mazda_3_22_5bfe4e84a4df4

Nová Mazda 3 je zde. Bude mít pohon všech kol, hybridní techniku i vznětovo-zážehový motor

29. 11. 2018 • Novinky

Design novinky není překvapením a dá se z větší části vnímat spíš evolučně, než aby znamenal převrat. Novinka vychází z konceptu Kai a zejména z přední části je velmi podobná své větší sestře, Mazdě 6. Zadní část však působí mnohem dynamičtěji.

Mazda se odvázala, a tak má nové auto velmi výrazné zadní LED svítilny se čtyřmi kruhy a pohledně seseknutou záď s masivním C sloupkem. (V nabídce se dále objevuje také Mazda 3 ve variantě sedan. Její zadní partie jsou však o něco konzervativnější.) Nechybí dvojice výfuků a elegantně zapuštěný střešní spojler, který je tu hlavně kvůli eliminaci víření vzduchu, čímž je snižována spotřeba paliva.

Evoluční design, revoluční motor!
A právě u spotřeby, respektive u motoru, se na chvíli zastavíme! Mazda 3 totiž skutečně přijíždí na trh se zcela unikátní jednotkou Skyactiv-X, která kombinuje jak princip vznětového, tak princip zážehového spalování. Technicky se tak ani nedá říct, jestli je motor schopen jezdit také na naftu, nebo čistě jen na benzin. Do jeho útrob však budou řidiči tankovat benzín (zkoušet opačné palivo automobilka nedoporučí).

Stále platí, že by mělo jít o 2.0litrovou čtyřválcovou jednotku přeplňovanou kompresorem. S informacemi o finálním výkonu je Mazda střídmá. Měla by však disponovat výkonem okolo 140 kW (190 koní) a točivým momentem 230 N.m, přičemž součástí tohoto motoru bude rovněž mild-hybridní technika.

Bude i diesel
Zbytek motorové palety je jasný. Od atmosferické zážehové 1.5 Skyactiv-G až po motor 2.0 stejného typu. Mazda však nezanevřela ani na naftu, a proto se pod kapotou nové „Trojky“ objeví také 1.8litrový motor Skyactiv-D. Motory budou standardně spřaženy se šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou.

A aby těch „activ“ řešení nebylo málo, rozhodla se Mazda ještě pro jeden radikální krok. Zákazníci novinky totiž dostanou příležitost vybavit si vůz pohonem všech kol i-Activ, u kterého nebude chybět ani funkce vektorování točivého momentu.

Pokud vás čerstvě představené auto zajímá víc, měli byste vědět, že do České republiky dorazí už začátkem jara roku 2019. První předobjednávky pak Japonci odstartují začátkem příštího roku.

 

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz