ford-ranger-platinum-2024-3

Test Ford Ranger Platinum: Luxusní SUV s korbou

9. 10. 2024 • FORD, Novinky, Testy

Motor: 95%

Převodovka: 95%

Podvozek: 95%

Zpracování: 95%

Praktičnost: 90%

Verdikt:

Ford Ranger je v naší redakci už po několikáté a vždy se na jeho testování velmi těším. Ne, vlastně nemůžu dospat. Jako většina chlapů, mám holt rád pořádná auta a pick-upy jsou jednoduše natřískané testosteronem. No a nový Ranger stojí na samotném vrcholu potravního řetězce této kategorie na starém kontinentu. Nic lepšího se totiž tady oficiálně neprodává.

To je pro Ford, ode mě, velká pochvala a právem zasloužená. Ranger kombinuje totiž veškeré vlastnosti, které od takového auta očekáváte. Má svalnatý vzhled, pořádné rozměry, je schopný v terénu i na silnici a navíc má opravdu hezký interiér, který je ergonomicky mnohem lepší než u jeho dvojčete od Volkswagenu. Kdybych použil klišé, nebyl bych daleko od pravdy, ale Ranger na silnici opravdu jezdí jako SUV a v terénu jako offroad. Co víc si tedy přát.

ford-ranger-platinum-2024-18 ford-ranger-platinum-2024-25

Jenže přání zákazníků jsou nekonečná, a tak ve Fordu variantami na téma Ranger opravdu nešetřili. Můžete mít klasickou užitkovou verzi, terénně zaměřený Tremor a Wildtrak, sportovní a neskonale zábavný Raptor, silniční sporťák MS-RT a nebo luxusní cesťák Platinum. Brzy přijde ještě Wildtrak X, který bude kombinací offroadu a luxusu. Na výběr má tedy každý. No a já se dnes podívám na zoubek nejluxusnější variantě určené primárně na silnice – Ranger Platinum.

Ranger Platinum se vyrábí výhradně s pětimístnou dvoukabinou a pohání ho vznětový motor 3.0 V6, známý na severoamerickém trhu z luxusních SUV a pick-upu F-150. Jednotka dosahuje výkonu 176 kW (240 k) a točivého momentu 600 Nm. Přenos výkonu zajišťuje elektronicky řízený stálý pohon všech kol pro silnici i terén ve spojení s 10stupňovou automatickou převodovkou vybavenou adaptivními algoritmy a speciálním uložením, které potlačuje hluk a vibrace.

ford-ranger-platinum-2024-12

Exteriér varianty Platinum navazuje na svalnatý a funkční styl rodiny Ranger, přidává však na vytříbenosti. K výraznému prvnímu dojmu z Rangeru Platinum přispívá specifická mřížka chladiče a nová chromovaná úprava vnějších detailů, stejně jako nová 20palcová kola z lehké slitiny s lesklými ebenovými detaily. K dalším prémiovým prvkům patří tlumené otevírání víka korby, zatmavená boční okna a charakteristické denní svícení, integrované do Matrix LED světlometů. Standardně dodávané střešní ližiny propůjčují vozu účelný vzhled i další dávku praktičnosti.

ford-ranger-platinum-2024-9

Nový Ford Ranger se oproti původnímu modelu změnil skoro k nepoznání. Zejména v přední partii působí o dost mohutněji a více teď připomíná amerického mastodonta F150. Pokud je ale postavíte vedle sebe, poznáte, že evropský Ranger je pořád o dost menší a na evropské silnice a na tamní parkoviště vhodnější. Jeho proporce jsou tak akorát. I tak je oproti klasickým osobákům obrovský a v hlavě si musíte nastavit tak trochu jiné rozměry. Na silnici se váš pohled musí zabydlet více u středové čáry, abyste nevymetali pangejty a na parkovišti hledejte místo spíš jako pro dodávku.

ford-ranger-platinum-2024-33 ford-ranger-platinum-2024-32

Luxusní, kůží čalouněný interiér Rangeru Platinum doplňují chytré technologie, které usnadňují život. Řidič i spolujezdec mají k dispozici prémiová perforovaná a prošívaná kožená sedadla s možností nastavení v 10 směrech, vyhříváním, odvětráváním a stylovými kontrastními švy. Opulentní design pokračuje tmavým javorovým dřevem s otevřenými póry vkládaný v palubní desce, zatímco sofistikované ambientní osvětlení pomáhá vytvářet v prostoru pro cestující uklidňující atmosféru.

ford-ranger-platinum-2024-42

Hi-tech kokpit tvoří dvě 12palcové obrazovky: plně digitální přístrojový štít před řidičem a na výšku orientovaná dotyková obrazovka palubního systému Ford SYNC 4A. Ranger Platinum je dále standardně vybaven audiosystémem B&O s deseti reproduktory a bezdrátovým nabíjením telefonů.  Výkonnou konektivitu zajišťuje standardně dodávaný modem FordPass Connect, který zároveň umožňuje do budoucna vylepšovat různé systémy vozu prostřednictvím bezdrátových softwarových aktualizací Ford Power-Up.

ford-ranger-platinum-2024-34 ford-ranger-platinum-2024-31

Jo, vypadá to sakra dobře zvenku a uvnitř. Platinum jednoduše vnímejte jako nejvíc SUV orientovaný Ranger v nabídce a minimálně uvnitř o tom rozhodně není pochyb. Jak ale jezdí? Desetistupňová automatická převodovka spolupracuje s naftovým motorem naprosto příkladně. Jednotlivé stupně mění bez jakéhokoliv náznaku škubání a v případě sešlápnutí plynu na podlahu ochotně podřazuje ve zlomku vteřiny. Nemůžete očekávat že třílitrový šestiválec udělá z Rangeru nějakého závoďáka. Přece jen vysoká váha téměř 2,5 tuny je znát, ale Ranger není nijak líný, dobře se s ním předjíždí a zátah odspodu je impozantní. Celkově se chová na silnici více jako SUV než jako pickup.

Jeho projev a chování na silnici je velmi příjemné a jeho řízení doslova návykové. V zatáčkách krásně drží stopu jeho řízení je čitelné a karoserie netrpí téměř žádnými náklony. Při přejíždění nerovností neodskakuje a chová se příkladně kultivovaně a komfortně. K pohodové jízdě Rangeru přispívá i dobře udělané odhlučnění motoru. Do interiéru jen spokojeně přede a je radost poslouchat vrnění šestiválce. Také od podvozku je kabina příkladně odizolovaná a v interiéru tak vládne uklidňující ticho. A co spotřeba? Když jsem se hlídal a s Rangerem jezdil s lehkou nohou, byl jsem schopný dostat se na spotřebu 9l/100 kilometrů, což je na takového obra s šestiválcem úžasná hodnota. Samozřejmě, pokud po Rangeru budete chtít trochu více dynamiky, běžnější spotřeba se vám ustálí na hodnotě 11 l/100 kilometrů.

ford-ranger-platinum-2024-21

Samozřejmostí je pohon 4×4 včetně automatického režimu 4A, kdy se přední náprava připojuje až podle prokluzu zadních pneumatik. Dále stálá čtyřkolka 4H a redukce 4L. Asi nemá cenu se hádat, které auto je vlastně nejpraktičtější. Dost dobře totiž tohle definovat nejde. S pickupem se ale nežije vůbec špatně. Na korbu můžete naložit až tunu a navíc o takových rozměrech, na což můžete u kombíku nebo SUV rovnou zapomenout. Korba má navíc elektrickou roletku, která nepropouští vodu, takže tam můžete naložit půlku bytu po kufrech a vyrazit na dovolenou. Nebo cokoli, co vás napadne. Nicméně už nebudete muset říkat drahé polovičce, ať si sbalí jen to nejnutnější. Stejně by přišla minimálně se dvěma kufry.

ford-ranger-platinum-2024-16

Ford Ranger mě ze současných pickupů oslovil popravdě nejvíc. Toyota Hilux je na dnešní dobu už poměrně zastaralá koncepce, která vás bez naložené korby na špatné silnici nepříjemně natřese. Navíc nemůžu Japoncům odpustit jejich zastaralé interiéry. Americké pickupy mi připadají až obludně obrovské. VW Amarok je v podstatě technicky stejné auto jako Ranger, ale jeho interiér není tak hezký a především je ergonomicky slabší. VW totiž sází na jakousi strohost a jednoduchost, až to na mě působí trochu chudě a lacině.

ford-ranger-platinum-2024-5

Ford Ranger si to nejlepší nechává pro sebe. Jako například model Ranger Raptor, který je zase úplně jiná liga a milují ho všichni novináři po celém světě. Ranger Platinum je pro mě ale ideálním pickupem. Má ještě normální evropské rozměry, na kouli utáhne 3,5 tuny, na korbě uveze tunu, pohodlně odveze celou rodinu a přitom můžete odvézt i nesmysl věcí. Má moc pěkný, praktický a pohodlný interiér a s třilitrovým šestiválcem dokáže být i poměrně úsporný, přesto má však síly dost. Převodovce není co vytknout a nejpříjemnějším překvapením je vlastně podvozek, který je příkladně komfrotní. Řízení je jemné a pohodlné a celkově se Ranger chová spíš jako SUV. Tohle se Fordu prostě náramně povedlo a kudy chodím, tudy chválím. Píšu to už po několikáté, ale značka Ford je mi čím dál sympatičtější s jejich obrovským sortimentem modelů. S Rangerem si mě ale až nebezpečně začínají omotávat kolem prstu.

Plusy

- silný motor
– rozumná spotřeba
– užitné vlastnosti
– hezký interiér
– pohodlný podvozek

Mínusy

- kratší sedáky na zadních sedačkách
– nepraktický volič převodovky

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz