01skoc24_5874cc5b9b5b7

Premiéra Škody Octavie III. generace je tady – Máme veškeré informace

10. 1. 2017 • Novinky

ŠKODA dnes světu poprvé představuje výrazně modernizovaný vůz ŠKODA OCTAVIA. Předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier a šéfdesigner značky ŠKODA Jozef Kabaň v rámci zhruba dvacetiminutové prezentace, krátce před zahájením autosalonu ve Vídni, poprvé veřejnosti představují přepracované modely ŠKODA OCTAVIA COMBI a ŠKODA OCTAVIA RS. S novým designovým jazykem získá i kompaktní bestseller značky ŠKODA na dynamice a emocionalitě.

Výraznou příď se širokou maskou chladiče dotvářejí nové světlomety krystalického vzhledu a ještě širší otvory pro vstup chladicího vzduchu s voštinovou strukturou v nově tvarovaném nárazníku. Přední světlomety mohou být nově vybaveny Full-LEDtechnologií. Zadní koncová světla, která rovněž využívají technologie LED, nyní tvoří homogenní světelnou plochu ve tvaru písmene C. ŠKODA OCTAVIA narostla o několik milimetrů do délky, rozchod kol vzadu vzrostl o 30 milimetrů.

Interiér je navržen a vybaven ještě kvalitněji, přepracovány byl sdružený přístrojový panel a ovládací panel klimatizace. Nové ambientní osvětlení ve dveřích na bázi LED lze regulovat v deseti odstínech. Mezi nová Simply Clever řešení patří dva USB-konektory pro cestující na zadních sedadlech, sklopné stolky na opěradlech předních sedadel a vyjímatelná LED-svítilna v zavazadlovém prostoru verze s karoserií kombi, vyhřívaný věnec volantu a klíč s možností personalizace.

Nová generace systémů infotainmentu je provedena ve skleněném designu a její kapacitní displeje reagují už na lehký dotyk. Vrcholný navigační systém Columbus nabízí obrazovku s úhlopříčkou 9,2 palce, WLAN-hotspot a LTE-modul pro mimořádně rychlý přenos dat. V Phoneboxu je možno indukčně nabíjet chytré telefony.

Elektronické asistenční systémy výrazně překonávají úroveň běžnou ve třídě kompaktních vozů. Novinkou v programu jsou asistent pro jízdu s přívěsem, prediktivní ochrana chodců, sledování mrtvého úhlu Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert a Crew Protect Assist, spolupracující se systémem Front Assist, včetně funkce nouzové brzdy City.

Pro modely ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA OCTAVIA COMBI jsou k dispozici tři benzinové motory (TSI), tři motory naftové (TDI) a jeden agregát G-TEC (poháněný zemním plynem). Výkonnostní spektrum sahá od 81 kW (110 k) po 135 kW (184 k). Vedle manuálních převodovek je pro všechny motorizace k dispozici také převodovka DSG. Verze 1,8 TSI a 2,0 TDI lze kombinovat s pohonem všech kol 4×4. Jako volitelná výbava je nabídce Dynamic Chassis Control (DCC), umožňující měnit charakteristiku tlumení od komfortní až po sportovní. Všechny motory plní normu Euro 6.

Vrcholné verze modelu ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA OCTAVIA COMBI jsou varianty RS v obou motorizacích. Výkon benzinového motoru 2,0 TSI byl zvýšen o 7 kW (10 k) na 169 kW (230 k). Z 0 na 100 km/h vůz zrychluje za 6,7 s a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h. Tím se OCTAVIA RS 2,0 TSI stává nejsilnějším a nejrychlejším vozem ŠKODA OCTAVIA v historii automobilky. Naftový motor zaujme svou hospodárností, průměrná spotřeba činí pouze 4,5 litru nafty na 100 kilometrů. Díky sportovnímu podvozku je karoserie o 15 mm snížená, rozchod zadních kol je o 30 mm větší než dosud. Kola jsou k dispozici v rozměrech od 17 do 19 palců. Dynamický charakter vozu ještě zvýrazňuje stabilizační program ESC, diferenciál s elektronicky řízenou svorností XDS+ a možnost volby jízdního profilu Performance Mode Selection se zařízením Performance Sound Generator (na přání).

ŠKODA OCTAVIA je nejprodávanější modelovou řadou značky ŠKODA. Od jejího debutu v roce 1996 bylo dosud na celém světě prodáno více než pět milionů exemplářů. V roce 2016 byla na celém světě prodáno 436.300 vozů třetí generace tohoto kompaktního vozu, což představuje zhruba 38 procent celkového odbytu značky. V Evropě našlo svého zákazníka 255.100 vozů ŠKODA OCTAVIA, což oproti předloňskému roku představuje nárůst o 4,2 procenta.

Zážehové motory

Motor 1.0 TSI 1.4 TSI 1.8 TSI 1.4 TSI G-Tec
Zdvihový objem [cm3] 999 1395 1798 1395
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4
Převodovka 6M(7A) 6M(7A) 6M(7A) 6M(7A)
Největší výkon [kW/min-1] 85/5000-5500 110/5000-6000 132/5100-6200 81/4800-6000
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 200/2000-3500 250/1500-3500 250/1250-5000 200/1500-3500
Max. rychlost [km/h] 203(202) 219 231 195
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,9(10,0) 8,1(8,2) 7,6(7,1) 10,9(11,0)
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,8 5,2(4,9) 6,1(5,8) 5,7(5,5)*
Cena Active [Kč] 407.900 444.900 - 460.900
Cena Ambition [Kč] 463.900 - 539.900 516.900
Cena Fresh [Kč] 436.900 473.900 - -
Cena Style [Kč] 513.900 - 589.900 566.900
Cena Laurin & Klement [Kč] - - 677.900

Vznětové motory

Motor 1.6 TDI 2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3] 1598 1968
Válce/ventily 4/4 4/4
Převodovka 6M(7A) 6M(7A)
Největší výkon [kW/min-1] 85/3250-4000 110/3500-4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 250/1500-3200 340/1750-3000
Max. rychlost [km/h] 203(202) 218(215)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,1(10,2) 8,4(8,5)
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,1(3,9) 4,3(4,5)
Cena Active [Kč] 471.900 -
Cena Ambition [Kč] 527.900 577.900
Cena Fresh [Kč] 500.900 -
Cena Style [Kč] 577.900 627.900
Cena Laurin & Klement [Kč]

RS

Motor 2.0 TSI 2.0 TDI 2.0 TDI 4×4
Zdvihový objem [cm3] 1984 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Převodovka 6M(6A) 6M(6A) 6A
Největší výkon [kW/min-1] 169/4700-6200 135/3500-4000 135/3500-4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 350/1500-4600 380/1750-3250 380/1750-3250
Max. rychlost [km/h] 250(249) 232(230) 228
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,7(6,8) 7,9 7,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,5(6,6) 4,5(4,9) 5,1
Základní cena [Kč]

4X4

Motor 1.8 TSI 2.0 TDI 2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3] 1798 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Převodovka 6A 6M 6A
Největší výkon [kW/min-1] 132/4500-6200 110/3500-4000 135/3500-4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 280/1350-4500 340/1750-3000 380/1750-3250
Max. rychlost [km/h] 229 215 228
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,4 8,5 7,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,6 4,7 4,9
Cena Active [Kč] - - -
Cena Ambition [Kč] - 632.900 684.900
Cena Fresh [Kč] - - -
Cena Style [Kč] 694.900 682.900 734.900
Cena Laurin & Klement [Kč] 784.900 772.900 824.900
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz