bmw-5-series-9

Test BMW 520d xDrive

18. 8. 2020 • BMW, Luxusní vozy, Novinky, Testy

Motor: 95%

Podvozek: 100%

převodovka: 100%

Zpracování: 100%

Radost z jízdy: 85%

Současná řada 5 patří k tomu vůbec nejlepšímu na svém segmentu. Potěší perfektním interiérem, skvělým odhlučněním a výborným podvozkem.

Verdikt:

BMW řady 5 patří mezi mé nejoblíbenější velké sedany a opět jsem o tom přesvědčil při testu dalšího kusu. Tentokráte se ke mě dostalo auto, které bylo vlastně úplně obyčejné, tedy na první pohled. Zvenčí nekřičelo žádným M paketem, kola byla malá a na velkém profilu gumy a pod kapotou pouze dvoulitrový naftový čtyřválec. Taková ideální konfigurace pro každodenní používání.

Ale přeci, úplně klasická “fleetová” verze to nebyla. Interiér totiž nesl přídomek BMW Individual a modří už vědí, že se jedná o to nejvytříbenější, co si do svého BMW můžete zvolit. kvalitní kůže, vrcholná komfortní sedadla s “lámací” funkcí v bedrech a perfektní barevné sladění. Dřevěný dekor, krémový odstín kůže a tmavě hnědý vrch palubní desky. Jo, tohle je elegance sama.

bmw-5-series-19 bmw-5-series-26

Pětka už je sice na trhu čtvrtým rokem, ale i tak uvnitř patří k tomu nejlepšímu. Na první pohled možná působí stroze a klasická architektura BMW neoriginálně, ale zpracování je naprosto dokonalé a je tu spousta perfektně provedených detailů. Ergonomie je samozřejmě již zcela tradičně bezchybná. Moc se mi líbí design tříramenného volantu, který se navíc úžasně drží.

Kaplička budíků je nahrazena TFT displejem s hezkou grafikou ukazatelů, která mění tvář dle zvoleného jízdního režimu. Nechybí adaptivní tempomat, modernizovaný head-up display, aktivní udržování v pruzích, připojení na internet, špičkové ambientní podsvícení a tak dále. Pochvala putuje i k infotainment systému, který dostal příjemné grafické rozhraní, spoustu funkcí navíc a ultra rychlý procesor, díky kterému je odezva systému opravdu okamžitá.

bmw-5-series-22

Mezi nejzajímavější funkce jistě patří ovládáni gesty, kdy rukou z jakékoli vzdálenosti ovládáte systém bez nutnosti dotyku. Možná je to malichernost, ale funguje to brilantně. Ovládání klimatizace probíhá na dotykovém displeji na středovém tunelu a odezva je prvotřídní. Zavazadlový prostor nabízí 530 litrů, což je o 10 litrů větší než dříve.

Zvenčí mě nadchl příplatkový lak Alvit Grey od BMW Individual. Přijde sice na tučných 62.322 Kč, ale umí efektně měnit odstíny. Za šera nebo při zatažené obloze je nemetalicky šedá, ovšem na sluníčku se změní na hnědou s tónem stříbrné. Testovaný model byl sice ještě verzí před faceliftem, ale i ten může být vybaven další vychytávkou – podsvícenou maskou chladiče. Ano, tradiční ledviny vám budou příjemně svítit. Jakkoli okázale to může znít, vypadá to skvěle.

bmw-5-series-5 bmw-5-series-14

Zajímavé změny se odehrály také pod kapotou, ačkoli na to auto žádnou plaketkou neodkazuje. Motorizace 20d je totiž nově mildhybridní. Místo klasického startéru je zde 48V startér-generátor, který bere energii z další baterie a také pomocí rekuperace během jízdy. Generátor umí nejen napájet elektrické systémy vozidla, ale i pomoci spalovacímu motoru s pohonem. Pokud potřebujete nutně akcelerovat a pošlete plyn do podlahy, generátor nabídne funkci Overboost.

Standardní výkon pohonné jednotky je 140 kW/190 koní, ale při sepnutí funkce Overboost hodnoty povyrostou na 148 kW/201 koní a 430 Nm. Tato motorizace jde kombinovat s pohonem zadních nebo všech kol a výhradně s automatickou převodovkou ZF. V praxi se motor dokázal vypnout i během ustálené jízdy na dálnici nebo okresce, ve městě pak dokázal plachtit ještě více. Opětovné startování při jízdě nebylo vůbec znatelné, ale díky absenci startéru nebylo prakticky znatelné ani na místě. Generátor totiž motor roztočí rovnou sám.

bmw-5-series-8

Výkon čtyřválcové jednotky je plně dostačující a dynamika je slušná. Šestiválcové verze samozřejmě táhnou více a jsou kultivovanější, ale současná 520d je plně dostačující pro jakýkoli jízdní styl. Sám jsem byl překvapený, že jsem ani jednou nezatoužil po více výkonu nebo válcích. Potěšila mě i kultivovanost a naprosto perfektní odhlučnění interiéru od motorového prostoru. Spotřeba? Týdenní testování jsem zakončil s odběrem 6.2 litrů. To je na pětimetrový sedan s pohonem všech kol opravdu výborný údaj. K osmistupňové převodovce ZF nemám, co dodat. Ostatně je to nejlepší automat na trhu a BMW ho také umí nejlépe spárovat s pohonnou jednotkou. Řadí bleskurychle a o jeho práci vůbec netušíte. Pokaždé udělá vše správně.

Testovaný vůz byl také neskonale komfortní. Podvozek s rozumným rozměrem disků (18″) ukázkově filtroval nerovnostní a přitom nabídl i výbornou jízdní agilitu. Pětka opravdu ukázkově zvládá kombinaci pohodlí a možnosti si sem tam vykroužit zatáčku v ostrém tempu. Za volantem jsem se cítil parádně a naprosto spokojeně. Akustický komfort a špičková sedadla už jen vše podtrhla.

bmw-5-series-11

Asi se ptáte, zda má vůz vůbec nějakou chybu a opravdu se jakákoli hledá velmi těžce. Zpracování je perfektní, materiály prvotřídní, motor a převodovka patří k tomu nejlepšímu na trhu. Snad jen vnitřní prostor vzadu není, vzhledem k velikosti auta, tolik velkorysý. Nepotěší ani cena.

Za BMW 520d xDrive zaplatíte minimálně 1 485 900 Kč s DPH. Na testovaném autě ve verzi BMW Individual byly ale navíc další příplatky za více než 400 tisíc korun.

Plusy

– Zpracování interiéru
– Komfort
– Dynamika a pružnost
– Jízdní vlastnosti
– Pohon všech kol s preferencí zadní nápravy
– Automatická převodovka
– Nízká spotřeba

Minusy

– Cena příplatkové výbavy

.

« »