2011-Bugatti-Veyron-Super-Sport-4

Poslední a extrémní Super Veyron

22. 6. 2013 • Novinky

Nadešel čas, aby se žijící legenda jménem Bugatti Veyron dostala do svojí finální fáze. Pokémony jsem sice nikdy neměl rád, ale přirovnání k nim, co se týče evoluce druhu, je tady víc než na místě. Poslední a nejextrémnější varianta, kterou přímo Bugatti označilo slovní hříčkou „a fantasy in terms of its performance“, bude mít naprosto jednoduchý název…Super Veyron.

Porovnáme-li Super Veyrona, který se objeví snad již v roce 2014, se stávajícím vrcholem v podobě Veyronu Super Sport, dostaneme několik závratných čísel. Díky přibývajícímu karbonu v celé konstrukci zhubl Super Veyron 200 kilogramů a dosáhl tak celkové hmotnosti 1688 kg. To je dostatečný argument pro všechny co nadávali, že je Veyron tlouštík.

Jak jde hmotnost dolů, musí výkon nahoru. W16 obložený čtyřmi turbodmychadly nabírá na objemu a výsledkem je více než 1500 koňských sil, namísto původních 1184. Pro všechny staromilce je navíc určitě plusem, že se Bugatti drží u zvyšování objemu, namísto dopování motoru elektrickou silou, jak se o tom dříve spekulovalo.

Veyron má ve zvyku přetahovat se s ostatními o titul nejrychlejšího produkčního auta planety. Ani tentokrát nikomu nenechá nic zadarmo a atakuje zcela nové hranice. Fámy tvrdí, že maximální rychlost je v současnosti omezena technologií pneumatiky, nedovolující ukázat plný potenciál Super Veyronu. V oficiální zprávě tím pádem figuruje číslo 450.6 km/h.

Kdo by snad měl o Super Veyrona zájem, nechť si připraví opravdu hodně naditou peněženku. Za exkluzivitu a extrémní výkony se musí platit. Konečná cena je stanovena na 5.8 milionu euro, tedy zhruba 145 miliónů korun.

2011-Bugatti-Veyron-Super-Sport-4

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz