brutální verzi Nismo, která svými jízdními vlastnostmi předčí dokonce i takový pojem, jakým je Mini Countryman JCW.

Pokud by se ale pořád někomu zdál Juke Nismo moc obyčejný a pomalý, prostě jej může zavézt k firmě Senner Tuning – ta z něj dostane mnohem větší porci síly a Juka ještě o dost více přiostří.

Senner totiž nabízí pro Juka Nismo mírné zvýšení výkonu, a to až o 14%. Začneme ale hezky popořadě. Juke Nismo je nyní zabalen do nového kovového laku s označením Z11, který doplňují červeně lakované akcenty z uhlíkovým vláken (např. karbonové kryty zrcátek).

Celá karoserie je pak posazena na nová 20″ kola Barracuda Tzunamee, která jsou lakována lesklou černou barvou a obsahují také červené emblémy s názvem kol nad každým paprskem ve tvaru “Ypsylon”. Obuta jsou tato kola mimochodem do sportovních pneumatik Vredestein Ultrac Sessanta (o rozměrech 255/30). Samozřejmostí je ale také nové odpružení, které Juka opět o kus přitvrdí a přiblíží k zemi o 35 mm.

Nyní se ale dostáváme k tomu nejdůležitějšímu. K přeplňovanému agregátu 1,6 DIG-T, který v sériové verzi disponuje výkonem 147 kW (rovných 200 koní) a točivým momentem 250 Nm.

Po zásahu firmou Senner Tuning tu ale máme výměnu softwaru řídící jednotky, nového filtru sání a kompletního výfuku z nerezové oceli, který je zakončen jednou oválnou koncovkou na každé straně zadního nárazníku – ty mají mimochodem na konci průměr až 130 mm. Už sériová verze motorizace DIG-T má zvenčí skvělý zvuk a zde bude tedy o perfektní zvukovou kulisu opravu postaráno.
Díky těmto úpravám se přeplňovaná šestnáctistovka dostala až na výkon 225 koní (165 kW) a točivý moment 275 Nm. To pak zapříčiní zrychlení na 100 km/h už za 7 sekund a maximální rychlost dokonce až 240 km/h!

Pokud by někoho tato úprava zaujala a tohoto Juka by někdo z vás chtěl (potažmo pokud už jej vlastní), zavolejte si do Německa do Senneru. Cena kompletního Juka s těmito úpravami činí 37 650 Eur (cca 970 620 Kč) a pokud už Juka Nismo máte, připravte si na úpravy celkem 7 990 Eur (cca 206 000 Kč) – což je opravdu hodně. Ale věříme, že tato přemrštěná cena nabídne opravdu hodně zábavy…

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz