buy-used-cars-lineup-720x405

Téměř 20 % ojetých aut ohrožuje bezpečnost provozu

6. 10. 2021 • Novinky, Zajímavosti

Carvago za 10 měsíců podrobně technicky zkontrolovalo 10 000 aut ze 60 000 evropských autobazarů. Výsledek? 35 tisíc hodin práce techniků je znepokojující. Až 70% aut neobstálo v komplexním testu CarAudit a jejich koupi nedoporučuje. Přitom šlo o auta výhradně od prověřených autorizovaných dealerů jednotlivých značek ve 14 zemích západní Evropy. O co horší, téměř 20% kontrolovaných aut by se podle bezpečnostních specialistů nemělo pro vážné nedostatky vrátit do provozu.

Kontrola aut v rámci standardizované certifikované technické prohlídky CarAudit vykonávají vlastní technici nebo smluvní společnosti jako TÜV, Dekra či Pirelli. Začíná kontrolou motoru, činnosti spojky/převodovky, stavu podvozku, pokračuje měřením tloušťky laku, kontrolou opotřebení interiéru a končí kontrolou servisního životopisu vozidla. Základem kontroly je i důkladná jízda autem v délce minimálně 30 km nebo 35 minut jízdy. Celá technická kontrola vozidla trvá 3 až 4 hodiny. Kromě kontroly fyzického stavu vozidla je vozidlo kontrolované společností Cebia, která poskytuje nejrelevantnější údaje v oblasti prověření servisní historie vozů a patří ke světové špičce v tomto odvětví. Teprve potom zákazníkovi vozidlo doporučí ke koupi, nebo v případě nedostatků koupi zamítne.

1633494225-carvago-caraudit-00

Online prodej by mohl vytisknout neférové ​​praktiky z trhu

“Chceme, aby na silnicích jezdily jen spolehlivé vozy. Přinášíme radikální změnu, která vyřadí neférové prodejce a jejich podezřelé nabídky z českého i evropského trhu. Denně analyzujeme 7,5 milionu automobilů a jen 750 000 z nich je nakonec zařazených do naší nabídky. Po roce testování se ukázalo, že můžeme zařadit jen 14 ze 100 testovaných vozidel. Ostatní se nedoporučují na koupi z několika důvodů. Nejčastějším důvodem je v 30% případů předchozí havárie a v 15% případů cenový podvod. Často zjistíme, že vozidlo bylo v minulosti vážně poškozeno, nebo že počet najetých kilometrů a stáří vozidla se neshodují a podobně.” vysvětluje J. SULT.

Podle unikátní analýzy trhu je více než 2/3 nabízených aut za uvedené ceny ve skutečnosti neprodejných. V případě autobazarů je za nabízené ceny neprodejných až 95% aut. Ředitel online tržiště chce takovým číslům udělat konec. “Online prodej zásadně změnil, zpřehlednil a zlevnil obchodování v mnoha odvětvích. My máme ambice zásadně reformovat trh s ojetými vozidly prostřednictvím online prodeje. Chtěli bychom z praxe odstranit pofidérní praktiky z 90. let a prosadit na celém trhu jasné a spravedlivé podmínky. Za auty, které projdou našim náročným výběrem, si plně stojíme,” uzavírá SULT.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz