113_enyaq_rs_iv_media_launch_c31d5b71

Přechod na elektřinu, když máte naftu v krvi

31. 3. 2023 • Novinky

Vozy Škoda coby součást firemního vozového parku využívali už dřív. V uplynulých měsících ale vůbec poprvé v historii skupiny Avesco Group navázali spolupráci s automobilkou pro celou flotilu služebních vozů a vybrali si výhradně jednu značku.

„Hned na začátku se zformovaly dva tábory: pro elektřinu a proti ní. Naše práce je založená na dieselových motorech. Vzhledem k tomu, že jsme ve Švýcarsku od roku 1931 bez přerušení výhradním prodejcem stavebních strojů Caterpillar, máme naftu nebo benzín vážně v krvi. Milujeme hrdelní burácení pořádného osmiválcového motoru. Také naše švýcarská společnost zčásti vděčí spalovacímu motoru za současnou prosperitu. To, že se téměř každý druhý zaměstnanec rozhodl pro elektrickou variantu, si tudíž vykládáme jako potvrzení toho, že to byl správný postup. Pro Škoda Auto jsme se rozhodli proto, že jsme s modely Enyaq iV a Kodiaq dosáhli nejlepších celkových nákladů vlastnictví. Kromě toho jsou dispozice interiéru i design vozů velmi atraktivní,“ uvádí Stefan Sutter, generální ředitel společnosti Avesco Group.

Firma zavedla u osobních automobilů pětiletý investiční cyklus. Zaměstnanci najezdí v průměru asi 40 000 km ročně, což znamená, že za celou pětiletou životnost ujedou zhruba 200 000 km. Design interiéru vozů tudíž hraje důležitou roli, protože zaměstnanec v tomto prostředí tráví hodně času. Zaměstnanci společnosti Avesco si mohou vybrat mezi plně elektrickým modelem Enyaq iV a modely Kodiaq a Octavia se spalovacími motory. Vozidla využívají jak obchodní konzultanti společnosti Avesco, tak pracovníci terénního servisu, vedoucí poboček a management společnosti Avesco Rent.

Nabíjení během oběda

„Při podobných zakázkách vždy zohledňujeme celkové náklady vlastnictví, což znamená, že bereme v úvahu všechny faktory, které hrají roli po celou dobu provozu: odkupní cenu na konci životnosti, spotřebu paliva a náklady na údržbu. Jde nám o hospodárné využívání zdrojů. Kromě toho jsou zde aspekty, jako je bezpečnost, komfort a konstrukční vlastnosti. Z hlediska nákladů vychází nejlépe elektromobil. V případě vozu Enyaq iV, který byl nakonec vybrán, rozhodovalo velkorysé množství prostoru, stejně jako bezpečnostní prvky a design,“ vysvětluje manažerka vozového parku společnosti Tonia Vogtová.

Společnost Avesco má ve vozovém parku také několika aut, která si mohou rezervovat a využívat všichni zaměstnanci pro úkoly podle potřeby. Do roka či dvou hodlají i u těchto sdílených vozidel přejít na elektromobily. U servisních vozidel, která společnost obměňuje každých sedm let, rovněž zvažují využití elektromobilů.

Jízdu s plně elektrickým vozem Škoda si nenechal ujít ani generální ředitel Sutter: „Testoval jsem Enyaq iV tři týdny. Chtěl jsem se přesvědčit o jízdních vlastnostech, chování a dojezdu a dospěl jsem k závěru, že zážitek z jízdy je opravdu přesvědčivý. Jízda je pohodlná, uvnitř je dostatek místa a dojezd je více než dostatečný. Během testování jsem si osvojil takový trik: pokud mě ten den čekala dlouhá jízda kolem 400 kilometrů, zajel jsem na oběd tam, kde mají nabíjecí stanici,“ usmívá se.

Spojení, které dává smysl

Společnost Avesco provozuje přibližně 40 nabíjecích stanic na firemních pracovištích a 37 nabíjecích stanic má nainstalováno v soukromých domech zaměstnanců. To znamená, že si nabíjecí stanici nainstalovali všichni zaměstnanci, kteří k tomu měli možnost. Zaměstnanci navíc mohou využívat kartu k dobíjení baterií na velkém počtu nabíjecích stanic ve Švýcarsku a po celé Evropě. Partnerem společnosti pro nabíjení je společnost Shell Recharge, která jako jediný dodavatel nabízela nabíjecí stanice v pobočkách společnosti Avesco i v domácnostech a dokázala nabídnout obojí v rámci jednoho balíčku.

Hlavní cíl přechodu na plně elektrický pohon je zřejmý: „Očekáváme nižší provozní náklady, které bohatě vykompenzují vyšší pořizovací náklady, takže v konečném důsledku dojde ke znatelné úspoře ve srovnání s používáním vozidel se spalovacími motory,“ uvádí Vogtová.

„Společnost Škoda vnímáme jako značku, která je mimo jiné symbolem spolehlivosti, bezpečnosti, solidnosti, trvalé hodnoty a inovací. O tyto atributy usilujeme i u našich vlastních výrobků a služeb. Spojení mezi našimi firmami je tedy nasnadě,“ uzavírá Sutter.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz