a40

Ženský test – Audi A4 2.0 TDI – Stále luxusní záležitost

10. 1. 2017 • AUDI, Holky, Žena za volantem, Novinky, Ojeté vozy, Testy

Milovníci prémiových automobilů se dělí na tři základní skupiny – BMW, Mercedes a Audi! Píšu schválně posloupnost, která vyhovuje mně. Dřív jsem zavrhovala jak Audi, tak Mercedes a BMW pro mne bylo “best off”. Nyní se seznamuji i s konkurenty a otevírají se mi řádně oči. Ona ta Audi není až tak špatná, jak jsem si dřív zaryla do hlavy. Testovala jsem A4, model z roku 2012, který už by měl v roce 2017 vyjít z módy a “ejhle“. Ona tahle postarší tetka exteriérem převálcuje kde jakou mladičkou novinku. Dokonce se přikláním k verzi, že s novou generací se automobilka designem moc neposunula…

Interiér

U přehrávání muziky jsem se vrátila do doby mládí a musela jsem vytáhnout ze skříně své zaprášené CD, pravděpodobně z téhož roku, ve kterém byla A4 vyrobena. Vstup pro USB konektor jsem totiž hledala marně, což mne trochu mrzelo, ale musím uznat, že starší CD obsahovalo více vzpomínek, než nový David Guetta. V další řadě mne dost a opakuji dost mrzela nepřítomnost zabudované navigace. Jakožto totální profík jsem vzala svůj mobil a odložila ho na obrazovku, která byla trochu postarší grafiky. Nicméně to je chyba konfigurace daného vozu, objednat samozřejmě do vozu šla.

a42

Ani palubní deska mne nijak neuchvátila, nicméně využitelnost je dostačující a nutno dodat, že je velmi kvalitně zpracovaná a ergonomicky perfektní. Když se zaměřím na budíky, tak hodnotím kladně digitální středový panel, na kterém se velkými čísly zobrazuje aktuální rychlost, což je přehledné. Za příjemnost považuji výborný akustický komfort a odhlučnění kabiny, do které se nepřenáší “chrochtání” dieselového motoru.

Na zadních sedadlech je dostatek místa pro nohy a pohodlně se z vozidla vystupuje i nastupuje. A když už to tvrdí moje babička, tak na tom něco pravdy bude.

Exteriér

Nejsem zarytý fanoušek Audi, ale musím uznat, že exteriér se opravdu vydařil. Hlavním důvodem je přední maska. Prolisy na přední kapotě svažující se k LED světlometům dodávají na dramatičnosti vozu a samotné přimhouřené přední světlomety jakoby říkaly „Já jsem kus“. A taky že je! Nejen já, ale i kolemjdoucí po ní slintali.

To si tak ráno rozespalá sundávám námrazu z auta (což bylo za pomoci vyhřívání oken hotové během chvilky) a za mnou se ozvalo: „Slečno, máte pěkné auto“. Mohla jsem ihned odvětit: „Pane, ročník 2012 po faceliftu a cena v Auto Esa za 435 000,-, no nekupte to“. V té mé rozespalosti ze mne ale vypadlo: „To není moje“. Nicméně jsem si uvědomila, že chci, aby to bylo moje. Vždyť vypadá tak honosně a draze – přitom je levné a úsporné. Neznalec v automobilovém okruhu by pravděpodobně tipoval, že se jedná o nové auto.

a43

Tolik tedy k exteriéru, myslím, že to mluví za vše. Toto auto se prostě a jednoduše líbí, je nadčasové a dlouho bude.

Jízdní vlastnosti

Kdo by neznal motorizaci 2.0 TDi, jako by nebyl. A přesně v této verzi vám představujeme tuto postarší A4 ve verzi sedan, která má najeto pouhých 64 000 km. Tomuto naftovému čtyřválci pod kapotou dřímá 105 kW a “krouťák” 320 Nm. Nejedná se o žádného závodníka, i když si zde můžete zvolit režim “sport“ a trošku si “zařádit“. Zátah je však tak akorát a rozhodně se jedná o svižné auto. Při rychlém rozjezdu se ale začne přední náprava lehce kousat. To způsobuje aktivní protiprokluz. Řekla bych, že se to stává až příliš často. Jako bych byla nějaký maniak na silnici. Přitom jsem klidná a pomalá (když zrovna chci). Holt to není quattro.

Automatická převodovka tiptronic je příjemně “hladká” a při přepnutí do manuálního režimu si pohybem nahoru, nebo dolů můžete sami volit převodové stupně. Ve všech případech však fungovala skvěle, řadila logicky a necukala. Trošku mi trvalo, než jsem přišla na chuť brzdovému pedálu, který se v určité části stal dost citlivým a auto sebou při konečné fázi brždění trochu cuklo. Po pár dnech soužití jsem si ale na brzdu zvykla a dojížděla na semafor s grácií a bez zbytečných “zakopnutí”.

a41

Celková plynulost jízdy je fascinující, podvozek příjemně žehlí nerovnosti a vy se tak můžete pohodlně nechat unášet krajinou. Se zatáčkami ostrými jako břitva si také hravě poradí. Podvozek je stabilní a “audinka” se drží silnice jak přibitá. I řízení je velmi komfortní – lehké a přesné.

Co se výbavy týče, nejedná se o nějaké předimenzované auto, které vám ohřeje kávu, nalakuje nehty a namasíruje nohy. Můžete se ale spolehnout, že při parkování pomůžou zadní senzory a zachrání vás před kdejakým škrábancem. Dále oceníte otevírání prostorného kufru na dálku klíčem, když zrovna nesete tašky s nákupem. V neposlední řadě zahřeje/zchladí automatická klimatizace, a nebo můžete využít tempomat. A potěšila mě i spotřeba, kdy jsem se celý týden pohybovala kolem 6 litrů kombinovaně s mírnou převahou města.

Závěr

Všechna čest a poklona této záležitosti pyšnící se znakem Audi, která splňuje každodenní potřeby řidiče: pohodlí, úspornou jízdu a příjemný vzhled. Jednoduše napsáno a shrnuto – za málo peněz, hodně muziky.

Za propůjčení vozidla bychom chtěli poděkovat společnosti AUTO ESA.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz