bmw-i3-s-10

Sen se vzdaluje: 15 milionů elektromobilů Němci do roku 2030 mít nebudou

8. 2. 2024 • Novinky, Zajímavosti

Německo je hlavním a nejvýznamnějším trhem pro automobily v Evropské unii. Co se tam děje, obvykle ovlivňuje události i na ostatních trzích. Aktuální situace v prodeji elektrických vozidel v Německu není příliš optimistická.

“Letošní poptávka po elektrických vozidlech v Německu není příliš dobrá,” uvedl Jan Burgard, hlavní poradce pro strategii automobilového průmyslu agentury Berylls. “Trh s dražšími elektrickými vozy je téměř nasycený a v segmentu nižší kategorie s elektromobily do 25 000 eur je nabídka minimální,” cituje ho agentura Bloomberg. Dalším problémem je postupné ukončování vládních dotací na nákup elektrických vozidel v jednotlivých zemích, případně jejich výrazné snižování.

V Německu se očekává, že prodej elektrických vozidel letos klesne o 14 procent právě kvůli ukončení vládních dotací. Podle lobbingové skupiny VDA půjde o první pokles od roku 2016. Cenová válka, kterou v Evropě vyvolala Tesla, pravděpodobně prodeje nezvýší. Elektrické vozy jsou stále příliš drahé.

Cena však není jediným problémem. Němci se stále vzdalují od ambiciózního cíle mít do roku 2030 na silnicích 15 milionů elektrických vozidel. Kromě toho, že je obtížné dosáhnout tak vysokého čísla, je také problémem pomalé budování nabíjecích stanic. Na konci třetího čtvrtletí minulého roku jich v Německu bylo pouze něco přes sto tisíc, zatímco pro dosažení cíle by museli Němci začít budovat nabíjecí stanice trojnásobným tempem.

Německé automobilky, zejména koncern Volkswagen, reagují na tuto situaci snižováním plánovaného objemu výroby elektrických vozidel. Budoucí měsíce ukážou, jak se bude německý trh s elektrickými vozy vyvíjet a jaký vliv bude mít na jejich podporu blížící se volby do Evropského parlamentu. Předpokládá se, že silnější pozici získají hlavně pravicové strany, které ve svých programech nemají ekologickou agendu tak výrazně přítomnou jako strany, které jsou v současnosti u moci.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz